Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A7 III of Panasonic GH5S ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A7 III of Panasonic GH5S ?

    Hallo allemaal,

    ik ben digitaal beginnen te fotograferen met de Canon Eos 10D en heb door de jaren heen al flink wat Canon materiaal verzameld. Laatste exemplaar was een 5DsR, maar die wordt vrijwel exclusief door mijn vriendin gebruikt.
    Bij mij persoonlijk is de focus van het "normale" fotograferen verschoven naar de "speciale" zaken zoals timelapsing, 360 graden fotografie en Gigapixels.
    Ook ben ik me de laatste jaren ook meer en meer gaan toeleggen op video. Daarvoor zou ik me nu een nieuwe camera willen aanschaffen die onderandere aan volgende vereisten voldoet :

    - mirrorless
    - 4K
    - verwisselbare lens
    - goeie autofocus
    - mogelijke tot 120 fps of hoger in Full HD

    Ik ben al een tijdje aan het researchen en heb al uren Youtube reviews gezien van bepaalde toestellen die me aanspreken.
    Op dit moment blijven er nog twee kandidaten over, maar ik kan nog niet tot een besluit komen.

    Het gaat om de Sony A7 III en de Panasonic GH5s , twee toestellen die in dezelfde prijzenklasse zitten en ook wat mogelijkheden betreft dicht bij elkaar liggen.
    De vraag is nu, welke kiezen ? Wie heeft er ervaring met deze toestellen, voornamelijk voor video. Voor fotografie heb ik voldoende "gerief"
    Mijn toepassing ligt vooral in het maken van reportages van allerlei evenementen, huwelijken, doop, enz. Zowel vanop statief als vanop gimbal (heb momenteel een Crane 2, maar die wordt vervangen door een Ronin-S)
    Als de camera ook kan ingezet worden voor zaken zoals timelapse, panorama en gigapixel, dan is dat mooi meegenomen, ook al is dat grotendeels afhankelijk van het soort lens dat je op je toestel staan hebt.

    graag jullie meningen en ervaringen

    Patrick
    Patrick

    Canon Eos 5D/10D - EF 16-35 1:2.8 L USM - EF 28-135 1:3.5-5.6 IS - EF 70-200 F2.8 L USM - Sigma 50-500 1:4-6.3 APO DG HSM - Speedlite 550EX

  • #2
    Re: Sony A7 III of Panasonic GH5S ?

    Ik denk dat het vooral een keuze wordt tussen een full frame sensor of micro four thirds. Eigenlijk is de A7sIII een directe concurrent van de GH5s maar die moet nog uitkomen.

    De GH5s heeft enkele interessante dingen zoals 10bit 422 4K video en 4K 50fps 8bit, allemaal intern. Enkel 4K 50fps 422 10bit moet via een externe recorder. De Sony kan enkel 4K 25fps 420 8bit.

    De Sony doet het veel beter op hoge ISO dan de Panasonic die nochtans een 10mp sensor heeft speciaal om weinig ruis te hebben. Op youtube genoeg vergelijkingen zoals deze hier.

    De phasedetectie autofocus van de Sony is ook beter dan de Panasonic. De voorbeelden die ik gezien hebben van de GH5s zijn echt niet goed. Heel veel hunting en onrustig beeld. De Sony is veel vloeiender en sneller.

    Ik geloof dat de Sony 100fps doet in 1080p terwijl de GH5s 240fps doet.

    De GH5s verliest ook zijn beeldstabilisatie.

    En voor foto's is 10mp echt wel weinig. Dat ga je zeker merken qua detail.

    Als je opneemt in één of andere log format en je hebt goed licht dan is de Gh5s best wel een goede (video)camera. 422 10bit laat zich makkelijker bewerken dan 420 8bit. Of je wilt vloeiender beelden in 4K 50fps, dat kan de Sony je niet bieden.
    Wil je ook een goede fotocamera, goede autofocus en betere video in donkere omstandigheden dan is de A7III de betere keuze.
    Last edited by alex606; 11 augustus 2018, 18:46.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment

    Working...
    X