PDA

Volledige versie bekijken : Viewfinder (?)

johan de man
28 augustus 2018, 11:51
Beste collega's.

Ik fotografeer veel buiten en vaak is mijn lcd-scherm dan niet zichtbaar zodat ik de kwaliteit van mijn foto's niet kan checken.

Waar vind ik een soort 'viewfinder' (juiste naam ?) om tegen het lcd-scherm te houden en dan door een soort oculair te checken of de foto goed is ?

Liefst geen die er permanent op moet kleven of met bevestigingen of zo, gewoon ff ertegen houden en dan weer afnemen

Ik heb n Canon 5DIII, lcd scherm van 3.2 inch diameter

SteefD
28 augustus 2018, 12:00
Zoek een keer op Amazon met "camera lcd screen magnifier".

johan de man
28 augustus 2018, 12:29
Bedankt voor de tip !

johan de man
28 augustus 2018, 12:48
Iemand persoonlijke ervaringen met zo'n ding ?

Michel De Keyser
28 augustus 2018, 13:06
Hoodman Hoodloupe. Zelf geen praktische ervaring met dit item.

Mvg, Michel

NicoR
28 augustus 2018, 13:09
De heel ouderwetse methode werkt echt nog steeds goed: een stuk doek of zo... Ik gebruik een "of zo": een grijze plastieken vuilniszak, die opgeplooid in mijn tas zit, en die ik ook gebruik om op te zitten of te liggen bij lage foto's, als bescherming van mijn tas tegen de regen, als windscherm, ...

crispi
31 augustus 2018, 11:44
Op Ali-express goedkoop te vinden. Ik gebruik het wel eens op een Eos M bij het filmen...Wordt via de statiefbevestiging aan de camera vastgemaakt.

Reest
2 september 2018, 21:09
Ik gebruik al jaren de eerder genoemde Hoodman Loupe.
Met een koordje om de nek en je gebruikt hem pas wanneer je hem nodig hebt, zit dus niet vast op je toestel.
Eenmaal gebruikt, wil je hem nooit meer missen.
Perfect in zinnige omstandigheden.
Groet
Rinus
https://www.cameranu.nl/nl/p2133825/hoodman-hoodloupe-outdoor-loupe-voor-3-2-lcd

johan de man
12 september 2018, 03:50
Dank u Rinus. Moet je dan ook een metalen kader op je lcd-screen kleven ? Daar ben ik zo geen voorstander van