Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(Financiële) gezondheid van een bedrijf leren kennen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (Financiële) gezondheid van een bedrijf leren kennen.

    Daar bestaan verschillende sites voor en ik heb die wel geraadpleegd, maar je moet zo'n dingen ook nog correct kunnen interpreteren.
    Zijn hier mensen met kennis terzake en die mij wat willen helpen. Je mag dit via PB doen want ik wil hier zeker geen discussie starten of bepaalde bedrijven in discrediet brengen.
    Ik had graag info over:

    INSAVER

    BATISOL

    DGS-SOLAR

    Bij voorbaat dank !
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: (Financiële) gezondheid van een bedrijf leren kennen.

    Ik heb wat cijfers bekeken op balanscentrale.
    Dit is mijn interpretering van wat er daar te lezen valt, dus geenszins een aanbeveling of waardeoordeel dat officieel is.

    Insaver: Jaarrekening van 2017 en 2016 bekeken. Maakt de laatste 2 jaar mooie winsten. Heeft een 10-tal bestuurders. Schulden lijken redelijk onder controle. Zowel omzet als winst gestegen in de laatste 2 jaar. Aantal personeelsleden gestegen van 13 naar 22, maar het lijkt dat er een fusie of overname geweest is.
    Ik zou durven kopen bij dat bedrijf.

    Batisol: Ik vind meerdere bedrijven met die naam, dus best postcode en of BTW nummer er bij zetten.

    DGS-Solar: Klein bedrijf, 2-3 man op de loonlijst. Verlies in 2015-16, kleine winst in 16-17. Nog vrij veel schulden voor het zakencijfer, maar omzet stijgt blijkbaar. Marge lijkt gezond te zijn. Geen groot alarm, maar het is gewoon een klein bedrijf dat 3 jaar geleden nog verlies gedraaid heeft.

    Comment


    • #3
      Re: (Financiële) gezondheid van een bedrijf leren kennen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Insaver: Jaarrekening van 2017 en 2016 bekeken. Maakt de laatste 2 jaar mooie winsten. Heeft een 10-tal bestuurders. Schulden lijken redelijk onder controle. Zowel omzet als winst gestegen in de laatste 2 jaar. Aantal personeelsleden gestegen van 13 naar 22, maar het lijkt dat er een fusie of overname geweest is.
      Ik zou durven kopen bij dat bedrijf.
      Die werken nu samen met Luminus, dat wist Marc ondertussen al en dat van de andere ook dacht ik. [emoji6]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: (Financiële) gezondheid van een bedrijf leren kennen.

        Wil jij op je energiefactuur besparen? Batisol is jouw expert in zonne-energie, laadpalen en isolatie.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: (Financiële) gezondheid van een bedrijf leren kennen.

          Op deze sites heb ik gekeken, maar ik word er niet (ao) heel veel wijzer van




          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: (Financiële) gezondheid van een bedrijf leren kennen.

            Batisol is ook een klein bedrijf met 2-3 mensen in dienst. Typisch familiezaak die al de winst weg krijgt om weinig belastingen te betalen. Weinig activa (bezittingen), en een vrij hoge schuld voor dit kleine bedrijf, maar niks echt alarmerend.

            Ik gebruik de balanscentrale. Daar kan je de jaarverslagen raadplegen.

            Comment

            Working...
            X