Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Genua

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Genua

    Maatschappelijk of niet ? Hangt ervan af wat je schrijft natuurlijk.
    In elk geval, ik leef mee met de nabestaanden en post hier een plaatje van een quasi identieke brug .
    kijk

    Ook ontworpen door diene Morandi ...
    Last edited by toerist; 16 augustus 2018, 21:13.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Genua

    Ja., bruggen vragen natuurlijk onderhoud en blijven niet meegaan. Wat daar gebeurd is is verschrikkelijk en uiteraard zijn ook wij in de ban van het gebeuren.
    Dit wekt bij mijn vrouw en ik heel nare en trieste herinneringen op toen wij een goeie vriend verloren in Melle die er met zijn tankwagen volgeladen overreed toen de brug instortte. Wij hebben ook het getouwtrek tussen de verzekeringen een beetje meegemaakt. Men heeft van bij het begin geprobeerd de schuld op het slachtoffer te steken alsof zijn tankwagen zou ontploft zijn en dat de oorzaak was van het gebeuren. Dit werd, gelukkig voor de familie, na jaren rechtgezet. Aan advocaten was er geen gebrek..., vooral dan langs de kant van verzekeringen en overheid...
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Genua

      En dit is ook nog niet zo lang geleden , (blijkbaar nog niet hersteld) .
      En bij ons in 1967 in Wommelgem dacht ik .
      Last edited by toerist; 16 augustus 2018, 21:20.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: Genua

        Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
        En dit is ook nog niet zo lang geleden .
        En bij ons in 1967 in Wommelgem dacht ik .
        Jawadde..., ik herinner mij ook nog de instorting van de brug in Pulle. Halverwege de jaren '60 : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180814_03663450
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Genua

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Jawadde..., ik herinner mij ook nog de instorting van de brug in Pulle. Halverwege de jaren '60 : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180814_03663450
          Ja, Pulle was het, niet Wommelgem, er was zelfs een koppel bij (in een van die auto's) die net als deelnemer van een tv-kwis kwamen (met Pros Verbruggen).
          Last edited by toerist; 16 augustus 2018, 20:14.
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #6
            Re: Genua

            Vreselijke dinges, je moet het maar meemaken...
            ik hoop dat ze nu overal in Europa eens gaan nadenken en hopelijk geschikte maatregelen treffen na Genua.
            Enkele keren over de "Pont de Normandie" gereden. Ook wel een beetje schrikwekkend.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Genua

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Vreselijke dinges, je moet het maar meemaken...
              ik hoop dat ze nu overal in Europa eens gaan nadenken en hopelijk geschikte maatregelen treffen na Genua.
              Enkele keren over de "Pont de Normandie" gereden. Ook wel een beetje schrikwekkend.
              Dito ...
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #8
                Re: Genua

                Nog niet overgereden, maar wel gezien in opbouw jaren terug: het Viaduct van Millau, ook huiveringwekkend.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Genua

                  Is dat dan deze op de alternatieve autosnelweg om naar Z. Frankrijk te gaan?
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Genua

                    Frankrijk heeft uiteraard meer van die kunstwerken. Bergachtige gebieden vragen dat. Op de Franse kustweg, de ‘corniches’ richting Nice - Monaco is dat de één na de andere, soms een paar honderd meter boven de begane grond. Zal er gegarandeerd nog meerdere keren aan denken gedurende onze volgende vakantie. Dagelijks rijd ik een paar keer over zo’n gevaarte..,
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Genua

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Is dat dan deze op de alternatieve autosnelweg om naar Z. Frankrijk te gaan?
                      Klopt. Vroeger moest je daar naar beneden kronkelen, dwars door Millau sukkelen en dan terug naar boven zwoegen.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Genua

                        En bij slechte weersomstandigheden ga je daar letterlijk de must in...
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Genua

                          Eens per jaar rijden we naar Bolzano en omstreken. We rijden via de Brenner autobaan over talloze bruggen en viaducten. Er is daar ook redelijk veel vrachtverkeer. Dit lijkt me dus een hachelijke onderneming te worden....
                          Denk dat we gaan uitkijken naar alternatieve route.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Genua

                            Daar mag je niet aan denken dat dit zou gebeuren in Millau, dan vallen er gegarandeerd meer doden
                            Is de hoogste brug van Europa, 245 m op het niveau van het brugdek https://nl.wikipedia.org/wiki/Viaduct_van_Millau
                            Eigenlijk mag je er niet bij stilstaan want dan mag je niks meer doen, er gebeuren véél meer dodelijke ongelukken in het verkeer dan dat er bruggen instorten
                            Dus als je zo begint te denken dan mag je gewoon de baan niet meer op

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Genua

                              Owja, en voor wie het echt hoog wil gaan zoeken
                              De meeste mensen hebben nu eenmaal iets met extremen. De langste man, het grootste dier, de warmste plek op aarde, ga zo maar door. En niet alleen


                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X