Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat voor beestje is dit?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat voor beestje is dit?

    In de zomermaanden worden wij af en toe geplaagd door een heel klein vliegje, of is het een motje? Heel donker van kleur, nooit een zwerm van die vliegjes tegelijk maar hardnekkig om de dag (of om de dag of twee) een nieuw exemplaar. Geen idee wat het is, of waar het vandaan komt.
    Iemand enig idee?

    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Wat voor beestje is dit?

    Zou het dit beestje kunnen zijn?
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

    Comment


    • #3
      Re: Wat voor beestje is dit?

      Hoe het heet,geen idee.Maar ik herken het ook,en Hasseltenaar zal wel gelijk hebben.
      Wij hadden er last van in een tweede badkamer,die zeer weinig gebruikt wordt.Kinderen zijn uit huis.
      Bij ons hielp: het goed doorspoelen van de afvoerbuizen met water,en nadien de stop in de afloop van het bad en de lavabo te steken.Dus afsluiten.
      Maar het is natuurlijk te zien waar die beestjes zitten,maar frequent in een afvoer.
      Niets verbiedt eens wat soda er door te gieten,om zo resten op te lossen.

      Comment


      • #4
        Re: Wat voor beestje is dit?

        Hier zaten er net twee op de buitendeur te wachten om mee naar binnen te komen, maar ik heb ze toch weggejaagd voor ik de deur opende.
        Ik heb ze hier ook al meer gezien, meestal zitten ze tegen de buitenkant van het vliegenraam (maar af en toe geraken ze dus mee binnen als de buitendeur open gaat).
        Volgens mij hebben ze niet veel met een afvoer te maken, hier toch niet, want buiten zijn er veel meer dan binnen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Wat voor beestje is dit?

          Hier ook al een paar.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Wat voor beestje is dit?

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Hier zaten er net twee op de buitendeur te wachten om mee naar binnen te komen, maar ik heb ze toch weggejaagd voor ik de deur opende.
            Ik heb ze hier ook al meer gezien, meestal zitten ze tegen de buitenkant van het vliegenraam (maar af en toe geraken ze dus mee binnen als de buitendeur open gaat).
            Volgens mij hebben ze niet veel met een afvoer te maken, hier toch niet, want buiten zijn er veel meer dan binnen.
            Buiten zijn anders genoeg afvoeren, niet?
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #7
              Re: Wat voor beestje is dit?

              Dat zijn ze inderdaad!
              Motmuggen!

              En nu proberen de 'bron' te vinden.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Wat voor beestje is dit?

                Bij ons is dit het tweede of derde jaar dat we ze regelmatig zien, buiten of binnen, maar ze lijken wel graag naar binnen te komen. Ze laten zich makkelijk vangen (meppen eigenlijk).
                Ik dacht er minder een motje in te zien maar eerder een vliegje (moet eens checken of ik die haartjes zie op die vleugeltjes). Ik dacht ook dat de bron eerder extern te vinden is dan in huis.

                Comment


                • #9
                  Re: Wat voor beestje is dit?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Buiten zijn anders genoeg afvoeren, niet?
                  Als ze binnenkomen door een afvoer in huis, dan kan dat volgens mij alleen maar als de sifon leeg is, ik denk niet dat die door het water kruipen dat er normaalgezien in de sifon staat om de stank van de riolen tegen te houden.
                  Als een wastafel heel lang niet gebruikt is, dan is het natuurlijk wel mogelijk dat het water in de sifon verdampt is (als de afvoer niet correct aangelegd is, dan is het mogelijk dat de sifon elke keer mee leeg getrokken wordt terwijl het water wegloopt).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat voor beestje is dit?

                    Hé, goed om weten. Die zitten bijna elke dag op de voordeur, die staat beetje dieper en dus uit de zon. Als die binnen zijn is het omdat ze langs de voordeur meekomen. Anders dan in de nabijheid van de voordeur heb ik ze alvast nooit gezien.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat voor beestje is dit?

                      en als ge ze een mep geeft, een heel zwarte plek op de muur we hebben witte tegels in de wc, en elken dag toch 1 of 2..

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat voor beestje is dit?

                        Ik gebruik zo'n elektrische 'mepper' (een soort tennisraket met stroom op!) voor zo'n beestje. Ze blijven, net als een mug, maar in tegenstelling tot een vlieg, vrij rustig zitten, en dus moet je ook niet slaan.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat voor beestje is dit?

                          volgens mij is dat het "doodgraversmotje" , die durven al eens voorkomen in kledij van overleden mensen.

                          Comment

                          Working...
                          X