Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Icarusje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Icarusje


    Enkele tijd geleden gefotografeerd bij "de Torekens" een natuurgebiedje beheerd(???) door natuurpunt, dat ligt ergens tussen Testelt en Averbode.
    Vroeger was dat daar een paradijs voor de natuur en ook voor de natuurfotografen.
    Enkele jaren geleden heeft natuurpunt daar een kaalslag aangericht, geen grasspietje stond er nog recht als het ware.
    Ondertussen herstelde de natuur zich een beetje en je kon er al terug enkele vlindertjes vinden. Ik hoopte dat het stilaan weer ging beteren en dat er weer meer diversiteit zou komen.
    Groot was mijn verwondering toen ik daar vandaag eens een kijkje ging nemen, men is nog driester tewerk gegaan dan de vorige keer.
    Ik ga alvast geen bijdrage meer storten ... ik weet dat men niet overal op dezelfde manier tewerk gaat maar wat hier gebeurde dat is geen natuurbeheer maar regelrechte natuurvernietiging en daar betaal ik niet voor !



    Last edited by Frakske; 22 augustus 2018, 15:41.
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

  • #2
    Re: Icarusje

    Top!!! I love it. Mooi tegenlicht, eenvoud, scherp, ...

    Comment


    • #3
      Re: Icarusje

      Een toppertje Frans, mooi met het tegenlicht tegen een knappe BG
      Groeten Andre

      Comment


      • #4
        Re: Icarusje

        Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht

        Enkele tijd geleden gefotografeerd bij "de Torekens" een natuurgebiedje beheerd(???) door natuurpunt, dat ligt ergens tussen Testelt en Averbode.
        Vroeger was dat daar een paradijs voor de natuur en ook voor de natuurfotografen.
        Enkele jaren geleden heeft natuurpunt daar een kaalslag aangericht, geen grasspietje stond er nog recht als het ware.
        Ondertussen herstelde de natuur zich een beetje en je kon er al terug enkele vlindertjes vinden. Ik hoopte dat het stilaan weer ging beteren en dat er weer meer diversiteit zou komen.
        Groot was mijn verwondering toen ik daar vandaag eens een kijkje ging nemen, men is nog driester tewerk gegaan dan de vorige keer.
        Ik ga alvast geen bijdrage meer storten ... ik weet dat men niet overal op dezelfde manier tewerk gaat maar wat hier gebeurde dat is geen natuurbeheer maar regelrechte natuurvernietiging en daar betaal ik niet voor !



        Hier net hetzelfde, van mijn lokaal paradijs blijft niets meer over. Alles plat gemaaid en opgestookt en de vuiligheid laten liggen! Een echte schande, geen libel nog vlinder meer te zien.

        Comment


        • #5
          Re: Icarusje

          Mooi hoor,
          Waarschijnlijk zal het wel zijn redenen hebben om zo te werk te gaan..

          Groeten,
          Raf
          Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Icarusje

            Heel knappe plaat!
            En ik kan mij ook zwaar ergeren aan dat wanbeheer, en het feit dat alles afgesloten wordt.
            Zie ook flickr

            Comment


            • #7
              Re: Icarusje

              Proficiat met je welverdiende HOF Frans!

              Comment


              • #8
                Re: Icarusje

                Prachtige foto !

                Comment


                • #9
                  Re: Icarusje

                  Zopas ontdekt via de hof
                  knap met dat tegenlicht,
                  Proficiat met je HOF
                  Peter
                  mijn website : klik

                  Comment


                  • #10
                    Re: Icarusje

                    Proficiat met je HOF
                    mvg Jako
                    Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

                    jako

                    Comment


                    • #11
                      Re: Icarusje

                      ja waar is die tijd van de torekes , ook ik ben daar enkele keren geweest , het ene poeleke na het ander en iedere poel had zijn eigenheid van soorten die je daar kon vinden , zo goed als bijna elke soort libel die in onze contreien leeft kon je daar vinden om nog niet te spreken over de soorten vlinders , het was daar idd een echt paradijsje ,zelf kan ik geen reden bedenken waarom en met welk recht men alles zo maar mag vernietigen ,laat de natuur zijn gang gaan en dan pas krijg je echte natuur zonder mensbemoeienis ,natuurpunt (waar ik ook geen bijdrage meer voor betaal ) is op de meeste plaatsen op één ding uit is de heide van honderden jaren geleden terug laten naar boven komen zoals ze hier in mijn streek(W-Vl) overal hebben gedaan , bossen platgemaakt voor heide , sorry maar bij vele van hun handelingen kan ik niet meer volgen .
                      dat terzijde , gelukkig heb je dit mooie blauwtje gevonden en vooral heel mooi in beeld gebracht zo met dit tegenlicht ,knap Frans en proficiat met je HOF

                      Comment


                      • #12
                        Re: Icarusje

                        Proficiat met je HOF
                        Groeten Andre

                        Comment


                        • #13
                          Re: Icarusje

                          Prachtig beeld Frans! Proficiat met je HoF
                          Vriendelijke groet, laGrange
                          http://lagrange.1x.com
                          "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

                          Comment


                          • #14
                            Re: Icarusje

                            Was me ff ontgaan frans, zag het nu in den HOF....waarvoor proficiat...
                            En ook ik begrijp niet waarom zoiets gedaan wordt en zeker niet als ik het verhaal van Bopatje hier lees...toch wel een groot verlies dan...en voor wat ?

                            Groetjes
                            Freddy
                            https://fredor2.wixsite.com/my-site

                            Comment


                            • #15
                              Re: Icarusje

                              Wow...prachtige foto Frans, proficiat met deze Hof.
                              Natuurpunt....van tijd onvoorstelbaar wat die gasten allemaal aanrichten, ik ben vorig jaar al gestopt met mijn bijdrages !

                              Comment

                              Working...
                              X