Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij CANON 1DMKII....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterij CANON 1DMKII....

    Een oudje maar de camera presteert nog steeds voldoende voor mij.
    Batterij weer EOL en dus op zoek naar een nieuwe.

    Origineel Canon = rond de 150 euro

    Vorige kwam van replacedirect.nl YANEC maar ik had de indruk dat die toch korter geleefd heeft dan de originele Canon....

    Kan er iemand iets aanbevelen ? Het zijn jammer genoeg nog NI-MH batterijen.....
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Batterij CANON 1DMKII....

    Heb onlangs nog een originele gevonden voor mijn 5D (eerste versie) en 75€ betaald bij KE.
    Ze hebben daar ook een goed alternatief voor vele camera’s met 2 jaar waarborg.
    Misschien eens vragen?
    Ook die voor de 5D zijn EOL.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Batterij CANON 1DMKII....

      Hier besteld: 32 euro inclusief verzending



      En 36 maanden garantie - lijkt me wel OK
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Batterij CANON 1DMKII....

        Als je een beetje handig bent, en je kan aan de juiste cellen geraken, dan zou je de originele accu kunnen "reviseren".
        Zeker bij nimh-accu's kan je daarmee niet veel verkeerd doen, want daar staan de cellen gewoon allemaal in serie zonder extra verbindingen naar een of andere print.
        Het voordeel van reviseren is dat je "verse cellen" kan kopen in plaats van een accu die een paar jaar ergens in de winkel heeft liggen wachten op een koper.
        Dat is het grootste probleem als je een "nieuwe" accu koopt voor een apparaat dat al wat ouder is, de "nieuwe" accu die je dan hebt gekocht is al meteen het grootste deel van zijn capaciteit kwijt, maar je betaalt er wel de volle pot voor...
        En als je verse cellen gebruikt, dan kan je (als ze in dat formaat bestaan) kiezen voor low-selfdischarge cellen, die gaan veel langer mee dan de gewone nimh-cellen.
        Verder zijn nimh cellen redelijk veilig te solderen, en ze zullen ook niet zo gemakkelijk exploderen of in brand vliegen als lithium-ion cellen wanneer ze op een of andere manier mishandeld worden.

        Bij lithium-ion accu's (tegenwoordig standaard voor zowat alle batterij gevoede apparaten) is het wel erg belangrijk om de spanning van elke cel apart te controleren, maar bij nimh accu's werd dat nooit gedaan, het enige dat er daar tussen (of tegen) de cellen zou kunnen zitten is een ntc of ptc (of een ander element om de temperatuur te meten). En lithium-ion cellen behandel je best wel altijd op de juiste manier om "accidentjes" te voorkomen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Batterij CANON 1DMKII....

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Als je een beetje handig bent, en je kan aan de juiste cellen geraken, dan zou je de originele accu kunnen "reviseren".
          Zeker bij nimh-accu's kan je daarmee niet veel verkeerd doen, want daar staan de cellen gewoon allemaal in serie zonder extra verbindingen naar een of andere print.
          Het voordeel van reviseren is dat je "verse cellen" kan kopen in plaats van een accu die een paar jaar ergens in de winkel heeft liggen wachten op een koper.
          Dat is het grootste probleem als je een "nieuwe" accu koopt voor een apparaat dat al wat ouder is, de "nieuwe" accu die je dan hebt gekocht is al meteen het grootste deel van zijn capaciteit kwijt, maar je betaalt er wel de volle pot voor...
          En als je verse cellen gebruikt, dan kan je (als ze in dat formaat bestaan) kiezen voor low-selfdischarge cellen, die gaan veel langer mee dan de gewone nimh-cellen.
          Verder zijn nimh cellen redelijk veilig te solderen, en ze zullen ook niet zo gemakkelijk exploderen of in brand vliegen als lithium-ion cellen wanneer ze op een of andere manier mishandeld worden.

          Bij lithium-ion accu's (tegenwoordig standaard voor zowat alle batterij gevoede apparaten) is het wel erg belangrijk om de spanning van elke cel apart te controleren, maar bij nimh accu's werd dat nooit gedaan, het enige dat er daar tussen (of tegen) de cellen zou kunnen zitten is een ntc of ptc (of een ander element om de temperatuur te meten). En lithium-ion cellen behandel je best wel altijd op de juiste manier om "accidentjes" te voorkomen.
          Ja, daarom dat ik er ook niet te veel geld wil aan geven. Die van Canon zelf kunnen ondertussen ook al winkeldochters zijn....
          Maar zo lang ik er nog batterijen voor kan vinden gaat the good old MkII niet weg

          @ Bart, maar dan zou je toch zo'n behuizing moeten kunnen opensnijden?

          Soit, het zou me niks verwonderen mocht je zo'n lege behuizing bij een of andere Ebay Chinees kon kopen
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Batterij CANON 1DMKII....

            De ene behuizing is gemakkelijker open te krijgen dan de andere, maar dikwijls maakt de fabrikant het wel erg moeilijk om de accu op een zodanige manier open te krijgen dat de behuizing nog bruikbaar is.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Batterij CANON 1DMKII....

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              De ene behuizing is gemakkelijker open te krijgen dan de andere, maar dikwijls maakt de fabrikant het wel erg moeilijk om de accu op een zodanige manier open te krijgen dat de behuizing nog bruikbaar is.
              Als men voor een paar Euro al moet beginnen foefelen om die te ontleden, dan zijn we ver gekomen.
              Vergelijk eens de prijs van een batterij met de duizenden dat velen uitgeven aan fotomateriaal.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Batterij CANON 1DMKII....

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Als men voor een paar Euro al moet beginnen foefelen om die te ontleden, dan zijn we ver gekomen.
                Vergelijk eens de prijs van een batterij met de duizenden dat velen uitgeven aan fotomateriaal.
                't Is ook een sport hé Freddy !
                Gewoon het merk te slim af zijn. Mijn vader zaliger deed dat ook.
                Bv. met zware batterijen van professionele videocamera's; dat waren batterijen die afgeschreven waren omdat ze nét niet voldoende meer presteerden.
                Hij haalde daar de beste elementen uit.
                Maar pakweg 20-30 jaar geleden was er ook zeo geen aanbod van uit Azië.

                Maar wat Bart zegt is ook waar: de camera is niet zo recent meer - dus minder vraag naar dat type batterijen - de kans is dan al groter dat je een batterij krijgt die al lang in het magazijn lag.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: Batterij CANON 1DMKII....

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  't Is ook een sport hé Freddy !
                  Gewoon het merk te slim af zijn. Mijn vader zaliger deed dat ook.
                  Bv. met zware batterijen van professionele videocamera's; dat waren batterijen die afgeschreven waren omdat ze nét niet voldoende meer presteerden.
                  Hij haalde daar de beste elementen uit.
                  Maar pakweg 20-30 jaar geleden was er ook zeo geen aanbod van uit Azië.

                  Maar wat Bart zegt is ook waar: de camera is niet zo recent meer - dus minder vraag naar dat type batterijen - de kans is dan al groter dat je een batterij krijgt die al lang in het magazijn lag.
                  Ik herinner me hierdoor een topic over iemand die twijfelde tussen een 1Ds Mark I en een 5D serie camera. Toen kwam het ook al ter sprake de batterijen issue.

                  Hier nog een batterij aanbieder:
                  De goedkoopste accu's en batterijen ✔ Laagste prijsgarantie! ✔ Voor 23.59 uur besteld, morgen in huis ✔ Veilig achteraf betalen ✔ Betrouwbaar en snel, 123accu.nl
                  Last edited by Rogier; 23 augustus 2018, 15:37.
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Re: Batterij CANON 1DMKII....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                    Ik herinner me hierdoor een topic over iemand die twijfelde tussen een 1Ds Mark I en een 5D serie camera. Toen kwam het ook al ter sprake de batterijen issue.

                    Hier nog een batterij aanbieder:
                    https://www.123accu.nl/Canon-NP-E3-7...erk-i1458.html
                    De batterij is binnen Rogier en ze werkt naar behoren ! Nu gewoon zien dat ik voldoende blijf fotograferen !
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Batterij CANON 1DMKII....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      De batterij is binnen Rogier en ze werkt naar behoren ! Nu gewoon zien dat ik voldoende blijf fotograferen !
                      Stuur maar wekelijks een mooie foto reportage per mail ^^
                      Waar een wil is, is een weg
                      ---------------------------------

                      Comment


                      • #12
                        Re: Batterij CANON 1DMKII....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                        Stuur maar wekelijks een mooie foto reportage per mail ^^
                        Zo goed ?
                        Ik moest wat klokjes fotograferen voor de zomeruitverkoop









                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Batterij CANON 1DMKII....

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Zo goed ? [emoji3]
                          Ik moest wat klokjes fotograferen voor de zomeruitverkoop [emoji14]



                          Uw batterij doet het goed.
                          Twee mooie trouwens voor het andere topic. [emoji106]
                          Last edited by VerSeg; 24 augustus 2018, 21:37.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment

                          Working...
                          X