Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mossels ( in wording)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Mossels ( in wording)

    Eerste foto die ik oplaad om te testen maar ook voor oordeel natuurlijk
    Genomen op Utah Beach in Normandie

    Last edited by Zonas; 17 augustus 2018, 12:40.
    De eerste keer lukte het nie maar de tweede keer lukte het van de eerste keer.< Canon 80D > < Canon EF-S 24 mm F2.8 > < Canon 70 - 200 mm F4 L USM> <Canon EF-S 10 -18 mm F/4.5-5.6 IS STM> < Sigma DC OS 17-50mm F/2.8 EX HSM >

  • #2
    Re: Mossels ( in wording)

    geen foto te zien , miss eens uitproberen op testforum

    Comment


    • #3
      Re: Mossels ( in wording)

      Goed idee , maar ik zie hem wel ,
      Waarschijnlijk iets met rechten ( komt uit Dropbox)
      Bedankt om het te laten weten , ik had het anders nooit gezien
      Zonas
      De eerste keer lukte het nie maar de tweede keer lukte het van de eerste keer.< Canon 80D > < Canon EF-S 24 mm F2.8 > < Canon 70 - 200 mm F4 L USM> <Canon EF-S 10 -18 mm F/4.5-5.6 IS STM> < Sigma DC OS 17-50mm F/2.8 EX HSM >

      Comment


      • #4
        Re: Mossels ( in wording)

        Oorspronkelijk geplaatst door Zonas Bekijk bericht
        Goed idee , maar ik zie hem wel ,
        Waarschijnlijk iets met rechten ( komt uit Dropbox)
        Bedankt om het te laten weten , ik had het anders nooit gezien
        Zonas
        als hij van dropbox komt "www" weglaten en "dl" in de plaats zetten

        Comment


        • #5
          Re: Mossels ( in wording)

          Er is zelfs geen url te zien hierboven
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: Mossels ( in wording)

            Zou nu moeten gelukt zijn , Ik vind zelf dat de scherpte niet is zoals de originele.
            Is uiteindelijk vanuit Google Photo opgeladen .
            De eerste keer lukte het nie maar de tweede keer lukte het van de eerste keer.< Canon 80D > < Canon EF-S 24 mm F2.8 > < Canon 70 - 200 mm F4 L USM> <Canon EF-S 10 -18 mm F/4.5-5.6 IS STM> < Sigma DC OS 17-50mm F/2.8 EX HSM >

            Comment


            • #7
              Re: Mossels ( in wording)

              Inderdaad nu wel te zien, maar zoals je zelf schrijft mist de opname scherpte maar ook vooral detail (hij is dan ook maar 140kb groot hé)
              Het lijkt er mij ook op dat de dof te klein is, maar blijkbaar is de exif niet ingesloten en dus moeilijk te beoordelen wat beter zou geweest zijn
              Heb ook het gevoel dat het geheel wat te vlak overkomt, gebrek aan schaduwen en daardoor ook geen diepte heeft
              Een hele boterham, ik weet het, maar is enkel positief bedoelt en opbouwend

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Mossels ( in wording)

                Bedankt Sieg
                Nu weten we waar we moeten aan werken.
                Dat je details mist zou wel eens kunnen komen door het fijnmazig net dat over elke paal gespannen is ,maar mss ook niet
                De eerste keer lukte het nie maar de tweede keer lukte het van de eerste keer.< Canon 80D > < Canon EF-S 24 mm F2.8 > < Canon 70 - 200 mm F4 L USM> <Canon EF-S 10 -18 mm F/4.5-5.6 IS STM> < Sigma DC OS 17-50mm F/2.8 EX HSM >

                Comment


                • #9
                  Re: Mossels ( in wording)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Zonas Bekijk bericht
                  Bedankt Sieg

                  Dat je details mist zou wel eens kunnen komen door het fijnmazig net dat over elke paal gespannen is
                  dit zou wel eens kunnen kloppen als ik goed kijk , ik zie dat je vooral op de voorste paal hebt scherpgesteld en het net oogt scherp maar zorgt voor een onscherp beeld , ook vermoed ik dat je een veel te groot diafragma hebt gebruikt waardoor je met een heel beperkte scherptediepte zit ,dit in combinatie met een te korte afstand op je onderwerp wat het geheel nog meer accentueert , miss eens je exif doorgeven want nu gis ik op louter de feiten die ik zie

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mossels ( in wording)

                    Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                    dit zou wel eens kunnen kloppen als ik goed kijk , ik zie dat je vooral op de voorste paal hebt scherpgesteld en het net oogt scherp maar zorgt voor een onscherp beeld , ook vermoed ik dat je een veel te groot diafragma hebt gebruikt waardoor je met een heel beperkte scherptediepte zit ,dit in combinatie met een te korte afstand op je onderwerp wat het geheel nog meer accentueert , miss eens je exif doorgeven want nu gis ik op louter de feiten die ik zie

                    Yup , zal wel kloppen uw redenering.
                    Als ik aanneem dat ik op 10 meter stond en de lens had een focallength van 161 mm bij F7.1 zou ik maar , na mijn scherpstelpunt , een DOF hebben van ca 55 cm ( volgens online calculator)

                    Hierbij enkel EXIF gegevens:


                    De lens was een Tamron SP 70-300mm F/4.5-5.6 Di VC en camera Canon 80D

                    ExposureTime - 1/320 seconds
                    FNumber - 7.10
                    ExposureProgram - Shutter priority
                    ISOSpeedRatings - 100
                    Recommended Exposure Index - 100

                    ExposureMode - Auto
                    White Balance - Auto

                    Lens Model - 70-300mm
                    Sharpness (EOS 1D) - 0
                    Subject Distance - 1.01
                    Base ISO - 100
                    White Balance - Auto

                    FocalLength - 161 mm
                    De eerste keer lukte het nie maar de tweede keer lukte het van de eerste keer.< Canon 80D > < Canon EF-S 24 mm F2.8 > < Canon 70 - 200 mm F4 L USM> <Canon EF-S 10 -18 mm F/4.5-5.6 IS STM> < Sigma DC OS 17-50mm F/2.8 EX HSM >

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mossels ( in wording)

                      Het idee achter de foto vind ik zeer goed, zou hem echter ook wel scherp van van naar achteren willen zien, voor de volgende keer dan maar..
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mossels ( in wording)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Zonas Bekijk bericht
                        Yup , zal wel kloppen uw redenering.
                        Als ik aanneem dat ik op 10 meter stond en de lens had een focallength van 161 mm bij F7.1 zou ik maar , na mijn scherpstelpunt , een DOF hebben van ca 55 cm ( volgens online calculator)

                        Hierbij enkel EXIF gegevens:


                        De lens was een Tamron SP 70-300mm F/4.5-5.6 Di VC en camera Canon 80D

                        ExposureTime - 1/320 seconds
                        FNumber - 7.10
                        ExposureProgram - Shutter priority
                        ISOSpeedRatings - 100
                        Recommended Exposure Index - 100

                        ExposureMode - Auto
                        White Balance - Auto

                        Lens Model - 70-300mm
                        Sharpness (EOS 1D) - 0
                        Subject Distance - 1.01
                        Base ISO - 100
                        White Balance - Auto

                        FocalLength - 161 mm
                        de exif spreekt idd uit zichzelf hè volgende keer kleinere opening gebruiken

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mossels ( in wording)

                          Ik vrees dat een diafragma van bv. f/16 niet voldoende zal zijn om scherpte te hebben van voor naar achteren toe als je het onderwerp fotografeert vanop 10 meter.
                          Je kan dat wel halen met een UWA lens (10mm op crop) maar met een 70-300mm haal je dat niet, zelfs niet vanop
                          En het is inderdaad de net om de palen die de foto minder scherp lijkt te maken.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mossels ( in wording)

                            Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                            Het idee achter de foto vind ik zeer goed, zou hem echter ook wel scherp van van naar achteren willen zien, voor de volgende keer dan maar..
                            Fijn dat er ook iemand is die over de inhoud een oordeel heeft.
                            Wat de DOF betreft , is het wel nodig om alles scherp te hebben ?
                            Wordt ons dat niet teveel ingelepeld?
                            Zou dit meer sfeer creëren in de foto?

                            Wat een UWA lens met het perspectief zou doen ? Het zou alleszins een andere foto opleveren.

                            Bedankt iedereen voor commentaar.
                            De eerste keer lukte het nie maar de tweede keer lukte het van de eerste keer.< Canon 80D > < Canon EF-S 24 mm F2.8 > < Canon 70 - 200 mm F4 L USM> <Canon EF-S 10 -18 mm F/4.5-5.6 IS STM> < Sigma DC OS 17-50mm F/2.8 EX HSM >

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mossels ( in wording)

                              Gaven de anderen en ik dan geen commentaar op de inhoud soms?
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X