Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

XQD geheugenkaartjes worden mogelijks volledig vervangen door nieuw type kaartjes.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • XQD geheugenkaartjes worden mogelijks volledig vervangen door nieuw type kaartjes.

    XQD geheugenkaartjes zoals gebruikt in Nikon D5, D500, Sony enz. worden geschrapt en zullen mogelijks worden vervangen door CFexpress.
    Zelfde bus en mits een firmware update te gebruiken in de huidige toestellen met XQD.
    Deze CFexpress zijn nog een pak sneller en zouden volgens mij op termijn kunnen leiden naar een nog sneller ledigen van de buffer van je toestel, dus nog meer continue opnames mogelijk (als de schrijfsnelheid van je toestel snel genoeg is natuurlijk)


    ProGrade Digital, the new memory card company launched in mid-February 2018 by a group of former Lexar executives, is trying to stay ahead of the game in

  • #2
    Re: XQD geheugenkaartjes worden mogelijks volledig vervangen door nieuw type kaartjes

    Gelukkig past het ene in het andere want wordt om den duur een kostelijk spelleke met al die soorten dure kaartjes....

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: XQD geheugenkaartjes worden mogelijks volledig vervangen door nieuw type kaartjes

      Hoi,

      het is maar net welk naampje je aan zo'n kaartje hangt...
      Nú gaan ze 'm "CFexpress" noemen, het had zomaar ook "XQD" kunnen heten.
      Zal wel over rechten en daarmee gepaarde €€€€ gaan (of $$$$ of iets).
      Voor mijn huidige 2, 64 Gb grote, XQD kaarten maakt het niets uit, die blijven gewoon naar volle tevredenheid werken.

      Comment


      • #4
        Re: XQD geheugenkaartjes worden mogelijks volledig vervangen door nieuw type kaartjes

        Beter één type dan twee, want als fabrikanten kaartjes moeten produceren waarvan er maar heel weinig worden verkocht, dan zal de prijs altijd hoog blijven.
        Als er van die twee verschillende types maar één overblijft, dan zal de productie daarvan verhogen en zou in principe de prijs kunnen zakken (want nu zijn die geheugenkaartjes véél te duur in verhouding tot andere, meer gebruikte soorten).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment

        Working...
        X