Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

l'Alchemiste Fou

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] l'Alchemiste Fou



    Sony A7RIII + voigtlander Nokton 35mm f/1.2 t=1/15s iso5000
    ...dus echt niet veel licht :-)

    enjoy

    Nathan
    www.lensculture.com/nathan-verstraete

  • #2
    Re: l'Alchemiste Fou

    Apart hoor en leuk gedaan.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: l'Alchemiste Fou

      aparte sfeer en even apart personage. Maar met een titel als deze hadden er wat aparte attributen mogen bij staan (zoals bvb de man op de achtergrond rechts al voor een deel doet).
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: l'Alchemiste Fou

        Was er een reden om niet naar een wat hogere ISO te gaan?
        "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

        Comment


        • #5
          Re: l'Alchemiste Fou

          Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht
          Was er een reden om niet naar een wat hogere ISO te gaan?
          ik had vooraf gepland dergelijke soort beelden te maken...weinig scherptediepte en een beetje swung in, persoonlijk hou ik (dikwijls) meer van dergelijke beelden dan overgedetailleerde "alles volgens de regeltjes" beelden ...iso5000 was voldoende....de sony kan natuurlijk hoger maar als het niet nodig is gebruik ik dat niet hé
          www.lensculture.com/nathan-verstraete

          Comment


          • #6
            Re: l'Alchemiste Fou

            Toch even meegeven dat ik bij dergelijk genre van foto negatieve kritiek kreeg !
            Vind dit best apart en interessant, zoals je zelf onderschrijft.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: l'Alchemiste Fou

              Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
              Toch even meegeven dat ik bij dergelijk genre van foto negatieve kritiek kreeg !
              Vind dit best apart en interessant, zoals je zelf onderschrijft.
              Heb ooit in een boek van straatfotograaf Gibson enkele WoW beelden gezien niets scherp en zelfs wat beweging in, sindsdien is er bij mij een soort drang om er ook zo eens, al is het maar ééntje te maken...maar ik moet toegeven niet gemakkelijk, ik denk zelfs één van de moeilijkste beelden ....niets scherp en toch WoW :-)
              www.lensculture.com/nathan-verstraete

              Comment


              • #8
                Re: l'Alchemiste Fou

                Apart, maar niet echt mijn ding. Waarom? Compleet in scène gezet denk ik. Dat doe je toch met ieder model ook kan je zeggen. Dat is waar maar voor dit soort 'humoristische ?' beelden moet je op één of andere manier spontaniteit terugvinden ... en dat mis ik hier.
                Maar misschien vergis ik me voor de volle 100% en is het een dronken nonkel die zich op een feestje liet gaan?
                Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
                www.pixeldude.be
                www.flickr.com/photos/139672558@N07

                Comment


                • #9
                  Re: l'Alchemiste Fou

                  Oorspronkelijk geplaatst door PixelDude Bekijk bericht
                  Apart, maar niet echt mijn ding. Waarom? Compleet in scène gezet denk ik. Dat doe je toch met ieder model ook kan je zeggen. Dat is waar maar voor dit soort 'humoristische ?' beelden moet je op één of andere manier spontaniteit terugvinden ... en dat mis ik hier.
                  Maar misschien vergis ik me voor de volle 100% en is het een dronken nonkel die zich op een feestje liet gaan?
                  Inderdaad volledig mis, dit beeld is genomen op een Frans dorpsfeest waar ze jaarlijks de legende van een witte spookgeit herinneren (beetje vergelijkbaar met ros beiaard.

                  Niets, nada in scène gezet (trouwens bijna geen enkel beeld van mij) maar geschoten al wandelend tussen de stoet, de persoon in kwestie ken in zelfs niet ;-)

                  Wat voor mij toen opviel was trouwens de ernst waarmee hij zijn rol speelde dus voor mij houdt het het midden tussen humor en ernst ter ere van een voor hen belangrijke dorpslegende
                  Last edited by thaann; 22 augustus 2018, 14:50.
                  www.lensculture.com/nathan-verstraete

                  Comment


                  • #10
                    Re: l'Alchemiste Fou

                    Oorspronkelijk geplaatst door PixelDude Bekijk bericht
                    Apart, maar niet echt mijn ding. Waarom? Compleet in scène gezet denk ik. Dat doe je toch met ieder model ook kan je zeggen. Dat is waar maar voor dit soort 'humoristische ?' beelden moet je op één of andere manier spontaniteit terugvinden ... en dat mis ik hier.
                    Maar misschien vergis ik me voor de volle 100% en is het een dronken nonkel die zich op een feestje liet gaan?
                    Trouwens, zonder afbreuk te willen doen aan dergelijke beelden....wat vindt je dan van kleurrijk beschilderde vrouwen die tacksharp in een studio in beeld worden gebracht?
                    www.lensculture.com/nathan-verstraete

                    Comment


                    • #11
                      Re: l'Alchemiste Fou

                      Toch wel een knappe reeks hoor
                      Peter
                      mijn website : klik

                      Comment


                      • #12
                        Re: l'Alchemiste Fou

                        Eerlijk gezegd vind ik de uitleg bij de foto boeiender dan deze foto zelf,
                        maar het zet me wel aan tot inspiratie!
                        "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                        Comment


                        • #13
                          Re: l'Alchemiste Fou

                          Oorspronkelijk geplaatst door thaann Bekijk bericht
                          Trouwens, zonder afbreuk te willen doen aan dergelijke beelden....wat vindt je dan van kleurrijk beschilderde vrouwen die tacksharp in een studio in beeld worden gebracht?
                          Helemaal niet mijn ding. Ik hou niet van studiowerk en begrijp niet goed hoe zo vele fotografen daar zo begeesterd mee kunnen bezig zijn, maar dat ligt ongetwijfeld aan mij.
                          Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
                          www.pixeldude.be
                          www.flickr.com/photos/139672558@N07

                          Comment


                          • #14
                            Re: l'Alchemiste Fou

                            Oorspronkelijk geplaatst door thaann Bekijk bericht

                            Niets, nada in scène gezet (trouwens bijna geen enkel beeld van mij) maar geschoten al wandelend tussen de stoet, de persoon in kwestie ken in zelfs niet ;-)
                            Was dus toch volledig in scène gezet (stoet) ... maar niet door jou. Ik vind dat je bij die beelden de ontbrekende spontaniteit kan ruiken, zelfs wanneer die man helemaal in zijn rol opgaat. Het zou des te spannender geweest zijn wanneer het je dronken neef of broer zou zijn.
                            Ik vind het echter een boeiende foto, niet door het personage, maar door de opnametechniek.
                            Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
                            www.pixeldude.be
                            www.flickr.com/photos/139672558@N07

                            Comment

                            Working...
                            X