Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Universele tele-voorzetlens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Universele tele-voorzetlens?

    Goedemiddag,

    Ik ben een klein amateurtje en weet dat ik verre van aan jullie zou kunnen tippen. Maar ik vraag advies en zou graag geen gevloek over me heenkrijgen. Kan je niets aanraden of me helpen zonder me belachelijk te maken, scroll dan aub naar een ander topic.

    In het verleden had ik een digitale SLR camera met lenzen. Deze is spijtig genoeg echt passé met zijn 5 MP. Alsook werd ik het beu om rond te sleuren met zijn gewicht en hoop lenzen. Ik verloor op de duur het plezier in het fotograferen.

    Tijd geleden (2 jaar geleden) heb ik me een bridgecamera aangeschaft waar ik uitermate tevreden van ben. Zou mijn factuur moeten opzoeken, maar volgens mij heb ik een Sony DSC-HX400. Voor mijn doeleinden echt een pracht beest. Maar zoals jullie wel weten, heeft die een vaste lens en kan je er geen andere lenzen opzetten.

    Ik heb - ook bijna 2 jaar geleden - tot mijn groot plezier een Raynox DCR-250 macrolens gekocht die je met een soort van adapter op oa. een vaste lens kan klikken. Ik ben hier echt zot tevreden van, ik kan er echt - in mijn opinie - zeer goede macro's met maken.

    Nu vraag ik me af of er ook zo een soort klikbare voorzetlenzen bestaan die ik op een vaste lens (zonder schroefdraad) kan zetten voor tele. Mijn camera heeft al een geweldig bereik voor afstand, ik kan er letterlijk de kraters op de maan met fotograferen. Maar voor vogelfotografie lijkt hij toch net tekort te komen?

    Onlangs was ik in het Zwin en mocht door de telelens (weliswaar op een verrekijker) kijken naar lepelaars. Dit heeft me toch doen verlekkeren om goede foto's te maken van vogels in de polders enzo. Maar ik vroeg me dus af of er een soort van tele-voorzetlenzen bestaan die het bereik van mijn bridgecam kunnen vergroten (en dus erop kunnen zoals de Raynox macrolens)?