Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spotgoedkope led-lampen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spotgoedkope led-lampen.

    In de Ikea en in de Action kan je led-lampen kopen voor 1€ stuk.
    Andere dure merken kosten vaak 10x zoveel.
    Geven die lampen 10 keer meer licht of gaan ze 10 keer langer mee?
    Weet iemand waar het verschil zit?

  • #2
    Re: Spotgoedkope led-lampen.

    Marketing....
    en Ikea die koopt per container en is tevreden met een kleine marge.

    Maar er zit wel degelijk veel verschil in lichtopbrengst, kleur en spreiding.
    Best is een paar lampjes proberen en kijken of je tevreden bent.

    Comment


    • #3
      Re: Spotgoedkope led-lampen.

      In het verleden ook eens goedkope LED lampen getest, dat is meestal dik tegengevallen.
      Ofwel voelde ik me net in een mortuarium door de afschuwelijke kleur ofwel was er om de zoveel weken een lamp stuk.
      Dan toch wat meer uitgegeven voor een beter gekend merk en tot nu toe (hout vasthouden) nog geen enkele defecte gehad en aangenaam licht.
      Er zit wel degelijk een groot verschil in kwaliteit tussen de verschillende lampen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Spotgoedkope led-lampen.

        Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
        In de Ikea en in de Action kan je led-lampen kopen voor 1€ stuk.
        Andere dure merken kosten vaak 10x zoveel.
        Geven die lampen 10 keer meer licht of gaan ze 10 keer langer mee?
        Weet iemand waar het verschil zit?
        Zie eens bij 123led Nederland, merklampen als Philips aan een zeer gunstige prijs.

        Comment


        • #5
          Re: Spotgoedkope led-lampen.

          Ik heb hier een paar led lampen van Lidl, en ik heb ook Philips ledlampen gekocht in de Action en Hubo, de kleurtemperatuur van die lampen is aangenaam en er is er nog geen enkele stuk gegaan.
          In de woonkamer en op de slaapkamer van mijn zoon heb ik "iDual One" lampen, die kunnen met de afstandsbediening gedimd worden, maar je kan die ook een heleboel verschillende kleuren geven:
          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


          Op het werk heb ik op een paar plaatsen Ikea ledlampen ingedraaid (de wc's, daar branden ze elke werkdag continu), die zitten er nu zo'n 2 jaar in en ze werken nog altijd, en die geven ook een normale kleurtemperatuur.

          Zoals de prijzen van ledlampen op dit ogenblik geëvolueerd zijn (veel lager dan in het begin) zou ik niet meteen meer aanraden om de allergoedkoopste onbekende merken te kiezen (of ze te importeren van een of andere Chinese website).
          De bekende merken zijn betaalbaar geworden, maar ook als een grote keten hier ledlampen verkoopt (Ikea, Lidl, Aldi...), dan kunnen die het zich niet veroorloven om brol te verkopen die een verschrikkelijke kleurtemperatuur levert of meteen stuk gaat.
          In dat geval heb je ook nog altijd de mogelijkheid om de lampen terug te brengen binnen een bepaalde tijd (Aldi en Lidl doen daar niet moeilijk over, met Ikea heb ik geen ervaring), maar als je ze in China bestelt dan zal je je geld niet terugkrijgen als bijvoorbeeld de kleurtemperatuur flink tegenvalt.
          Als iets defect aankomt vanuit China, dan sturen ze gewoonlijk wel een nieuw exemplaar, (dat heb ik al meegemaakt maar niet met led lampen) maar op een foute kleurtemperatuur zal je geen "garantie" krijgen (terugsturen is dan ook duurder dan wat je ervoor hebt betaald).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Spotgoedkope led-lampen.

            Ik heb deze van Amazon al een paar keer besteld.


            Kleur is vrij warm en lichtopbrengst is wat ik er van verwacht.

            Comment

            Working...
            X