Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PS CS6 probleempje.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PS CS6 probleempje.

    Om mijn printer terug aan de praat te krijgen,een oudje HP 970 cxi,een paar herinstallaties moeten doen.
    Resultaat: Bij afdrukken,krijg ik nu bij de instellingen van PS,een keuze uit een aantal printers,allemaal varianten van niet werkende installaties,en uiteraard mijn twee werkende printers.Keuze in overvloed.
    Maar hoe kan ik eventueel deze overbodige printers uit die lijst krijgen??
    In Win 10 staan er maar twee werkende printers.(Bij Win 10 op nieuwe PC,geen probleem gehad bij installatie,maar nu plots wel)
    Het is wat storend,maar al bij al werkt alles terug.Je moet alleen weten welke kopie werkt.
    Hoe het probleem opgelost is ?? Vraag het mij niet.Alles wat geprobeerd,nieuwe kabels,andere poort,uitzetten etc.,iederen kent deze trukken wel,en hoe het chaotisch het wordt na een uur of twee.Tot het plots lukt.
    NB:Ik denk dat het misschien eerder in Win 10 ergens te zoeken is,maar ik vind daar nergens een map HP,wel een Adobe,maar daar ben ik nog niet gaan snuisteren.Voorlopig nu tevreden dat het al werkt,na een zondagvoormiddag trial and error.
    Alle suggesties welkom.
    Last edited by LesC; 19 augustus 2018, 13:08.

  • #2
    Re: PS CS6 probleempje.

    printers zitten nooit in potoshop,,,, altijd in windows
    dus even naar je geinstalleerde software gaan zien ?

    Comment


    • #3
      Re: PS CS6 probleempje.

      OK,maar waar worden die drivers opgeslagen???
      Volgens instellingen;printers etc. zijn er alleen een Brother en een HP te vinden.
      Maar geen vijf HP's.
      Zoeken onder HP en Brother levert niets op.
      Onder Program files geen spoor van een map van HP of Brother.Wel Adobe etc.

      Comment


      • #4
        Re: PS CS6 probleempje.

        dat ga je niet op 1 2 3 doen..
        de 32 bit drivers staan hier : C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository
        de 64 bit drivers staan hier : C:\Windows\System32\spool\DRIVERS\x64\3
        maar dan moet je ze nog uit je registry doen, en neem gerust aan : je bent nen helen tijd bezig , want met die afkortingen enzo... welke is een printerdriver die weg mag ?? en doe je de verkeerde weg, kan je systeem craschen , ik zou er afblijven , je weet welke het wel doen, gebruik die , en laat de rest met rust

        Comment


        • #5
          Re: PS CS6 probleempje.

          Bedankt.
          Dacht wel dat het niet zo éénvoudig zou zijn.
          Ik had gehoopt dat er ergens in PS een mogelijkheid zou zijn,om die overbodige printers uit het lijstje bij afdrukken te wissen.

          Comment


          • #6
            Re: PS CS6 probleempje.

            Eén programma kan je daarbij helpen en ook dan nog moet je heel goed opletten wat je met de gegevens doet.
            Ik bedoel JV 16 Powertools van Macecraft.
            Maar zoals ik al eerder aangaf alles goed lezen en nagaan of je het juiste verwijderd en zeker vooraf een back-up doen voor moest het verkeerd gaan.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: PS CS6 probleempje.

              zal altijd , als je gene "wizard" bent , een risky geval zijn

              Comment


              • #8
                Re: PS CS6 probleempje.

                Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                zal altijd , als je gene "wizard" bent , een risky geval zijn
                Yepse, zoveel is zeker. Ik zou er zelf ook niet naar omzien. Er zal wel ergens een stukje software nog aanwezig zijn.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: PS CS6 probleempje.

                  Dat stukje zal inderdaad ergens rondzweven,maar je zou toch verwachten dat als je een printer verwijdert in WIN 10, deze volledig weg is.In de lijst en apparaatbeheer etc. wel,maar blijkbaar houdt PS CS6 toch een nog een lijstje bij van kopie,kopie1,kopie2 etc.
                  Blijkbaar blijft er ergens toch iets zitten.
                  Maar na het voorgaande gelezen te hebben,en nu ik weet dat kopie2 het doet,zal de rest mij nog zorg wezen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: PS CS6 probleempje.

                    Nogmaals, geen CS6 probleem, die kent geen printers... enkel windows kent die, dus een windows probleem.
                    ( net hetzelfde met bv. de tekens ( fonts ) ge krijgt die van windows, niks te maken met CS6 )

                    Comment


                    • #11
                      Re: PS CS6 probleempje.

                      ZOu kunnen te maken hebben met de poorten.

                      Bij een netwerkprinter heb ik ooit een problemen gehad en de printer herinstalleert
                      Ik kreeg toen ook een printer (2) die niet weg te krijgen was.
                      Uiteindelijk printer verwijderd en alle poorten die verwezen naar de printers ook verwijderd.
                      Printer herinstalleert en het probleem was opgelost.
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment

                      Working...
                      X