Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groene laserpennen gevaarlijk of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groene laserpennen gevaarlijk of niet?

    Ik heb 2 groene laserpennen gekocht via Laserkopen.com bij de volgende verkoper: JETLASERS (mocht er interesse zijn, er zijn er velen die ze verkopen hoor!)
    De een is een 100mW en de andere een 200mW.

    Ik heb ze zonet ff getest buiten. Alhoewel het erg bewolkt is, is het wel leuk om ff te kijken hoe ver die komt.
    Je merkt wel verschil tussen de 100 en 200 mW, de 200mW is een stuk helderder.
    Ben wel benieuwd hoe die presteerd tijdens een compleet heldere nacht.

    Ik heb ze gekocht zodat ik anderen een keer wat kan aanwijzen aan de nachthemel. Het is altijd zo'n gekloot om mijn vriendin of me ouders ofzo wat aan te wijzen en ze zien het maar niet.
    Dacht ik laat het jullie even weten.

  • #2
    Re: Groene laserpennen gevaarlijk of niet?

    Leuk hebbedingetje maar opletten dat je geen fikse boete oploopt wegens het hinderen van vliegverkeer
    Het zou de eerste niet zijn

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Groene laserpennen gevaarlijk of niet?

      Ik dacht dat > dan 5mW hier al niet verkocht mag worden?
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Groene laserpennen gevaarlijk of niet?

        Persoonlijk zou ik niet weten waarvoor ik een laserpen met een groot vermogen zou kunnen gebruiken, het enige waarvoor ik wel eens een laserpen gebruik is terwijl we foto's bespreken in de fotoclub, en daarvoor voldoet een zwakke laserpointer ook prima.
        Elke laser met een groot vermogen kan gevaarlijk zijn, zelfs als de straal per ongeluk terugkaatst naar je eigen ogen kan dat voor permanente beschadiging zorgen, daarom ben ik niet geïnteresseerd om er zo eentje in huis te halen.

        Onlangs heb ik wel een paarse (het is eigenlijk meer blauw dan paars) laserpointer gekocht https://nl.aliexpress.com/item/Power...72e74c4dohHGLM
        Het maximum vermogen staat er niet bij, maar voor die prijs zal dat ook niet zoveel zijn dat die daardoor gevaar oplevert (maar zelfs een zwakke laserpointer richt je nooit op iemand zijn ogen, je weet maar nooit...).
        Toen ik die kocht koste die maar 1,56 euro, verzendkosten inbegrepen (ik had zo al een rode, een groene heb ik ooit ook gehad, maar die heeft het opgegeven).

        Hier zijn ze nog goedkoper (naargelang de kleur): https://nl.aliexpress.com/item/1-stk...ceBeautifyAB=0
        Het zijn 5mW lasers die normaalgezien toegelaten zijn in België.

        Ik zie dat er lasers verkocht worden waarmee je blijkbaar vogeltjes kan doden: https://nl.aliexpress.com/item/High-...ceBeautifyAB=0
        Als je de technische gegevens bekijkt, dan twijfel ik er heel sterk aan of die wel kloppen (300000 mW = 300W, daar kan je inderdaad wel een vogeltje mee neerhalen, maar de batterijtjes die er in zitten kunnen nooit zoveel vermogen leveren)...
        Maar die zou ik dus zeker nooit in huis halen, ik zou niet weten waarom ik mussen (of andere vogels) zou moeten doden, die mogen hier gerust in de tuin komen.
        Last edited by Black B@ndit; 8 september 2018, 15:20.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Groene laserpennen gevaarlijk of niet?

          Hey juppekes

          Ik heb hier ook zo'n green laser pointer van 100mW.

          We gebruiken deze om naar de sterren en planeten te wijzen.

          We wonen hier net onder de aanvliegroute van de luchthaven van Oostende, dus let ik er wel op tijdens gebruik als er geen vliegverkeer is.

          Ik vind dit meer dan voldoende.
          Bootjes

          Comment


          • #6
            Re: Groene laserpennen gevaarlijk of niet?

            Lasers zijn altijd gevaarlijk, en bij mijn weten kan je er tegenwoordig ook geen
            recht gebundelde meer kopen bij AlieExpress, als je klikt op bestellen en versturen
            naar België, krijg je de melding dat ze niet mogen versturen of zoiets.
            Veel andere sites versturen ze wel nog, eigenlijk onverantwoord als kinderen daar zouden bij kunnen...
            Ik heb er hier een groene met lithium batterij liggen waar ik de prismatjes heb uit gehaald, brand je zo op 5 cm afstand een gaatje mee in een sigaretteblaadje...

            Comment


            • #7
              Re: Groene laserpennen gevaarlijk of niet?

              Vliegtuigpiloten kunnen daar niet mee lachen.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Groene laserpennen gevaarlijk of niet?

                Er bestaat wetgeving over. Wie bv. een lasershow wil geven, ballon oplaten of vuurwerk afsteken moet daarvoor een vergunning aanvragen bij de FOD Mobiliteit en verkeer. In de buurt van een luchthaven krijg je dat nooit en dat is maar goed ook er zijn al genoeg idioten die met drones e.d. in vliegroutes komen spelen.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Groene laserpennen gevaarlijk of niet?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Persoonlijk zou ik niet weten waarvoor ik een laserpen met een groot vermogen zou kunnen gebruiken, het enige waarvoor ik wel eens een laserpen gebruik is terwijl we foto's bespreken in de fotoclub, en daarvoor voldoet een zwakke laserpointer ook prima.
                  Ik gebruik een krachtige groene laser om de kat van de geburen de gordijnen in te jagen
                  Met een zwakke haal ik de afstand niet...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Groene laserpennen gevaarlijk of niet?

                    Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                    Ik gebruik een krachtige groene laser om de kat van de geburen de gordijnen in te jagen
                    Met een zwakke laser haal ik de afstand niet...
                    Met een zwakke laser halen je ogen de afstand niet.
                    Een eigenschap van de laserstraal is dat die niet al te veel van zijn helderheid, lees "kracht", verliest over grote afstanden.
                    Onze ogen worden heel snel de zwakke schakel om over een grotere afstand dat lichtpuntje nog te zien.
                    Weliswaar dat de laser dan ook op een stabiel statief moet staan. Wat die kat dan helemaal belachelijk vindt
                    Last edited by Skitch; 22 september 2018, 02:04.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Groene laserpennen gevaarlijk of niet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      Met een zwakke laser halen je ogen de afstand niet.
                      Een eigenschap van de laserstraal is dat die niet al te veel van zijn helderheid, lees "kracht", verliest over grote afstanden.
                      Onze ogen worden heel snel de zwakke schakel om over een grotere afstand dat lichtpuntje nog te zien.
                      Weliswaar dat de laser dan ook op een stabiel statief moet staan. [emoji4] Wat die kat dan helemaal belachelijk vindt [emoji3]
                      Hmmmm .... dat is deels correct, maar het verschil in laser is toch niet te onderschatten.
                      Een groene laser ziet men volledig in tegenstelling tot een rode ... ook op korte afstand.
                      Maar ga eens buiten met een laser als het wat mistig is en dan zie je enorm het verschil in kracht, alvast valt het dan nog meer op dan bij helder weer.
                      Of gewoon in het donker eens proberen op een reflecterend verkeersbord, een goedkope zwakke laser geeft op 50 meter al bijna niets meer, met een iets sterkere laser lukt dat al tot een paar honderd meter en met een nog wat straffere zelfs tot een kilometer of meer.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment

                      Working...
                      X