Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wisten jullie dat ? Ik niet.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wisten jullie dat ? Ik niet.

    https://www.demorgen.be/binnenland/s...test-b3bf2192/
    https://ggpics.be/

  • #2
    Re: Wisten juli dat ? Ik niet.

    Oei, hopelijk fake nieuws.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

    Comment


    • #3
      Re: Wisten juli dat ? Ik niet.

      Ik denk dat dit eerder veroorzaakt wordt door de "lage emissie zones".

      Comment


      • #4
        Re: Wisten juli dat ? Ik niet.

        Heb op de WLTP gegoogeld, het bestaat al langer, maar de communicatie naar de burger toe vindt ik persoonlijk toch niet zo helder, tot je bij de bestelling en of aankoop ermee maken krijgt.En je verder begint te lezen, over de financiële gevolgen, inschrijvingen, jaarlijkse taks,enz. Volgens de EU zou het niet mogen, maar de belastingen zijn een nationale bevoegdheid en of Vlaamse. En wat denk je ? Volgens een artikel van BMW blijven fiscaal de oude waarden gelden tot 2020, ( min. van financiën ). Dus ik voel de bui al hangen.
        https://ggpics.be/

        Comment


        • #5
          Re: Wisten juli dat ? Ik niet.

          Dat artikel is fors overdreven.
          Wagens die volgens de oude procedure gehomologeerd werden die kunnen tijdens een overgangsperiode nog ingeschreven worden als tweedehands, zeker voertuigen die al geproduceerd werden.
          In het ergste geval moeten ze door de fabrikant opnieuw gehomologeerd worden volgens de nieuwe norm.
          Ook de verkeersbelasting gaat niet omhoog want die blijft voorlopig berekend op de oude norm dat de fabrikant ook nog moet opgeven.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Wisten juli dat ? Ik niet.

            Dit is oud nieuws en reeds vele maanden gekend dat dit eraan zat te komen.
            Ik heb er zelfs een mailing van ontvangen maanden terug.
            Vandaar trouwens dat bepaalde type wagens reeds enkele maanden niet meer worden aangeboden bij de serieuze verkoper.
            Niets nieuws dus.

            Comment


            • #7
              Re: Wisten juli dat ? Ik niet.

              Meer info: https://www.vroom.be/nl/nieuws/nieuw...ls-koper-20640
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Wisten juli dat ? Ik niet.

                Is weer maar één ding waar het om draait ; de proef zal een realistischer beeld geven van de CO2-uitstoot van een wagen met mogelijk een stijging van uw autobelasting tot gevolg

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Wisten juli dat ? Ik niet.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Is weer maar één ding waar het om draait ; de proef zal een realistischer beeld geven van de CO2-uitstoot van een wagen met mogelijk een stijging van uw autobelasting tot gevolg

                  grts
                  Sieg
                  Dat zou wel eens de voornaamste reden kunnnen zijn...
                  Ze weten tegenwoordig van geen hout pijlen meer te maken.

                  Vergelijk het met de "digitale el. teller sage:
                  1) we moeten absoluut af van de oude tellers, worden niet meer gemaakt (!). Ik schat dat nog minstens 95% van alle tellers ter wereld niet digitaal zijn.
                  2) we gaan als eerste beginnen van ze te plaatsen bij de zonnepaneelbezitters, maar we gaan het terugdraai-effect compenseren via ingewikkelde berekeningen. Eerste nog eindeloze onderhandelingen met de VREG...
                  3) de oude tellers bij die bezitters simpelweg laten staan en ze vervangen na bv. 20 jaar zonnepaneelbezit is natuurlijk véééééééél te eenvoudig voor zo'n geleerde man...
                  Last edited by nete; 2 september 2018, 09:16.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wisten jullie dat ? Ik niet.

                    Jongens, hoe is het spreekwoord weer? De soep enzovoort.
                    Dit loopt al jaren, al voor de sjoemelsoftware wilde men de manier van uitstootmeting veranderen.

                    Er zijn vandaag de dag nog altijd problemen met de nieuwe homologatie en ook met de nieuwe regels. Die moeten het mogelijk maken een meer werkelijk beeld te geven van de uitstoot omdat de vorige regels gebaseerd zijn op testbank metingen. (los daarvan: sommige merken -vele merken? alle merken?? - sjoemelden).
                    De nieuwe metingen gebeuren op de weg en zijn meer realistisch. Maar dat betekent sowieso een stijging van de uitstoot door wind, verkeer, snelheidswijzigingen en weet ik veel wat nog meer wat op de rollenbank niet voorkomt. Vergeet daarbij niet dat de meting per automodel kan verschillen, ook al is de motor dezelfde, en ook kan verschillen van dag tot dag (bijv. weersomstandigheden).

                    Een wagen die in het oude systeem 125 gr CO (of is het nu CO²?) uitstootte stoot nu plots 180 gr uit. Als dit onmiddellijk wordt doorgerekend in de taksen zoals vandaag berekend op basis van die uitstoot is er een groot probleem en zeker discriminatie tussen twee identieke wagens die met een paar dagen verschil worden ingeschreven. Geen nieuwere inschrijving zal goedkoper zijn, integendeel, en de prijsstijging zal ook fors zijn als de oude taksberekening van toepassing blijft. De politiek beseft dat zoiets niet zomaar kan. Dus moeten de taksen qua berekening opnieuw worden bekeken.

                    Vergeet ook niet, er zijn verkiezingen in aantocht en een veel hogere taks kan de burger juist ervan weerhouden om zich een nieuwe milieuvriendelijker wagen aan te schaffen wat de politiek toch net wil aanwakkeren. Iedereen naar de batterij-auto-zonder-uitstoot dwingen kan ook niet zomaar van vandaag op morgen om meer dan één reden (hogere kostprijs wagen, verlies aan inkomsten door taksen, productie elektriciteit is onvoldoende, afvalberg aan batterijen, aantal laadpalen, ...). Ook CNG is vervuilend.

                    Los daarvan hebben de constructeurs er alle belang bij om nu zo veel mogelijk uitstoot te genereren omdat is overeen gekomen dat de nieuwe resultaten gelijk staan met 100% en er in de toekomst zoveel percent minder uitstoot mag zijn. Daar is Europa ook ongelukkig over.

                    En verder moeten alle motoren, eigenlijk alle oude en nieuwe automodellen, opnieuw worden getest, gemeten en gehomologeerd. De termijn die is overeengekomen is, achteraf bezien, erg krap. Gisteren nog vertelde een dealer mij dat voor zijn merk 70% is gehomologeerd, 30% nog niet maar die 30% zijn net de meest verkochte. Hij hoopte deze week voor die 30% op meer informatie. Optimistisch? Ondertussen ligt de productie deels plat.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wisten juli dat ? Ik niet.

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      2) we gaan als eerste beginnen van ze te plaatsen bij de zonnepaneelbezitters, maar we gaan het terugdraai-effect compenseren via ingewikkelde berekeningen...
                      Ingewikkelde berekeningen?
                      Nu leest men de teller af volgens wat hij vooruit of achteruit gedraaid heeft.
                      Met de digitale telt men hoeveel men opgenomen (a) heeft en hoeveel men geleverd (b) heeft ... a - b is uw verbruik.
                      De ingewikkeldere formules worden pas later toegevoegd.
                      Later zullen we wel weer veel mogen afdokken.
                      Soit, we zien wel want we kunnen het toch niet tegen houden.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment

                      Working...
                      X