Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Die hard in ‘less is more’ of liever terug naar ‘more is more?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Die hard in ‘less is more’ of liever terug naar ‘more is more?

    Een hele tijd terug ontstond het (niet alleen) fotografisch motto ‘less is more’. Wanneer je een drukkere achtergrond had op je foto werd hij gegarandeerd als niet goed bestempeld. Ook wateroppervlakken mochten niet te druk zijn, het moest melk worden. Wat zag je vanaf toen? Alleen zweverige foto’s van melkzeeën, maar ook melkwatervallen die je de indruk gaven dat er bovenaan zeker en vast een koe zou staan. Toegegeven, een enkele less is more en een enkele melkfoto kan ik wel appreciëren maar ik denk dat vooral dat laatste nu wel volledig uitgemolken is (een zinsspeling die me wel treffelijk lijkt). Ik wil de less is more en melkprincipes niet helemaal overboord kieperen want er zitten wel heel goeie foto’s tussen maar ik vind het de hoogste tijd dat er eens een andere goeroe trendsetter met iets nieuw op de proppen komt. Less is more en melk zijn volgens mij een tijdsverschijnsel dat nu stilletjes aan zijn tijd wel gekend heeft.
    Ik vind dat we terug experimenteel moeten gaan werken en afleren om kuddebeesten te zijn die achter enkele schaapherders blijven huppelen. Het is hoog tijd voor iets nieuw. Akkoord of niet?
    Last edited by PixelDude; 29 augustus 2018, 12:26.
    Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
    www.pixeldude.be
    www.flickr.com/photos/139672558@N07

  • #2
    Re: Die hard in ‘less is more’ of liever terug naar ‘more is more?

    Als iemand met iets nieuws komt, dan gaat iedereen dat weer uitproberen en krijg je hetzelfde als wat er gebeurd is met de ND filters bij landschapsfotografie (de "melkzee fotografie" waarover je het hebt).

    Je kan dus op een bepaald ogenblik met iets origineels komen, maar je kan niet voorkomen dat er een heleboel zijn die daarna hetzelfde effect willen bekomen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Die hard in ‘less is more’ of liever terug naar ‘more is more?

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Als iemand met iets nieuws komt, dan gaat iedereen dat weer uitproberen en krijg je hetzelfde als wat er gebeurd is met de ND filters bij landschapsfotografie (de "melkzee fotografie" waarover je het hebt).

      Je kan dus op een bepaald ogenblik met iets origineels komen, maar je kan niet voorkomen dat er een heleboel zijn die daarna hetzelfde effect willen bekomen.
      Heel juist wat je zegt ... maar ik ben van mening dat we dringend iets nieuw - origineel moeten vinden, dat dan weer op zijn beurt een tijd zal meegaan.
      Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
      www.pixeldude.be
      www.flickr.com/photos/139672558@N07

      Comment


      • #4
        Re: Die hard in ‘less is more’ of liever terug naar ‘more is more?

        Ik vind dat we terug experimenteel moeten gaan werken en afleren om kuddebeesten te zijn die achter enkele schaapherders blijven huppelen.
        daar kan ik me wel in vinden

        Het is hoog tijd voor iets nieuw.
        wat is nieuw? volgens mij krijg je dan toch ook wel weer het kudde gedrag wat je liever niet wilt ziet

        principieel is er met "kudde gedrag" niets mis, zolang het maar uit volging van je eigen creatieve beeldvorming voortkomt.

        Comment


        • #5
          Re: Die hard in ‘less is more’ of liever terug naar ‘more is more?

          De geschiedenis herhaalt zich.

          Ik zit nu in deze fase:


          :-)

          YMMV
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: Die hard in ‘less is more’ of liever terug naar ‘more is more?

            Ik pin me niet graag vast op 1 stijl. Ik probeer mijn onderwerp zo gevarieerd mogelijk te fotograferen en dan achteraf mijn favorieten te selecteren.

            Meestal neig ik wel eerder naar rustige beelden dan drukke beelden. Als er veel elementen in een foto zitten, dan heb ik toch liefst dat er een of andere structuur, patroon of ritme in de compositie zit.
            Ik heb geen probleem met georganiseerde chaos.

            Comment


            • #7
              Re: Die hard in ‘less is more’ of liever terug naar ‘more is more?

              Kuddebeesten ?
              Bij mij heeft alles er mee te maken hoe mijn stemming is en wat voor onderwerpen ik in mijn vizier krijg.
              Ik ben zelf niet sterk in krachtige minimalistische beelden maar ik heb er al wel wat gezien waar ik stikjaloers op ben.
              De oorzaak van hun succes is dat ze dikwijls bewust op zoek zijn naar dat beeld dat ze vooraf in hun hoofd hebben en dat ze er dan in slagen dat ook duidelijk weer te geven.
              Mijn petje af daarvoor.
              Ik wil het geen mode noemen en alle stijlen kunnen goed zijn op hun manier.
              Ik vind het belangrijk dat ik voor meerdere stijlen kan openstaan, minimalisme uitsluiten zou mij dus beperkend werken.
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment

              Working...
              X