Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kabbelaarsbank

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Kabbelaarsbank

    Eindelijk zijn we van die ellendige blauwe luchten verlost. Voor mij breekt het betere seizoen weer aan.

    Kabbelaarsbank. (met een mooi wolkenstraatje)



    Alvast bedankt voor de belangstelling.
    Last edited by Johan1956; 29 augustus 2018, 15:15.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Kabbelaarsbank

    Fijn dat er weer volop wolken zijn... Mooie foto en sterk zoals wolk en dammetje een schijnbaar identieke vorm hebben.
    Zeer weids panaroma
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Kabbelaarsbank

      Prachtige wolkenformatie in combinatie met de lijn van de keien voert je van links naar rechts.
      Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
      www.pixeldude.be
      www.flickr.com/photos/139672558@N07

      Comment


      • #4
        Re: Kabbelaarsbank

        vind de compo minder geslaagd door het "doodlopen" aan de rechtse kant.
        nikon coolpix s9100

        Comment


        • #5
          Re: Kabbelaarsbank

          Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
          Fijn dat er weer volop wolken zijn... Mooie foto en sterk zoals wolk en dammetje een schijnbaar identieke vorm hebben.
          Zeer weids panaroma
          idem, niets aan toe te voegen. Maximaal gebruik gemaakt van wat aanwezig was.
          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

          Comment


          • #6
            Re: Kabbelaarsbank

            Fantastische compo Johan. Mooi hoe de lucht het landschap bijna spiegelt.
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: Kabbelaarsbank

              Sterke en weidse compo met een sterk lijnenspel . Mooie wolkenlucht die dat lijnenspel mooi meespeelt.

              Een beetje spijtig van de begroeiingen op de stenen en daarmee bedoel ik niet het gras maar die (onkruid-)stengels die er her en der tussen uit steken.
              Ze zijn er nu eenmaal maar ze maken op de één of andere manier de compo wat 'rommelig'.

              Mvg.,
              Smets84.

              Comment


              • #8
                Re: Kabbelaarsbank

                Altijd boeiend hoe de meningen verschillen.
                Prachtige lucht, maar als geheel kan de compo me toch minder boeien.
                "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                Comment


                • #9
                  Re: Kabbelaarsbank

                  Wat mij opvalt zijn de vale kleuren.
                  Misschien in de Lab-modus die kleuren optrekken.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kabbelaarsbank

                    De lucht vind ik geweldig,
                    De voorgrond spreekt mij minder aan, de planten links die de horizon opkietelen en die dam die het onderste deel als wel ware afzondert zijn de voornaamste oorzaken
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kabbelaarsbank

                      Lucht en voorgrond volgen elkaar mooi en dat is het sterke punt van deze foto. De inhoud van de foto is wellicht persoonlijker maar op zich iets minder boeiend voor mij.
                      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                      Groeten
                      Kurt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kabbelaarsbank

                        Knap van dialoog ! De natuur op z'n creatiefst en de fotograaf heeft het gezien.
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kabbelaarsbank

                          heel mooi Johan ,moet er om doen dat ik vorige week ong dezelfde foto gemaakt hebt ,maar dan in Frankrijk met een gelijkaardige wolk ,miss is dezelfde afgedreven naar Nederland ,
                          vind vooral de diepte en de zachtheid in je foto heel mooi , ik hou tegenwoordig meer van zachte afwerking in kleur ,ouder worden zeker ,

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kabbelaarsbank

                            Bedankt voor de reacties.
                            De afwerking is vooral een afspiegeling van het moment. Gefilterd licht, een tijdje voor zonsondergang.
                            De Z/ W - L.E heb ik maar niet geplaatst, omdat de foto bij sommigen niet in de smaak viel, blijkbaar. De liefhebbers kunnen die eventueel bekijken op mijn Flickr stream
                            Last edited by Johan1956; 31 augustus 2018, 17:44.
                            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                            Vriendelijke groeten, Johan

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kabbelaarsbank

                              Heel mooie compo. Je wordt er toch een beetje in meegetrokken.

                              Comment

                              Working...
                              X