Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

    Hallo allemaal,

    Halverwege september moet ik voor kennissen een wettelijk huwelijk met daarna het feest achteraf fotograferen.
    Ik heb best al wat ervaring in het fotograferen maar niet in deze tak van fotografie.
    De mensen zijn al ingelicht dat dit niet mijn vakgebied en dit vinden ze niet erg. Natuurlijk wil ik het wel zo goed mogelijk doen.
    Zo ga ik binnenkort het zaaltje bekijken om te weten of ik bvb kan bouncen via het plafond en om een idee te hebben van het beschikbare licht.
    Mijn materiaal: een Canon 70D crop camera en als objectieven: de Canon 17-55 mm f/2.8, de Canon 50 mm f/1.4 en de Canon 70-200 mm f/4 non Is. Samen met een Canon opzetflitser (430 ex versie 2).
    Nu dacht ik mijn Canon 17-55mm f/2.8 binnen te gebruiken. In de gemeentezaal waarschijnlijk zonder flitser want daar zou er veel licht aanwezig zijn (grote ramen) en in de feestzaal met flitser.
    En de receptie buiten op het terras kan ik misschien de telelens op f/4 gebruiken om een wat mooie dof te creëren.
    Wegens enkel één body beschikbaar zou ik de 50mm f/1.4 niet gebruiken omdat ik teveel zou moeten wisselen en misschien belangrijke momenten zou missen.
    Een reserve kit zou beschikbaar zijn maar niet compatibel met mijn materiaal (Sony).
    Tips & andere reacties zijn zeer welkom.
    Dankjewel!
    Canon

  • #2
    Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

    Ik geef je een goede raad, laat het over aan fotografen die dit genre gewend zijn om te doen.
    Je moet er van uitgaan dat dit één van de belangrijkste dagen is voor die mensen en die wil je niet om zeep helpen door gemiste en/of mislukte opnames. Die dag kunnen ze niet weer eventjes opnieuw doen
    Geef jezelf op als 2de fotograaf, op die manier kan je zelf ook nog iets bijdragen.
    Gewoon een goede raad die ik U geef, je zou niet de eerste zijn waarvan de trouwers niet tevreden zijn als ze naderhand de foto's zien.
    En neen ik ben zelf ook geen trouwfotograaf maar heb al vele malen de vraag gekregen en steeds wijselijk neen gezegd tegen die vrienden, en goede vrienden pakken dit zeer positief op

    edit, reken erop dat er nog een héél pak nabewerking bij komt kijken

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Ik geef je een goede raad, laat het over aan fotografen die dit genre gewend zijn om te doen.
      Je moet er van uitgaan dat dit één van de belangrijkste dagen is voor die mensen en die wil je niet om zeep helpen door gemiste en/of mislukte opnames. Die dag kunnen ze niet weer eventjes opnieuw doen
      Geef jezelf op als 2de fotograaf, op die manier kan je zelf ook nog iets bijdragen.
      Gewoon een goede raad die ik U geef, je zou niet de eerste zijn waarvan de trouwers niet tevreden zijn als ze naderhand de foto's zien.
      En neen ik ben zelf ook geen trouwfotograaf maar heb al vele malen de vraag gekregen en steeds wijselijk neen gezegd tegen die vrienden, en goede vrienden pakken dit zeer positief op

      edit, reken erop dat er nog een héél pak nabewerking bij komt kijken

      grts
      Sieg
      Dankjewel voor uw reactie Sieg!
      Ik weet helemaal wat u bedoelt maar het koppel wil niet te veel geld besteden aan het (kleine) feest en alles er rond omdat ze binnenkort verbouwingen willen doen.
      En een professionele fotograaf kost natuurlijk een pak geld zeker als hij ook nog veel werk heeft met het nabewerken.
      Als ik fotografeer en nadien de foto's bewerk dan zou dit hun cadeau zijn dus dat scheelt heel wat voor het jonge koppel.
      En we hebben het er al over gehad hoor. Ik heb gezegd om mijn uiterste best te doen maar geen professionele kwaliteit te verwachten.
      Canon

      Comment


      • #4
        Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

        Ik zou continu die 17-55 gebruiken.
        Die 70 mm wordt 118 op crop en f 4 is nu ook niet dat.
        Eventueel te proberen,maar ik vrees dat je te weinig ruimte zult hebben.
        Voor de rest ga ik alleen het bovenstaande bevestigen:verbrand je vingers daar niet aan,tenzij je goede afspraken hebt,en de tegenpartij zich hierin vindt.

        Comment


        • #5
          Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

          Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
          Ik zou continu die 17-55 gebruiken.
          Die 70 mm wordt 118 op crop en f 4 is nu ook niet dat.
          Eventueel te proberen,maar ik vrees dat je te weinig ruimte zult hebben.
          Voor de rest ga ik alleen het bovenstaande bevestigen:verbrand je vingers daar niet aan,tenzij je goede afspraken hebt,en de tegenpartij zich hierin vindt.
          Dankjewel voor de tip demuro.
          Ik had ook gedacht aan de 17-55 om te gebruiken. Eventueel de tele als ik buiten genoeg ruimte heb (en als het goed weer is).
          Afspraken zijn er al gemaakt. Ik onderschat het zeker niet.
          Canon

          Comment


          • #6
            Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

            Eigenlijk heb ik niemand raad te geven in dit soort fotografie, maar wat Sieg zegt zou ik maar ter harte nemen.
            Als dat niet meer lukt, ik zou er nooit aan beginnen zonder tweede canon body. Huren misschien of lenen. Je kan er dan permanent je 50 mm laten opzitten. Wedden dat je dan al rustiger zult slapen?

            Comment


            • #7
              Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

              Oorspronkelijk geplaatst door nesten Bekijk bericht
              Eigenlijk heb ik niemand raad te geven in dit soort fotografie, maar wat Sieg zegt zou ik maar ter harte nemen.
              Als dat niet meer lukt, ik zou er nooit aan beginnen zonder tweede canon body. Huren misschien of lenen. Je kan er dan permanent je 50 mm laten opzitten. Wedden dat je dan al rustiger zult slapen?
              Ik heb al toegezegd dus kan ik het niet meer maken om nu van gedacht te veranderen. Een tweede body zou ik wel kunnen lenen van een vriendin. Dit zou me idd meer gemoedsrust geven. Dankjewel voor uw reactie Nesten.
              Canon

              Comment


              • #8
                Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

                Succes he jacky, en laat ons daarna eens iets weten.

                Comment


                • #9
                  Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

                  Oorspronkelijk geplaatst door nesten Bekijk bericht
                  Succes he jacky, en laat ons daarna eens iets weten.
                  Dankjewel Nesten, ga ik zeker doen!
                  Canon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

                    Matt Granger heeft enkele weken geleden net een video cursus voor huwelijks fotografie gelanceerd.

                    Photography tips, tricks and insights from Matt Granger
                    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                    Website - 500px - Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

                      Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                      Matt Granger heeft enkele weken geleden net een video cursus voor huwelijks fotografie gelanceerd.

                      https://www.mattgranger.com/wedding
                      Super, dankjewel voor de tip SteefD!!!
                      Canon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

                        Ben er ook zo aan begonnen
                        Voor vrienden die erop stonden dat ik hun trouw fotografeerde, 2de body is een must vind ik ook, alsook dubbel wegschrijven in backup, heb al eens een kaartje gehad die mankeerde, was maar al te blij met mijn backup!!

                        Extra batterijen en lader meedoen om desnoods tijdens receptie al bij te laden

                        Genoeg geheugen meedoen, bij een huwelijk heb je vlug tussen de 1000 tot zelfs 3000 foto's

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                        portfolio en workshops:
                        https://www.bennybulke.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

                          Net 2 trouwfeesten achter de rug en ik kan ook enkel beamen wat bulke41 hierboven zegt. Een 2e body is echt een must, al is het maar om je een zeker gevoel te geven mocht je toestel het om de één of andere reden begeven en je moet niet van lenzen wisselen.

                          Zet zeker die flitser maar op je toestel tijdens de wettelijke trouw, ook al zou er genoeg licht zijn, het kan altijd voorkomen dat je net tegen dat felle buitenlicht in moet fotograferen bij bijvoorbeeld het tekenen van het huwelijksregister. Je wil op dat moment niet beginnen zoeken naar je flitser in je fototas.

                          Vraag trouwens ook op voorhand aan het bruidspaar en de getuigen om even naar jou te willen kijken tijdens het tekenen van het register, is toch iets leuker dan dat je enkel hun haar kan fotograferen

                          En als het echt moet, kan je altijd vragen om iets opnieuw te doen hé, een kus meer of minder geven vinden ze meestal niet zo erg
                          Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Speedy Bekijk bericht
                            Net 2 trouwfeesten achter de rug en ik kan ook enkel beamen wat bulke41 hierboven zegt. Een 2e body is echt een must, al is het maar om je een zeker gevoel te geven mocht je toestel het om de één of andere reden begeven en je moet niet van lenzen wisselen.

                            Zet zeker die flitser maar op je toestel tijdens de wettelijke trouw, ook al zou er genoeg licht zijn, het kan altijd voorkomen dat je net tegen dat felle buitenlicht in moet fotograferen bij bijvoorbeeld het tekenen van het huwelijksregister. Je wil op dat moment niet beginnen zoeken naar je flitser in je fototas.

                            Vraag trouwens ook op voorhand aan het bruidspaar en de getuigen om even naar jou te willen kijken tijdens het tekenen van het register, is toch iets leuker dan dat je enkel hun haar kan fotograferen

                            En als het echt moet, kan je altijd vragen om iets opnieuw te doen hé, een kus meer of minder geven vinden ze meestal niet zo erg
                            Flitsen zou ik enkel doen indien je er ook goed mee uit de voeten kan, ik doe het net daarom bewust minder, dat ligt zuiver aan het feit dat ik het te weinig meester ben

                            Tip vd handtekeningen vind ik tof, die neem ik mee
                            Maar de kus moet je proberen hebben zonder herhalingen of de moment te storen, vind ik cruciaal om zon moment echt "te vangen"

                            Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                            portfolio en workshops:
                            https://www.bennybulke.com/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

                              Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                              Flitsen zou ik enkel doen indien je er ook goed mee uit de voeten kan, ik doe het net daarom bewust minder, dat ligt zuiver aan het feit dat ik het te weinig meester ben

                              Tip vd handtekeningen vind ik tof, die neem ik mee
                              Maar de kus moet je proberen hebben zonder herhalingen of de moment te storen, vind ik cruciaal om zon moment echt "te vangen"

                              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                              Het is inderdaad de bedoeling om het hele gebeuren 'echt te vangen', dan heb je de emotie van het moment en van de dag. Daar draait het uiteindelijk allemaal om...
                              Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

                              Comment

                              Working...
                              X