Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20d onder nul of visa geld storten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 20d onder nul of visa geld storten?

    Ik kocht iets te snel een nieuwe camera en nu dag of 20 op -1250 eur op mijn ING lion account aan 12.5%, hoeveel zal mij dit kosten na 20 dagen, beter dit bedrag van visa afhalen en storten en 8 EUR kosten voordeliger?

  • #2
    Re: 20d onder nul of visa geld storten?

    Ik denk dat je dit beter aan je bank kunt vragen.

    Maar mischien heb je hier wat aan.
    Een 1250€ 3 maand onder 0 kost bijna 32€ volgens onderstaande site ( geteld aan +10%)

    --https://www.bankshopper.be/nl/hoeveel-betaal-als-rood-gaat-op-zichtrekening.html
    mlap.
    T.T.
    Last edited by mlap; 13 augustus 2018, 12:20.

    Comment


    • #3
      Re: 20d onder nul of visa geld storten?

      't zal zeker allemaal zo erg niet zijn. Ten hoogste een eventuele korting op je apparaat die je daarmee al verliezen. Maar misschien ook een les om eerst eens te gaan zien of er voldoende solvabiliteit is op dat moment. Momenteel kan je vanop je smartphone al jouw bankrelaties toch checken.
      Last edited by enero; 14 augustus 2018, 06:02.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: 20d onder nul of visa geld storten?

        Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
        Ik kocht iets te snel een nieuwe camera en nu dag of 20 op -1250 eur op mijn ING lion account aan 12.5%, hoeveel zal mij dit kosten na 20 dagen, beter dit bedrag van visa afhalen en storten en 8 EUR kosten voordeliger?
        Je hebt dus nergens een 1250 euro om die rekening eventjes aan te zuiveren ???
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          20d onder nul of visa geld storten?

          Valt toch nog mee?
          Is 12,5% per jaar hé, niet per maand.
          Op een jaar zou dat 156,25€ zijn, voor 20 dagen is dat 8,56€.
          Op geld afhalen met je Visa ga je ook kosten betalen.
          Tenzij je nu 20 dagen niets meer kan betalen ... toch wat beter rekenen in de toekomst. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: 20d onder nul of visa geld storten?

            Toch eens goed nadenken vooraleer je iets koopt, me dunkt.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: 20d onder nul of visa geld storten?

              12% rente betalen. Mijn maag draait om.
              Dan nog liever bij een vriendin als Mevrouw Leemans.

              Comment


              • #8
                Re: 20d onder nul of visa geld storten?

                Cash, die heb je in de pocket en ben je zeker van...
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: 20d onder nul of visa geld storten?

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Cash, die heb je in de pocket en ben je zeker van...
                  Als bediende krijg je geen cash ... daar mag men ook zeker van zijn. [emoji6]

                  En als je met cash te veel uitgeeft om de maand door te komen, dan geraak je ook niet aan meer cash ... met of zonder rente.

                  Maar voor TS maakt het niets uit en zijn het vijgen na Pasen want het probleem heeft zich al voorgedaan.

                  Hopend dat hij het opgelost krijgt ... al zal het hem zeker iets kosten.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: 20d onder nul of visa geld storten?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Als bediende krijg je geen cash ... daar mag men ook zeker van zijn. [emoji6]

                    En als je met cash te veel uitgeeft om de maand door te komen, dan geraak je ook niet aan meer cash ... met of zonder rente.

                    Maar voor TS maakt het niets uit en zijn het vijgen na Pasen want het probleem heeft zich al voorgedaan.

                    Hopend dat hij het opgelost krijgt ... al zal het hem zeker iets kosten.
                    Cash opzij leggen in de koffer.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: 20d onder nul of visa geld storten?

                      Het zal jouw tijd nog wel meegaan, maar cash is zo 1990.
                      In Zweden kijken ze je aan als een bandiet als je 100€ cash wil betalen. Zelfs een insje wordt daar met de kaart betaald.
                      In Noorwegen was de internetlijn defect, en moest ik in een tankstation cash betalen. Ze hebben zich daar zeker 5 keer voor geexcuseerd.

                      Comment


                      • #12
                        20d onder nul of visa geld storten?

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Cash opzij leggen in de koffer.
                        Ook dat is niet zo evident als bediende ... je loon komt op de rekening en standaard kan men maar 650€ per dag afhalen en 2500€ of zoiets per 7 dagen.
                        Dan is het loon bij velen ook al wel op, maar allé. [emoji6]

                        Jij krijgt cash van uw klanten, dat doet een werkgever niet hoor.
                        Situatie is dus omgekeerd.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: 20d onder nul of visa geld storten?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Jij krijgt cash van uw klanten, dat doet een werkgever niet hoor.
                          Situatie is dus omgekeerd.
                          Dit is ook al veel verminderd. Als ik mij per zitting laat betalen lukt het nog het best.
                          Maar ik begrijp niet waarom een bediende die bijvoorbeeld 10K op zijn rekening zou staan hebben, maar 650€/dag zou kunnen afhalen. Dat hangt toch af van de limieten die je zelf kan kiezen.
                          Als ik voorzie grote uitgave te moeten doen men aanvaardt niet boven de 3K, dan zet ik gewoon zelf mijn limiet naar boven. Dat kan ik nu toch al zelf bij de banken waar ik klant ben.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: 20d onder nul of visa geld storten?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Het zal jouw tijd nog wel meegaan, maar cash is zo 1990.

                            In Noorwegen was de internetlijn defect, en moest ik in een tankstation cash betalen. Ze hebben zich daar zeker 5 keer voor geexcuseerd.
                            Dus dat zo 1990 zijn heeft toch ook regelmatig zijn voordelen ;-)
                            Al betaal ikzelf ook altijd met de kaart, zelfs voor het allerkleinste bedrag

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: 20d onder nul of visa geld storten?

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Maar ik begrijp niet waarom een bediende die bijvoorbeeld 10K op zijn rekening zou staan hebben, maar 650€/dag zou kunnen afhalen. Dat hangt toch af van de limieten die je zelf kan kiezen.
                              Als ik voorzie grote uitgave te moeten doen men aanvaardt niet boven de 3K, dan zet ik gewoon zelf mijn limiet naar boven. Dat kan ik nu toch al zelf bij de banken waar ik klant ben.
                              Die 650€ per dag is de standaard limiet dat voor iedereen (particulieren) van toepassing is als men niet vraagt om die aan te passen.
                              Sommige limieten kan men zelf aanpassen, anderen moet men door de bank laten aanpassen.
                              De ene bank is al wat strenger dan de andere en meestal moet men ter plaatse gaan tekenen voor een aanpassing.
                              Een aanpassing kan tijdelijk of permanent, al zijn ze niet zo happy met permanente hoge limieten voor cash opname.
                              Ook is er een verschil van de ene bank tegenover de andere, bij de ene kan men het online en bij de andere niet.
                              Misschien ook een verschil tussen gewone rekeningen voor particulieren en business rekeningen?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X