Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies nodig: lichte stevige camera voor tijdens mountainbike ritten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies nodig: lichte stevige camera voor tijdens mountainbike ritten

    Dag allen,

    Ik heb momenteel een Nikon D7100 toestel met aantal lenzen. Ik gebruik dit eerlijk gezegd zelden, ik neem enkel fotos als ik op reis ga of een weekend weg naar de bergen bvb.

    Ik mountainbike momenteel veel en zou graag betere fotos nemen tijdens mijn mountainbike ritten (ik ga de bergen in, Oostenrijke - Zwitserland - Italie).

    Ik zoek dus een toestel dat:
    - licht is zodat het niet teveel extra gewicht meebrengt
    - stevig/robust, want als ik mountainbike zijn er veel kleine trillingen. ik doe geen extreme zaken maar je rijd op onverharde wegen, kiezelwegen, dus veel kleine trillingen
    - ik kan geen speciale fototas/rugzak meenemen, moet los meegaan in een rugzakje.

    mijn nikon D7100 is geen optie, te lomp en zwaar en betwijfel of het toestel al dat rijden en trillingen goed zou aankunnen. Ik ga in de toekomst ook langere ritten doen van meerdere dagen en zou het fototoestel willen meenemen om goede casual shots te nemen. ik wil beter kwaliteit dan een smartphone of kleine digicam ...

    Is een systeemcamera zoals een Sony Aplha 7 een optie, of gaat dat ook niet stevig/robust genoeg zijn ?


    Los daarvan hike ik wel vaak ook, maar breng zelden mijn camera mee omdat die te zwaar is en me dat irrirteert een ganse dag te moeten meeslepen.

    de fotos die ik neem zijn gewone fotos van landschappen, 20mm tot 70mm ofzo. zoom niet nodig. standard lens normaal ok.

    alle advies super welkom. eventueel van mensen die ervaring hebben.

  • #2
    Re: Advies nodig: lichte stevige camera voor tijdens mountainbike ritten

    Waarom geen GoPro op uw helm?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Advies nodig: lichte stevige camera voor tijdens mountainbike ritten

      Iets uit het Olympus Tough gamma ?

      Comment


      • #4
        Advies nodig: lichte stevige camera voor tijdens mountainbike ritten

        Leica M is stevig maar ook zwaar, kan echt tegen een stootje,ik heb er wel eens een in noodgeval als hamer gebruikt
        Sony heeft ook kleine dingen zoals de DRC rx0, die ook stevig zijn en licht.

        Comment


        • #5
          Re: Advies nodig: lichte stevige camera voor tijdens mountainbike ritten

          Ik ga regelmatig stappen en gebruik een Olympus OMD 10 M II met een 14-42 R II objectief, maar kijk zeker eens naar een 14-42 EZ in jouw geval.

          Comment


          • #6
            Re: Advies nodig: lichte stevige camera voor tijdens mountainbike ritten

            Hallo,

            Op de motor en op de fiets is de Olympus E-M10MkII + Olympus 14-42mm pancake steeds mijn metgezel ...
            Een heel compacte combinatie.

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: Advies nodig: lichte stevige camera voor tijdens mountainbike ritten

              Ik heb een Canon Powershot G15, die regelmatig meegaat op de mtb. Heel tevreden van. Mooie foto’s en goeie videokwaliteit.
              Zijn opvolger, de G16 zal dan ook waarschijnlijk wel nog beter zijn.
              Kan ook zeker tegen een stootje.
              Ik vermoed dat het meest up-to-date toestel vergelijkbaar met deze Powershots nu de G7x mark II zal zijn.
              Last edited by def joe; 3 september 2018, 22:54.
              The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
              Fuji XT-2 + .......

              Comment

              Working...
              X