Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoelang filmen met D5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoelang filmen met D5

    Hallo,

    Graag had ik geweten wat de maximale cliplengte momenteel bedraagt van een Nikon D5.

    Hangt dit af van de kwaliteit? 4K - 1080p - ... ? Indien ja, iemand een link met de effectieve lengtes?

    Bedankt.
    www.vulstekebvba.be

  • #2
    Re: Hoelang filmen met D5

    Kun je vinden in de gebruiksaanwijzing. En de gebruiksaanwijzing kan je Downloaden bij Nikon
    (ik heb geen D5)
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Hoelang filmen met D5

      29 minuten en 59 seconden max
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Hoelang filmen met D5

        Dat zal wel kloppen.Er is ergens een grens aan de opname duur,niet technisch maar om de één of andere reden ivm reglementering met filmcamera's.Weet wel niet meer waarom,vermoedelijk commercieel.
        Maar als je een nieuwe sessie opent ,ben je terug weg voor 29 min 59 sec.
        Ook bij Canon is dit zo en vermoedelijk bij elk type van dslr die kunnen filmen. Heeft iets te maken met reglementering meen ik.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
          Dat zal wel kloppen.Er is ergens een grens aan de opname duur,niet technisch maar om de één of andere reden ivm reglementering met filmcamera's.Weet wel niet meer waarom,vermoedelijk commercieel.
          Maar als je een nieuwe sessie opent ,ben je terug weg voor 29 min 59 sec.
          Ook bij Canon is dit zo en vermoedelijk bij elk type van dslr die kunnen filmen. Heeft iets te maken met reglementering meen ik.
          Klopt voor 100%, vanaf 30 min wordt het toestel beschouwd als een videocamera en niet meer als fototoestel..... inderdaad andere reglementering dan...
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Hoelang filmen met D5

            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
            29 minuten en 59 seconden max
            Klopt, dit is de max opname per geheugenkaartje.
            Film je eerst bvb 20min en daarna een shot van 9min 59sec dan stopt automatisch de opname en
            moet je eerst een ander geheugenkaartje insteken voor je verder kan filmen, ook al is er nog voldoende
            ruimte op dat kaartje.
            Bij de 1dx MKII is dat toch zo.

            Groetjes,

            Dirk

            Comment


            • #7
              Re: Hoelang filmen met D5

              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
              Dat zal wel kloppen.Er is ergens een grens aan de opname duur,niet technisch maar om de één of andere reden ivm reglementering met filmcamera's.Weet wel niet meer waarom,vermoedelijk commercieel.
              Maar als je een nieuwe sessie opent ,ben je terug weg voor 29 min 59 sec.
              Ook bij Canon is dit zo en vermoedelijk bij elk type van dslr die kunnen filmen. Heeft iets te maken met reglementering meen ik.
              Vroeger was het zo dat de belasting op filmcamera' s hoger was tov fotocamera' s. Mocht een camera dan bv 30min aan een stuk door kunnen opnemen, dan was het geen fotocamera, maar een filmcamera. En dat wou men natuurlijk niet. Dat is het verhaal zoals ik het heb begrepen.
              Oorspronkelijk geplaatst door https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1493222
              Even nagezocht: de 30min limiet komt door het Japanse belastingstelsel.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment

              Working...
              X