Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

All kinds of light(ning)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] All kinds of light(ning)

    Een nachtje bliksemfoto's maken in Frankrijk. Zelfs de sterren lieten zichzelf nog even zien.

    Last edited by Ricky93; 12 augustus 2018, 21:53.
    Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

  • #2
    Re: All kinds of light(ning)

    Mooi hoe de ontladingen tussen de wolken het geheel zo mooi oplichten en een prachtige kleur geven
    Zoals gewoonlijk weer een hele knappe opname
    Een vraagje Rick, gebruiken jullie bepaalde apps om de onweders te volgen ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: All kinds of light(ning)

      Pareltjes zijn het Rick! Geen goesting om eens een workshop te organiseren hierover?
      https://www.behance.net/Lynx1966

      Comment


      • #4
        Re: All kinds of light(ning)

        Prachtig beeld !
        Unieke combinatie van onweer en sterren ook, en dat heb je perfect weergegeven.

        Hoelang was je die nacht bezig voordat je deze te pakken had ? Ik zou er wel wat voor over hebben. Knap !
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: All kinds of light(ning)

          Dit is een prima opname van een sfeervolle ontlading met schitterende compo.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: All kinds of light(ning)

            Zeker weer een prachtige ontlading vastgelegd.
            Ik begrijp dat je altijd naar boven gericht staat,maar dat is dan net een dingetje waar mijn oog gelijk op valt.
            Ik snap dat wanneer je de gehele foto zou corrigeren, bijv. de windmolem links helemaal tussen wal en schip zou vallen, daarom zou ik in dergelijke gevallen "warp" gebruiken.
            Sorry mijn PS staat op Engels,(omdat de meeste tutorials in die taal beschikbaar zijn) maar het is de onderste van het duw- en trekwerk bij: Edit- Transform.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: All kinds of light(ning)

              Ik was deze even compleet vergeten, whoops!

              Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
              Pareltjes zijn het Rick! Geen goesting om eens een workshop te organiseren hierover?
              Dank! Een workshop specifiek gericht op stormchasing en bliksemfotografie is erg lastig. Dit omdat de kans op een bust altijd zeer reëel is. Daarnaast is het aansturen van onszelf inclusief volgwagens vaak al bijzonder lastig. Maar mogelijk dat hier in de toekomst naar gekeken kan worden.

              Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
              Zeker weer een prachtige ontlading vastgelegd.
              Ik begrijp dat je altijd naar boven gericht staat,maar dat is dan net een dingetje waar mijn oog gelijk op valt.
              Ik snap dat wanneer je de gehele foto zou corrigeren, bijv. de windmolem links helemaal tussen wal en schip zou vallen, daarom zou ik in dergelijke gevallen "warp" gebruiken.
              Sorry mijn PS staat op Engels,(omdat de meeste tutorials in die taal beschikbaar zijn) maar het is de onderste van het duw- en trekwerk bij: Edit- Transform.
              Kiekje moet idd nog een nieuwe aanpak krijgen. Daarbij werk ik de oneffenheden en vervorming uiteraard ook weg. Maar dat volgt waarschijnlijk pas later, wanneer ik mijn hoofdportfolio van 2018 ga nalopen voor publicatie op mijn secundaire flickr account.
              Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

              Comment

              Working...
              X