Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Helemaal nieuw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Helemaal nieuw

    Fotografie is al sinds mijn jeugdjaren latent aanwezig, maar het is er nooit van gekomen om het verder te ontwikkelen tot een serieuze hobby. Ooit begonnen met een Canon AT-1 (volledig manueel) later een AE-1 (halfautomaat). Zelf nooit ontwikkeld. Heden beschik ik over een basis Nikon D40 en een kleine handige Sony A5000 systeemcamera, die ik speciaal kocht om mee te nemen tijdens mijn visdagen. Het fotografievirus begint nu toch wel hevig toe te slaan en wil meer doen. Eerst met de apparaten die ik reeds heb (uiteraard met veel beperkingen) en vooral door het volgen van een cursus fotografie bij het CVO. Uiteraard kijk ik ondertussen likkebaardend naar de toestellen van de nieuwste generatie (Sony, Nikon systeemcamera's), maar nog eventjes de kat uit de boom kijken lijkt mij het meest aangewezen.

    Wat ik me ook afvraag: wat doen de meesten met hun meesterwerkjes? Ik kan ze hier bekijken op een laptop met 17 inch scherm en IPS scherm. Heel leuk, maar geeft dit het exacte beeld terug van de oorspronkelijke opname, of is dit een soort van downgrading (compressie)? Is een 4K televisiescherm dan beter, of nog de prenten laten uitprinten? Een goede opname maken is één ding, het kunnen bewaren en optimaal bekijken is ook heel wat waard.

    Zo dit is een kleine voorstelling in de grote wereld van de amateurfotografie en dit forum, waarvan ik zal trachten mijn steentje bij te dragen.

    Beste groeten, Philippe

  • #2
    Re: Helemaal nieuw

    Wel de eerste stap heb je al gezet en dat is het fotografievirus heeft jou ook te pakken. Het is natuurlijk uitzoeken wat ga ik fotograferen ( landschap, stilleven, reizen, modellen ........) Je kan eindeloos verder gaan en in functie daarvan zou ik uw toestel en lenzen kopen. Wat zeker aan te raden is, is een cursus bij CVO. Je kan ook aansluiten bij een fotoclub waar je (meesta) met raad en daad wordt bijgestaan. De meeste fotoclubs doen (onderlinge) wedstrijden en stellen zeker 1 maal per jaar tentoon waar jij je werken dan ook kunt laten bewonderen.

    Comment


    • #3
      Re: Helemaal nieuw

      Moderator Note: Verplaatst van Beginnershoek (onderdeel van onze Fotohoek en dus bestemd voor het tonen van je foto's) naar Algemeen, waar een dergelijke vraag wel thuishoort.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Helemaal nieuw

        zelf druk ik mijn foto's af omdat het voor mij dan pas foto's zijn. Ik neem deze ook mee naar de vergaderingen van de fotokring waar ik lid van ben om te bespreken.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: Helemaal nieuw

          Bedankt voor de feedback mensen en verontschuldiging voor het vergissen van topic.

          Comment


          • #6
            Re: Helemaal nieuw

            Focus U in het begin op foto's maken, en niet te veel op het materiaal.
            Leer uw camera eerst goed kennen voor je begint uit te geven, en weet dat veel mensen altijd graag met het nieuwste rondlopen, en dus van prima oud materiaal af willen, en daar kan je je voordeel aan doen.

            Comment

            Working...
            X