Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De weg naar de ondergang

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] De weg naar de ondergang



    Update

    Last edited by Dynax7d; 12 augustus 2018, 09:47.
    https://www.behance.net/Lynx1966

  • #2
    Re: De weg naar de ondergang

    Oei, ik dacht aan de titel een ramp te gaan zien , maar gelukkig heb je ons getracteerd op een prachtig landschap met een heerlijke zonsondergang.
    Gevoelsmatig lijken landschap en lucht qua helderheid een beetje uit balans, of heb ik het mis ?
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: De weg naar de ondergang

      Ik mis ook dat evenwicht.
      Niet dat het zo niet in werkelijkheid kan geweest zijn maar puur op sfeer denk ik dat een iets "ingetogener" voorgrond beter zou werken. Dat is natuurlijk puur op gevoel en persoonlijk.
      De lucht vind ik wel zalig.

      Comment


      • #4
        Re: De weg naar de ondergang

        Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
        Ik mis ook dat evenwicht.
        Niet dat het zo niet in werkelijkheid kan geweest zijn maar puur op sfeer denk ik dat een iets "ingetogener" voorgrond beter zou werken. Dat is natuurlijk puur op gevoel en persoonlijk.
        De lucht vind ik wel zalig.
        Even een toelichting : de 1e foto is een blend van een belichting op -2, 0 en +2 stops
        De update is de foto 0 waar ik gewoon wat geschoven heb met de hooglichten en schaduwen én de lucht donkerder gemaakt met extra laag

        Achteraf bekeken had ik die blend niet eens hoeven te maken... mijn camera heeft immers al behoorlijk wat dynamisch bereik
        Last edited by Dynax7d; 9 augustus 2018, 20:22.
        https://www.behance.net/Lynx1966

        Comment


        • #5
          Re: De weg naar de ondergang

          Mooi update.

          Comment


          • #6
            Re: De weg naar de ondergang

            Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
            Even een toelichting : de 1e foto is een blend van een belichting op -2, 0 en +2 stops
            De update is de foto 0 waar ik gewoon wat geschoven heb met de hooglichten en schaduwen én de lucht donkerder gemaakt met extra laag

            Achteraf bekeken had ik die blend niet eens hoeven te maken... mijn camera heeft immers al behoorlijk wat dynamisch bereik
            Update vind ik al veel beter.

            Je staat er bijwijlen versteld van hoeveel highlights je ve raw in ACR/LR kan recuperen. Ik gebruik dan ook geen bracketing, slechts in extreme omstandigheden zal ik gewoon 2 belichtingen maken: één waar de schaduwen onder controle zijn en één voor de highlights.

            Comment


            • #7
              Re: De weg naar de ondergang

              Bedankt voor de update, Christel. De avondsfeer is er zeker beter van geworden.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: De weg naar de ondergang

                De up komt veel natuurlijker over, ook qua kleuren

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: De weg naar de ondergang

                  knap en heel passende titel
                  Peter
                  mijn website : klik

                  Comment


                  • #10
                    Re: De weg naar de ondergang

                    Mooie compo en foto, zeker de up !
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: De weg naar de ondergang

                      de up is idd heel mooi ,
                      vroeger maakte ik ook meer blends nu wordt zoiets alsmaar minder nodig door het betere materiaal .

                      Comment


                      • #12
                        Re: De weg naar de ondergang

                        Met grote zekerheid de up.
                        Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                        Groeten
                        Kurt

                        Comment


                        • #13
                          Re: De weg naar de ondergang

                          Als ik eerlijk mag zijn?
                          Heel mooie compositie en zorgvuldig een standpunt gekozen.
                          Mooi landschap en heel mooie lucht.
                          Maar...…
                          Ik zou er een 16:9 van maken en het stuk lucht eraf.
                          Ik zou De foto verdraaien tot die wolkenrij mooi horizontaal staat.
                          En tenslotte zou ik heel de foto donkerder maken want pas dan komen de kleuren echt tot hun recht en lijkt het voor mij ook realistischer.
                          Maar voor mij een echt mooie compositie hoor.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: De weg naar de ondergang

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Als ik eerlijk mag zijn?
                            Heel mooie compositie en zorgvuldig een standpunt gekozen.
                            Mooi landschap en heel mooie lucht.
                            Maar...…
                            Ik zou er een 16:9 van maken en het stuk lucht eraf.
                            Ik zou De foto verdraaien tot die wolkenrij mooi horizontaal staat.
                            En tenslotte zou ik heel de foto donkerder maken want pas dan komen de kleuren echt tot hun recht en lijkt het voor mij ook realistischer.
                            Maar voor mij een echt mooie compositie hoor.
                            Awel, omdat iemand zoveel moeite doet om feedback te geven, doe ik met plezier de aanpassingen. Ik heb de laatste update nog een halve stop donkerder gemaakt. En... ben ik ook nog eens blij met het resultaat! Dank je wel
                            https://www.behance.net/Lynx1966

                            Comment


                            • #15
                              Re: De weg naar de ondergang

                              Mooie opname .

                              De update is echt een hele verbetering.
                              Een blending was in dit geval dus niet nodig. Ik persoonlijk probeer die blendings altijd te beperken tot de gevallen waarbij het echt nodig is. En inderdaad, uit één enkele RAW-file is vaak erg veel te recupereren. Ik ervaar dat ook en eigenlijk werk ik nog met een inmiddels al redelijk verouderde DSLR .

                              De voorgrond waar de belichting teruggeschroefd werd past beter bij die ondergaande zon en door in de laatste update de algehele belichting van de foto wat te temperen is die sfeer helemaal aanwezig.
                              En tenslotte vind ik het geheel ook beter tot zijn recht komen in de nieuwe uitsnede waarin de update gemaakt is.

                              Mvg.,
                              Smets84.

                              Comment

                              Working...
                              X