Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Italie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Italie

    Ik ga binnenkort naar italie voor een weekje.
    Ik heb een Nikon D800 Tamron 24-70mm 2.8 en een 70-200 mm 2.8 en een 50 mm prime.
    Nu mijn vraag,voor landschappen en steden te fotograferen,is het dan best de 24-70mm erop te laten?
    Is het verstandig voor nu en /of in de toekomst een groothoeklens aan te schaffen?
    Ik ben geen voorstander van een all-round objectief,of is deze toch handig op zo' een reizen?
    Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

  • #2
    Re: Italie

    persoonlijke ervaring : als je alleen op reis gaat of je gezelschap is ERG geduldig of de reis dient voor iedereen als foto-uitstap, dan kan je voor primelenzen gaan. Zo niet : hou het bij een 24-70 en steek wat meer tijd in postprocessing.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Italie

      Een ultra breedhoek is uitermate handig in steden. Ik denk hier aan het type 18-35 of iets dergelijks.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Italie

        Hoi,
        Ik ben fan van een klein prime lensje op m’n FF cam.
        20 of 24 mm, daaronder moet je teveel vervorming corrigeren.
        Ik wandel in stedelijk gebied graag met m’n D850+ 24 mm AF-D lensje rond, klein, licht en een leuke “retro”look.
        De resultaten zijn daar ook byzonder goed mee.

        Comment


        • #5
          Re: Italie

          Oorspronkelijk geplaatst door Qbek Bekijk bericht
          Ik ga binnenkort naar italie voor een weekje.
          Ik heb een Nikon D800 Tamron 24-70mm 2.8 en een 70-200 mm 2.8 en een 50 mm prime.
          Nu mijn vraag,voor landschappen en steden te fotograferen,is het dan best de 24-70mm erop te laten?
          Is het verstandig voor nu en /of in de toekomst een groothoeklens aan te schaffen?
          Ik ben geen voorstander van een all-round objectief,of is deze toch handig op zo' een reizen?
          In Italië (Firenze, Napels,...) was ik blij dat ik de 14-24mm mee had, als je graag in smalle straten met hoge gebouwen gaat fotograferen, of in kerken, dan kom je snel aan te weinig breedhoek met de 24-70mm vind ik.
          Ik had ook wel een 24-70mm mee.

          Comment


          • #6
            Re: Italie

            Hoi,
            TS zal zijn weekje Italië wel reeds achter de rug hebben...
            Ik heb eens een 14-24 lens voor enkele dagen gehuurd, om zo'n groothoek uit te proberen op mijn FF cam, destijds de D750.
            De vervorming is dermate gigantisch dat dit niet leuk is om te corrigeren.
            Voor zeer weidse landschappen zal het prima gaan, maar waar de ruimte beperkt is, vind ík het een ramp.
            Dan maar minder op het plaatje of stitch er meerdere aan elkaar.
            Ik ben wel fan van mijn 24 AF-D lensje op mijn FF cam in stedelijk gebied.

            Comment


            • #7
              Re: Italie

              Of pannen in burst mode (eventueel met een monopod).
              Dan kun je die nadien op de computer inderdaad gemakkelijk stitchen (ik gebruik Microsoft Image Composite Editor hiervoor (gratis)).

              Heb zo een aantal mooie panorama foto's van Firenze gemaakt vanaf die parking Piazzale Michelangelo.
              En gebruik toch meestal de 24-70.
              1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

              Comment

              Working...
              X