Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Icarus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Icarus

    Door zware rugproblemen kan ik al even niet meer in natuurgebieden komen. Mijn jolijt was dan ook groot toen er zich een kolonie icarusblauwtjes vestigde in de door de gemeente gezaaide vlinderperkjes hier nabij. Alleen, ze waren er overdag, maar 's ochtends vroeg nooit te zien. En deze ochtend had ik eindelijk prijs!

    Exif : Nikon D7100 - Nikkor 60mm 1/200s Bij F8 op ISO160

    Groeten,
    Mattias

    ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
    Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

  • #2
    Re: Icarus

    Altijd tof als je datgene vindt waarvoor je speciaal ergens vroeg naartoe gaat.

    Het kopje en het snorretje zijn zeer scherp, jammer dat de vleugel uiterst niks net iets wazig wordt.
    Een nog betere parallele opstelling tijdens de opname lost dat op.
    Dan kon je zelfs op f5.6 of misschien een nog groter diafragma fotograferen waardoor dat onscherpe sprietje achter het vlindertje nog minder storend zou kunnen overkomen
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Icarus

      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
      Altijd tof als je datgene vindt waarvoor je speciaal ergens vroeg naartoe gaat.

      Het kopje en het snorretje zijn zeer scherp, jammer dat de vleugel uiterst niks net iets wazig wordt.
      Een nog betere parallele opstelling tijdens de opname lost dat op.
      Dan kon je zelfs op f5.6 of misschien een nog groter diafragma fotograferen waardoor dat onscherpe sprietje achter het vlindertje nog minder storend zou kunnen overkomen
      Dag Frans,

      Daar heb je helemaal gelijk in! Ik heb het sprietje in nabewerking nog wat proberen weg te moffelen, maar éénmaal het er staat... Ik neem je tip zeker mee naar de volgende! Ik was misschien ook net iets te enthousiast, ik kan el enige tijd niet in natuurgebieden gaan fotograferen, dus was ik heel blij dat ik deze vlak bij me thuis vond!

      Veel groeten,
      Mattias
      ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
      Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

      Comment

      Working...
      X