Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dit moet me van het hart !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dit moet me van het hart !!!

    Heb zojuist als reserve camera een Nikon coolpix 5400 ontvangen.
    Er zat een Engelse en Duitse handleiding bij. (gekocht in Duitsland)
    Met de Engelse kan ik mij vrij goed behelpen, maar ik had graag de NL versie in PDF gehad, voor als het Engels me soms eens niet volledig duidelijk moest zijn.
    Blijkt dat de handleiding in PDF in Engels, Duits, Frans ... te dowloaden is maar niet in NL, kreeg als antwoord van Nikon support (de Beuckelaer) dat geen NL versie beschikbaar is, ik vind dit pure DISCRIMINATIE van de Nederlandstaligen.
    Zou dit wettelijk zijn ?
    Het is alleszins toch discriminerend !!
    Last edited by wim_py007; 8 oktober 2004, 14:36.

  • #2
    Re: Dit moet me van het hart !!!

    voor zover mijn mening nog telt denk ik dat dit niet wettelijk is, ieder in België verkocht product dient een handleiding te hebben in alle landstalen van het betreffende land. Dit is het steeds wederkerende onrecht en minachting voor de grootste afnemers in België ( en Nederland)
    Last edited by Guest9; 8 oktober 2004, 14:29.

    Comment


    • #3
      Re: Dit moet me van het hart !!!

      @**********
      Ik ben niet zeker dat dit inderdaad moet. In Frankrijk in ieder geval. Daar mag je zelfs geen softwarepakket lanceren dat niet in het Frans beschikbaar is.
      Ik dacht dat alleen officiële instellingen, papieren in de diverse landstalen moeten beschikbaar zijn.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Dit moet me van het hart !!!

        Oorspronkelijk geplaatst door wimvan
        @**********
        Ik ben niet zeker dat dit inderdaad moet. In Frankrijk in ieder geval. Daar mag je zelfs geen softwarepakket lanceren dat niet in het Frans beschikbaar is.
        Ik dacht dat alleen officiële instellingen, papieren in de diverse landstalen moeten beschikbaar zijn.
        100% ben ik het eigenlijk ook niet, enkel wel voor medicatie bijsluiters. Maar dit zijn eigenlijk ook producten die door zelfstandigen verkocht worden dus ....
        Mischien kan iemand eens de vraag stellen aan Testaankoop of een ander BD lid die thuis is in betreffende wetgeving.

        Comment


        • #5
          Re: Dit moet me van het hart !!!

          Ik ben ook de mening toegedaan dat goederen die in België verkocht worden én een Nederlandstalige én een Franstalige handleiding moet hebben.
          Waarschijnlijk zit het probleem in het feit dat het toestel in Duitsland aangekocht is. Dat De Beuckelaer niet happig is om te helpen kan ik begrijpen, zonder het daarom goed te keuren.
          Misschien even proberen bij Nikon zelf?
          Mvg
          Minho

          Comment


          • #6
            Re: Dit moet me van het hart !!!

            Oorspronkelijk geplaatst door minho
            Misschien even proberen bij Nikon zelf?
            Mvg
            Minho
            Via de officiële NIKON site kom ik automatisch bij de Beuckelaer terecht

            Comment


            • #7
              Re: Dit moet me van het hart !!!

              Wim py007

              Wat is nu het probleem?

              Dat je bij een camera die niet in Belgie of Nederland gekocht werd, geen NL handleiding hebt?

              Dat lijkt me nochtans evident.

              Of dat je geen NL Pdf file kan vinden?
              Tja, als je sommige politici bezig hoort zou je denken van wel maar toch is Nederlands nu eenmaal geen wereldtaal hé .

              Maar vast en zekers dat De Beuckelaer je kan helpen met een geschreven handleiding. Mogelijk betalend maar dat lijkt mij niet meer dan normaal.

              Jo(han)
              Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

              Comment


              • #8
                Re: Dit moet me van het hart !!!

                Even een algemene opmerking: er staat vermeld dat het toestel in Duitsland werd gekocht !!!! Er is dus niks illegaal aan of discriminerend, je kan niet verwachten dat men bij Duitse toestellen een nederlandstalige handleiding gaat steken vermits dat daar geen officiele voertaal is.

                Wat de rest betreft: het is een gekende problematiek, die hier reeds meermaals ter discussie is gekomen...

                Lees er volgende topics maar eens op na:

                Ik weet dat dit thema niet meer ter discussie komt ... Maar ... De Beukelaer heeft geen pdf manual D70 in het nederlands ... zeggen ze. ??? Kocht mijn toestel regulier bij Mac Deinze en wil nu wel eens weten of er echt mensen zijn die een CD met pdf van De Beukelaer kregen. Ik weet echt niet meer wie ik kan geloven. In


                Ik weet niet of het hier thuishoort!? :mad: en anders smijt het er maar uit! Is dit om te lachen of om te huilen? Ik vind het een schande! http://nikoneurope-nl.custhelp.com/cgi-bin/nikoneurope_nl.cfg/php/enduser/std_alp.php?countryId=18&languageId=18 Via deze website biedt Nikon Europe gebruikshandleidingen voor



                Ik vind het persoonlijk ook niet meer dan fair dat Nikon Belgie (of de Beuckelaer als je wil) een nederlandstalige handleiding ter beschikking stelt voor de mensen die effectief een Belgisch toestel hebben gekocht. Langs de andere kant vind ik niet dat ze aan iedereen maar nederlandstalige handleidingen moeten gaan uitdelen die in het buitenland z'n toestel aangekocht heeft, en waar de beuckelaer dus niets mee te maken heeft....
                Last edited by Aragorn; 8 oktober 2004, 17:03.
                Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                Comment


                • #9
                  Re: Dit moet me van het hart !!!

                  In BE verkochte goederen MOETEN voorzien zijn van een opdruk in de landstalen en voorzien van een gebruiksaanwijzing in de landstalen.
                  Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
                  Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dit moet me van het hart !!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lorent
                    In BE verkochte goederen MOETEN voorzien zijn van een opdruk in de landstalen en voorzien van een gebruiksaanwijzing in de landstalen.
                    Maar nogmaals, dat gaat in dit geval niet op, aangezien het in Duitsland aangekocht is...
                    In die gevallen dat je het in B aankoopt, gaat de stelling idd. volledig op...
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dit moet me van het hart !!!

                      dus opgelsot :-)
                      toestel uit duitsland? dan zou der alleen int duits een handleiding moeten bijzijn.
                      En geen pdf in t nederlands? da klopt ni echt, maar k denk niet da ge da kunt afdwingen.
                      Zijn wel slechte punten voor nikon!
                      Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
                      Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dit moet me van het hart !!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jo
                        Wim py007

                        Wat is nu het probleem?

                        Dat je bij een camera die niet in Belgie of Nederland gekocht werd, geen NL handleiding hebt?

                        Dat lijkt me nochtans evident.

                        Of dat je geen NL Pdf file kan vinden?
                        Tja, als je sommige politici bezig hoort zou je denken van wel maar toch is Nederlands nu eenmaal geen wereldtaal hé .

                        Maar vast en zekers dat De Beuckelaer je kan helpen met een geschreven handleiding. Mogelijk betalend maar dat lijkt mij niet meer dan normaal.

                        Jo(han)
                        Ik vind het niet abnormaal dat er geen geschreven Nederlandse handleiding bij de camera zit, ik vind het wel abnormaal dat er niet gratis een NL pdf te downloaden is zoals wel mogelijk is voor Engels, Frans, Duits, enz... Duits is toch ook geen wereldtaal he, wat er aan de hand is, is dat men de DUUR verkopende Belgische verkopers nog een beetje wil beschermen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dit moet me van het hart !!!

                          Bij Nikon Europe Account kan u een engelstalige handleiding downloaden maar geen nederlandse. Toegang via www.nikon.com
                          Men legt er duidelijk uit dat er een "grijze markt" (sic) bestaat,die gaat via niet-officiële import, en dat daarom de nederlandstalige versie niet kan geleverd worden door de officiële invoerder.
                          Dit lijkt me normaal. U gaat toch ook niet de sleutels van je wagen afhalen bij een niet-officiële auto-dealer?
                          Henri
                          lidnummer: BD0435BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dit moet me van het hart !!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
                            Bij Nikon Europe Account kan u een engelstalige handleiding downloaden maar geen nederlandse. Toegang via www.nikon.com
                            Men legt er duidelijk uit dat er een "grijze markt" (sic) bestaat,die gaat via niet-officiële import, en dat daarom de nederlandstalige versie niet kan geleverd worden door de officiële invoerder.
                            Dit lijkt me normaal. U gaat toch ook niet de sleutels van je wagen afhalen bij een niet-officiële auto-dealer?
                            Henri
                            Net of die 'grijze' markt enkel voor toestellen men Nederlandstalige handleidingen bestaat,

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dit moet me van het hart !!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
                              ieder in België verkocht product dient een handleiding te hebben in alle landstalen van het betreffende land.
                              Het is wel gekocht in Duitsland hé, en ik denk niet dat daar het Nederlands een landstaal is
                              Last edited by VerSeg; 8 oktober 2004, 22:14.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X