Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X-T3, een koopje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujifilm X-T3, een koopje



    2018年9月1日土曜日【噂】富士フイルム「X-T3」
    の画像海外のソースから来週発表予定の富士フイルム「X-T3」
    の画像を提供して貰いました。X-T3

    - komt in Zilver (geen graphite) en Zwart
    - heeft hetzelfde uiterlijk en bedieningsindeling als de Fujifilm X-T2
    - BSI Sensor - 26MP X-Trans sensor met slechts 2 MP extra bij de huidige sensor ( van 24MP naar 26MP) om een uitstekend hoge ISO prestatie te behouden
    - heeft een grotere, stevigere grip
    - de X-T3 uitgangswaarde is ISO 160 ( andere Fuji X-Trans toestellen ISO 200)
    - 30 fps in 1.25x crop mode met electronic shutter (ES)
    - 20 fps in full sensor met electronic shutter (ES)
    - 11 fps bij gebruik van de mechanical shutter (MS)
    - 425 AF Points, ook AF-C
    - verbeterde autofocus bij weinig licht
    - Video Specs: 4K aan 60p, Zebra en 10 bit
    - géén IBIS
    - betere batterij prestatie (wellicht met dezelfde batterij, hoewel, Fujifilm registreeds onlangs een nieuwe battery charger voor NP-W126s batterijen)
    - Fujifilm X-T3 heeft een Nieuwe Vertical Battery Grip – onlangs geregistreerd - later beschikbaar.
    - enz,.........
    Op donderdag 6 september vernemen wij de volledig omschrijving en of de Fujifilm X-T3 minder kost dan de Fujifilm X-T2 (men fluistert minder dan $1,599)
    Last edited by ASA 400; 2 september 2018, 08:35. Reden: Bron

  • #2
    Re: Fujifilm X-T3, een koopje

    De xt3 komt hier sowieso in huis, dus als iemand mijn 100% perfecte xt2 wil reserveren...
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

    Comment


    • #3
      Re: Fujifilm X-T3, een koopje

      Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
      De xt3 komt hier sowieso in huis, dus als iemand mijn 100% perfecte xt2 wil reserveren...
      Tot het einde van deze maand staat die nieuw aan 999€.
      De Fuji X-T2 is de opvolger van de X-T1. Het nieuwe model heeft een hogere resolutie van 24.3 megapixels, en het hybride autofocus systeem is verbeterd....

      Comment


      • #4
        Re: Fujifilm X-T3, een koopje

        Is geen haast bij, de XT2 zal sowieso in trek blijven. Maar nu idd wel hét moment om die nieuw te kopen.
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

        Comment


        • #5
          Re: Fujifilm X-T3, een koopje

          Oorspronkelijk geplaatst door ASA 400 Bekijk bericht


          2018年9月1日土曜日【噂】富士フイルム「X-T3」
          の画像海外のソースから来週発表予定の富士フイルム「X-T3」
          の画像を提供して貰いました。X-T3

          - komt in Zilver (geen graphite) en Zwart
          - heeft hetzelfde uiterlijk en bedieningsindeling als de Fujifilm X-T2
          - BSI Sensor - 26MP X-Trans sensor met slechts 2 MP extra bij de huidige sensor ( van 24MP naar 26MP) om een uitstekend hoge ISO prestatie te behouden
          - heeft een grotere, stevigere grip
          - de X-T3 uitgangswaarde is ISO 160 ( andere Fuji X-Trans toestellen ISO 200)
          - 30 fps in 1.25x crop mode met electronic shutter (ES)
          - 20 fps in full sensor met electronic shutter (ES)
          - 11 fps bij gebruik van de mechanical shutter (MS)
          - 425 AF Points, ook AF-C
          - verbeterde autofocus bij weinig licht
          - Video Specs: 4K aan 60p, Zebra en 10 bit
          - géén IBIS
          - betere batterij prestatie (wellicht met dezelfde batterij, hoewel, Fujifilm registreeds onlangs een nieuwe battery charger voor NP-W126s batterijen)
          - Fujifilm X-T3 heeft een Nieuwe Vertical Battery Grip – onlangs geregistreerd - later beschikbaar.
          - enz,.........
          Op donderdag 6 september vernemen wij de volledig omschrijving en of de Fujifilm X-T3 minder kost dan de Fujifilm X-T2 (men fluistert minder dan $1,599)
          Geen noemenswaardige verschillen iop het eerste zicht. Een beter presteren van de batterij zou al een hele stap zijn !
          Vraag me al jaren af waarom ze niet kunnen zorgen voor een meer accurate aanduiding van het batterijniveau !?
          Nu ga je van een battery low level naar "dood" van bijna de ene foto op de andere !


          Oh ja, liefst een beter presterende batterij, maar in eenzelfde behuizing !! Anders heb je weer het geklooi met verschillende laders en batterijen voor bvb je x100 en xt-2, etc
          Groetjes

          Lukathi

          Comment


          • #6
            Re: Fujifilm X-T3, een koopje

            [QUOTE=Lukathi;4666702] ..........................
            Oh ja, liefst een beter presterende batterij, maar in eenzelfde behuizing !! Anders heb je weer het geklooi met verschillende laders en batterijen voor bvb je x100 en xt-2, etc

            Fujifilm luistert naar zijn fotografen,.. volgt verscheidene fora wereldwijd om de noden te aanhoren,... vandaar dat men oplossingen zoekt naar het beter presteren van de batterij of het fototoestel "minder" laten verbruiken.

            De OEM Fujifilm NP-W126S batterij geeft energie aan de volgende 22 toestellen :
            FUJIFILM X-H1 / X-Pro2 / X-Pro1 / X-T2 / X-T1 / X-T20 / X-T10 / X-T100 / X-E3 / X-E2S / X-E2 / X-E1 / X-M1 / X-A5 / X-A3 / X-A2 / X-A1 / X-A10 / X100F
            FinePix HS50EXR / HS30EXR / HS33EXR,... geen enkel merk doet beter met een en dezelfde batterij.

            Beste alternatief, veel goedkoper en krachtiger is de PATONA Platinum NP-W126S


            en nu wachten tot donderdag wat Fuji weet te vertellen over de meerwaarde van de Fuji X-T3 batterij.
            Last edited by ASA 400; 2 september 2018, 19:36.

            Comment


            • #7
              Re: Fujifilm X-T3, een koopje

              waarschijnlijk komt hier dan wel een XT3 bijkomend en wordt mijn XT2 de reserve. Dan zal de XT20 zeer waarschijnlijk buiten vliegen
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                Ziet er een heel leuke camera uit. Zou ik wel eens willen proberen.
                Enige vraag die ik hierbij had: weet er iemand waarom men hier geen IBIS in stopt ? Technische reden of zo ?
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                  IBIS is technisch onmogelijk in de X-T frame of men dient een groter en zwaarder toestel te bouwen zoals de X-H1 en de vraag van vele fotografen is naar een lichter toestel.
                  X-H1 mét IBIS was bedoeld voor de videografen.
                  Bekijk even het verschil tussen de X-H1 mét IBIS en de X-T2 (X-T3)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                    Blij dat ik gewacht heb met de upgrade van m'n x-t1. Van x-t1 naar x-t3 is een stap die nu echt wel de moeie waard is! Ik kijk er naar uit!

                    Dat er geen IBIS inzit was al gemeld. Dat is voorbehouden voor de x-h1 en heeft te maken met afmetingen. Ik gebruik voornamelijk lenzen met stabilisatie, dus voor mij geen gemis.

                    De x-t2 staat nu inderdaad gunstig geprijsd, maar ik betwijfel of die nog leverbaar gaat zijn. Bij de grootste (online) shops is hij niet beschikbaar en is de leveringstermijn niet gedefinieerd.
                    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                      Oorspronkelijk geplaatst door ASA 400 Bekijk bericht
                      IBIS is technisch onmogelijk in de X-T frame of men dient een groter en zwaarder toestel te bouwen zoals de X-H1 en de vraag van vele fotografen is naar een lichter toestel.
                      X-H1 mét IBIS was bedoeld voor de videografen.
                      Bekijk even het verschil tussen de X-H1 mét IBIS en de X-T2 (X-T3)
                      Het verschil in grootte met de X-H1 mijn X-T2 is heus niet zo groot zoals de afbeedlingen op het eerste zicht laten blijken..
                      De vergelijking hier is waarschijnlijk van camerasize.com

                      Afmetingen die opgegeven zijn stellen ook weinig voor omdat...
                      ......je ziet staat de zoeker meer naar achteren en daar is een reden voor... dat zal je wel weten.
                      Dus hierboven op de afbeelding van camera size komt daardoor de X-H1 al hoger te liggen.
                      Verder als je goed kijkt is de body niet eens zoveel dikker.
                      Het verschil zit hem in de grip.

                      Vele gebruikers van de oudere X-T1 en X-T2 wensten zo al een grotere grip en heel dikwijls wordt er een add on, L-plate of power booster grip opgeplaatst.

                      Ik zelf hou meer van dit soort ontwerpen (X-H1) .. en zoals je kan zien is ook de Nikon Z, de EOS R en eigenlijk ook de A7 serie dezelfde toer opgegaan.
                      Om nog maar te zwijgen van vele M43 camera's (GH4/5, OMD EM, G9, G80 ...)

                      Persoonlijk misschien, maar de X-T2 met 50-140 voelt heel awkward aan. (eigenlijk met een hele resem lenzen)
                      Vele Fuji lenzen zijn ook niet altijd erg compact.

                      Natuurlijk kan je even het gripje op je X-T opzetten als dat nodig is... maar als ik telkens per lens moet kiezen om add on grip op te zetten of niet, dan heb ik toch liever gewoon het native DSLR type body(grip)
                      Maar er zijn idd ook mensen die liever de compactere body's hebben.. dus nu keuze genoeg

                      Ik ben wel benieuwd naar deze X-T3
                      De Prijs zou meevallen en das altijd goed.
                      20 FPS is niet niks maar ik hoop dat dit niet gepaard gaat met Rolling shutter vermits dit met ES gebeurd (Sony A9 heeft dit opgelost)
                      60 FPS in 4K is mooi en had ook beter in de X-H1 gezeten maar deze laatste kan dit niet verwerken.
                      De AF dekking (PDAF) is nu niet alleen in het centrum maar over heel het gebied.

                      Geen IBIS was te verwachten door de iets dunnere body (volgens Fuji)
                      De Ibis is redelijk goed in de X-H1 maar niet te vergelijken met de M43 camera's die door hun kleinere sensor meer bewegingsvrijheid hebben. (weet ik uit eigen ervaring)

                      Voor de Video op de X-T3 zou het kunnen dat er elektronische beeldstabilisatie zal toegepast kunnen worden..
                      Dit gaat gepaard met lichte crop en ik veronderstel dat je E-IS uit/aan kan zetten. (zoals bijvoorbeeld op de M50 van Canon)

                      De batterij is geen probleem voor mij maar het mag altijd beter.
                      Zoals je al schreef in post 6.. compatibel op 22 toestellen en da's dan ook de reden waarom Fuji ook voor X-H1 dezelfde accu deelt.
                      De X-H1 kan een grotere accu aan vanwege de ruime grip, ... de X-T3 minder of al helemaal niet.
                      Dus een beter presterende accu in zelfde form factor is welkom... hier ben ik ook benieuwd naar.

                      Of ik de X-T3 koop of niet daarvoor is het nog te vroeg voor mij..
                      Als dat wel het geval is dan zal deze misschien de X-E3 vervangen maar in ieder geval niet de X-H1

                      Ik hoor nog altijd weinig nieuws over de EVF in de X-T3 ... resolutie ? vergroting ?
                      Last edited by Funcky; 3 september 2018, 07:40. Reden: toevoeging X-H1
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                        [QUOTE=Funcky;4666806] ....................... Natuurlijk kan je even het gripje op je X-T opzetten als dat nodig is... maar als ik telkens per lens moet kiezen om add on grip op te zetten of niet, dan heb ik toch liever gewoon het native DSLR type body(grip) .................................................. ..................... Ik hoor nog altijd weinig nieuws over de EVF in de X-T3 ... resolutie ? vergroting ?

                        Fujifilm heeft naar u geluisterd - de X-T3 komt met een andere grip, niet zoals de X-H1 maar iets groter en steviger,... het gripje is niet meer nodig.

                        Over de EVF zegt men "Verbeterd"!, dus nog even geduld om alle kenmerken te vernemen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                          Oorspronkelijk geplaatst door ASA 400 Bekijk bericht
                          ……… knip ……...
                          Op donderdag 6 september vernemen wij de volledig omschrijving en of de Fujifilm X-T3 minder kost dan de Fujifilm X-T2 (men fluistert minder dan $1,599)
                          Je hebt ergens verkeerd begrepen vrees ik, het is de X-T2 die $ 500, 00 momenteel goedkoper is geworden: KLIK
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Je hebt ergens verkeerd begrepen vrees ik, het is de X-T2 die $ 500, 00 momenteel goedkoper is geworden: KLIK
                            Ik denk dat ASA 400 bedoeld dat de X-T3 goedkoper zal zijn dan de lanceerprijs van de X-T2 :-)
                            Verlaagde prijs van de X-T2 is tot eind september.
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                              Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                              Ik denk dat ASA 400 bedoeld dat de X-T3 goedkoper zal zijn dan de lanceerprijs van de X-T2 :-)
                              Verlaagde prijs van de X-T2 is tot eind september.
                              Oorspronkelijk geplaatst door ASA 400 Bekijk bericht

                              2018年9月1日土曜日【噂】富士フイルム「X-T3」
                              の画像海外のソースから来週発表予定の富士フイルム「X-T3」
                              の画像を提供して貰いました。X-T3


                              Op donderdag 6 september vernemen wij de volledig omschrijving en of de Fujifilm X-T3 minder kost dan de Fujifilm X-T2 (men fluistert minder dan $1,599)
                              Excuus aan Red Falcon dat ik "LANCEERPRIJS of ADVIESPRIJS" ben vergeten te vermelden, waarschijnlijk verkeerd begrijpend lezen door mijn leeftijd.
                              In 1988 toonde Fuji Shashin Film K.K. (富士写真フィルム㈱ de eerste digitale camera en door hun ganse digitale lijn te volgen, gesteund door een buurman-werkzaam voor Fuji, ben ik wellicht vergeetachtig geworden, hoewel, de Japanse bron zei enkel "zal wellicht minder kosten dan de X-T2", daarmee bedoelen zij nooit de huidige opruimprijzen.
                              Dat de X-T3 minder dan de X-T2 Lanceerprijs kan kosten heeft te maken met de productie die voor dit toestel in China gebeurt - goedkopere lonen.
                              Hartelijk dank aan Funcky om mij in moeilijke tijden te ondersteunen en nogmaals excuus dat ik ooit, hééél lang geleden, uw naam foutief heb geschreven.

                              Comment

                              Working...
                              X