Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kudu bull in zijn natuurlijke omgeving

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Kudu bull in zijn natuurlijke omgeving




    http://www.theafricabug.com

  • #2
    Re: Kudu bull in zijn natuurlijke omgeving

    Naar mijn smaak en mening, te veel structuur rondom het eigenlijke onderwerp waardoor ik niet goed weet waar eerst te kijken. Wel een prachtig dier.
    Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
    www.pixeldude.be
    www.flickr.com/photos/139672558@N07

    Comment


    • #3
      Re: Kudu bull in zijn natuurlijke omgeving

      Oorspronkelijk geplaatst door PixelDude Bekijk bericht
      Naar mijn smaak en mening, te veel structuur rondom het eigenlijke onderwerp waardoor ik niet goed weet waar eerst te kijken. Wel een prachtig dier.
      Dat komt wel meer voor bij Jochem zijn foto's.
      Meestal heeft hij daar niet veel keuze vrijheid in.


      --
      mlap.
      T.T.

      Comment


      • #4
        Re: Kudu bull in zijn natuurlijke omgeving

        Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
        Dat komt wel meer voor bij Jochem zijn foto's.
        Meestal heeft hij daar niet veel keuze vrijheid in.


        --
        mlap.
        T.T.
        Daar ben ik het volledig mee eens. Helemaal geslaagde en interessante documentaire - safarifoto, maar minder geslaagd als mooie foto. In de bushes is het quasi onmogelijk om de omgeving niet mee te nemen.
        Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
        www.pixeldude.be
        www.flickr.com/photos/139672558@N07

        Comment


        • #5
          Re: Kudu bull in zijn natuurlijke omgeving

          Hey guys. Ik krijg dat inderdaad vaak; opmerkingen over een drukke achtergrond. Ik vind dat helemaal niet erg. Maar ik kan er inderdaad geen gevolg aan geven. Straffer nog; mocht ik het kunnen, ik zou het geeneens (meer) willen. Om het cru te stellen; ik weet dat er dezer dagen een "conflict" is tussen de fotograaf zijn visie (alle aandacht op het subject, zo wazig mogelijke achtergrond), en de visie van een natuurliefhebber (die het dier liever in zijn natuurlijke omgeving ziet).

          Ik leef en werk in de bush. Ik ben natuurgids én fotograaf. En ik had de keuze; de "over-estethische" trend volgen, of tegen de stroom inzwemmen. Ik koos voor het tweede.

          Ten eerste omdat enkel gaan voor dat super-esthetische plaatje een serieuze domper zet op het plezier van het fotograferen. En als je geen plezier meer hebt in je hobby (niet afdrukken omdat je de achtergrond niet goed genoeg krijgt bvb)... waarom beoefen je de hobby dan nog?

          Ten tweede omdat ik liever de natuur laat zien zoals ze hier écht is. Want tenslotte verkoop ik ook safari reizen, en ik wil dat potentiële klanten vertrekken met de juiste verwachtingen. Afgeleid uit deze tweede reden; de natuur laten zien zoals ze is laat me toe hier elke dag een plaatje te posten, ipv drie per maand.

          En ik hoop dat eenieder die hier is langs geweest ook veel meer plaatjes gaat posten dan enkel zijn top-drie shots van zijn/haar reis. Want dat laatste betekent dat ik iemand's hart heb gewonnen, en dat hij/zij misschien voortaan mee met mij tegen de stroom zal inzwemmen. In een over-neurotische mensenwereld, waar alles onder controle is, waar alles in een vakje moet, waar alle stoelen op de streep van de tegels moeten staan, en waar alle achtergronden van natuurshots egaal moeten zijn, ... is er nog plaats voor de wilde natuur? De verontwaardiging op sociale media is enorm, telkenmale er slecht nieuws over de natuur wordt gedeeld. En we willen allemaal dat de natuur blijft zoals ze is; ongerept en wild. Maar menen we dat wel, als we alle dieren enkel nog afbeelden als ze uit hun natuurlijke omgeving zijn geplukt? Om een voorbeeld te geven; doe een Google image search naar "black *****", en je krijgt bijna uitsluitend plaatjes van dat dier ...op gras. Dat dier is echter geen grazer. Het eet bladeren. Mag een dier nog zichzelf zijn dezer dagen?

          Mijn "queeste" zal eindigen op dag dat alle zwarte neushoorns op Google tussen de struiken staan. Tot dan volhardt ik in de boosheid.
          http://www.theafricabug.com

          Comment


          • #6
            Re: Kudu bull in zijn natuurlijke omgeving

            Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht

            Mijn "queeste" zal eindigen op dag dat alle zwarte neushoorns op Google tussen de struiken staan. Tot dan volhardt ik in de boosheid.
            Na dit alles gelezen te hebben begrijp ik je volkomen. Ook ik voelde me met spijt verplicht om mee te zwemmen in de stroom van 'less is more' tot de 'melk zeeën en melkwatervallen' ... en dit tot het nog steeds mijn strot uitkomt. Ik heb het gevoel dat ik mijn eigen ziel verloochend heb. Je hebt in ieder geval een soulbrother gevonden in het 'more is more' principe (hetgeen niet wegneemt dat ik toch ook nog eens een less is more zal schieten).
            Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
            www.pixeldude.be
            www.flickr.com/photos/139672558@N07

            Comment


            • #7
              Re: Kudu bull in zijn natuurlijke omgeving

              Oorspronkelijk geplaatst door PixelDude Bekijk bericht
              Na dit alles gelezen te hebben begrijp ik je volkomen. Ook ik voelde me met spijt verplicht om mee te zwemmen in de stroom van 'less is more' tot de 'melk zeeën en melkwatervallen' ... en dit tot het nog steeds mijn strot uitkomt. Ik heb het gevoel dat ik mijn eigen ziel verloochend heb. Je hebt in ieder geval een soulbrother gevonden in het 'more is more' principe (hetgeen niet wegneemt dat ik toch ook nog eens een less is more zal schieten).
              OK, ik heb me verslikt in mijn wijntje en eens hardop gelachen bij die "melkwatervallen"! Je begrijpt me volkomen!

              Inderdaad, ik zeg niet dat ik niet meer probeer een "less is more" shot te krijgen. Soms ga ik daar ook voor. Maar gewoon dat het "regeltjes volgen" soms gaat lijken alsof we allemaal aan een dwangneurose lijden. Zeker bij echte natuurfotografie, waar je zelden je omgeving kan beïnvloeden en al zeker niet je subject kan beïnvloeden; daar kunnen die regeltjes enorm verstikkend worden.
              http://www.theafricabug.com

              Comment

              Working...
              X