Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Horseshoe Bend

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Horseshoe Bend

    Beste,

    Ik ben de laatste tijd wat aan het worstelen met LR en PS. Al de foto's die ik bewerk in LR of PS komen er redelijk dof uit. Ik zou graag een HDR + Pano maken van mijn opnamens in Horseshoe Bend, USA. ZIjn hier mensen die mij daarin zouden willen helpen? Ik heb nog alle RAW foto's staan.

    Alvast bedankt en mvg,

    Ruben

  • #2
    Re: Horseshoe Bend

    HDR is altijd wat zoeken en subjectief vind ik, geen 2 situaties zijn dezelfde, en voor de ene is het snel té, de ander gaat ver gewoon extremer in.

    Pano in PS is niet zo moeilijk, indien je basisfoto's goed zijn. Je gaat bij:
    Bestand > Automatisch > Photomerge...
    Daar kan je je bestanden inladen en een manier van samenvoegen kiezen (ik vind Cilindrisch vaak goed resultaat geven). Onderaan heb je nog wat opties, let wel dat erbij zijn die wat tijd vragen soms (bv. vullen met behoud van inhoud bijvoorbeeld, die vult de ontbrekende delen onder- en bovenaan zelf bij, maar ik doe dat meestal zelf achteraf, wanneer ik de pano uitgesneden heb zoals ik hem wil, dat scheelt wat rekentijd).

    Comment


    • #3
      Re: Horseshoe Bend

      Heb zelf ook weinig ervaring met HDR,vond dat mijn foto's na bewerking er ook wat dof of flets uitzagen.Vandaar wat zitten lezen en opzoeken.
      Verschillende keren ben ik tegen gekomen,dat de Hdr in PS de bedoeling heeft een bewerkbare opname te maken in 32 bits,deze dan op te slaan als TIFF of iets anders ,en dan deze TIFF-opname verder te bewerken in CameraRaw om het definitief resultaat te bekomen.
      Dus die HDR-bewerking zou maar een tussenstap zijn.
      Niettegenstaande dit allemaal,zijn mijn resultaten ook niet goed.
      Nu PS is blijkbaar ook niet HET programma voor HDR,maar er zou toch iets meer treffelijk mogen uitkomen.Misschien dat ik mijn belichtingen te ver uit mekaar leg (+en -) en heeft PS hier problemen mee.Ik weet het niet.
      Anderen hebben hier misschien meer ervaringen mee ??

      Comment


      • #4
        Re: Horseshoe Bend

        https://www.gratissoftware.nu/downlo...collection.php

        hallo
        het (nog) gratis programma Nick - software gebruik ik reeds lang om tot een vrij goede HDR te komen en het is dan ook nog (vrij) simpel in gebruik
        grtjs
        grijs
        mielke :-)

        Comment


        • #5
          Re: Horseshoe Bend

          Om te stitchen gebruik ik geregeld Image Composite Editor (ICE) van Microsoft. Makkelijk in gebruik en gratis.
          De laatste versie kan ook met raw's werken.

          Comment

          Working...
          X