Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Turks vliegtuig landing in Zaventem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Turks vliegtuig landing in Zaventem

    Zaterdag voor het eerst eens naar het spottersplatform geweest naast het opvangcentrum.
    De app Air Traffic gaf me wel wat informatie, maar toonde niet alle vliegtuigen die binnen kwamen.
    De website van Brussels airport gaf me wel indicaties van wanneer een vliegtuig zou kunnen landen, maar te weinig info.
    Welke (gratis) app gebruiken de spotters eigenlijk?

    Thuis dacht ik er aan dat ik de scherpstelling op ONE SHOT had staan. Dat zou beter op AIServo staan, de foto is nu niet scherp genoeg.


    Turkish Airplane by Hugo Maes, on Flickr
    Amateur fotograaf,
    lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

  • #2
    Re: Turks vliegtuig landing in Zaventem

    Sorry, foto mist pit en het toestel "hangt stil" in de lucht.
    Probeer er wat contrast in te krijgen en de achtergrond wat Bewegingsonscherpte.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Turks vliegtuig landing in Zaventem

      Hoi Positivo
      Ik gebruik vooral Flightradar24 voor Civiel verkeer en de website www.adsbexchange.com voor het militaire spul (kan je instellen in de instellingen)
      In de app Flightradar vind je zo goed als elk vliegveld in Belgie terug (commerciele vluchten).

      Wat je foto betreft zou ik het vliegtuig iets meer in het midden van de foto kadreren en als je een tik langer gewacht had dan raakte de wielen de grond en roken de banden mooi ;-)
      Wat de bevroren achtergrond betreft is het dikwijls kiezen of een scherpe foto of een bewegende achtergrond.
      De betere lees duudere lenzen kunnen je ook een scherpe met bewegende achtergrond oplevere maar persoonlijk zie ik die zelf niet graag want dan wordt het een zooitje.

      In elk geval blijven oefenenen

      Comment


      • #4
        Re: Turks vliegtuig landing in Zaventem

        Dank je, Firebird.
        Ik ga er rekening mee houden én de app eens uittesten :-)
        Amateur fotograaf,
        lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

        Comment


        • #5
          Re: Turks vliegtuig landing in Zaventem

          Als je hulp nodig hebt met de website of app stuur mij gerust een pb

          Comment

          Working...
          X