Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cement plakking zuiver maken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cement plakking zuiver maken?

    Omdat hier veel handige mensen op het forum aanwezig zijn met veel vakkennis leg ik het hier even voor.
    Ik ben al naar de bouwmarkt geweest met mijn probleem en de rommel die ze mij verkocht hebben werkt totaal niet

    Het probleem is een met cement bezette muur in de vorm van "namaak stenen". Maar die is ook geel gekleurd geweest in de cement.
    De bezetting is naar schatting 50 jaar oud of meer.

    Het probleem is dat vermoedelijk door het weer de cement op bepaalde plaatsen vuil is. Ik zou het vergelijken met witte en zwarte sluier die je soms ziet bij gevels die gezet zijn geweest met zout in de cement. Het ziet er niet mooi uit en ik zou dat graag met iets zuiver willen maken zodat het er weer als nieuw uit ziet.

    De 2 producten van HG die ze mij al verkocht hebben om de stoep zuiver te maken werken niet.

    Iemand die een idee heeft hoe ik die gevel terug zuiver kan maken?

    Ik dacht om het eens te proberen met zoutzuur en dan afspoelen met water?

  • #2
    Re: Cement plakking zuiver maken?

    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht

    De 2 producten van HG die ze mij al verkocht hebben om de stoep zuiver te maken werken niet.
    Tjien, HG doet wat het belooft...... zeggen ze toch in de reclame.

    Ik dacht om het eens te proberen met zoutzuur en dan afspoelen met water?
    Met zoutzuur???

    Waarom ga niet bij de een of andere metser om raad vragen?
    Maar zoutzuur, jongens toch.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Cement plakking zuiver maken?

      Hogedrukreiniger.
      De anti-slip boord van ons zwembad is beige, maar had na 6 jaar wat vuile vlekken.
      Onderhoudsfirma kreeg het niet proper met allerlei producten (ook niet met zoutzuur).
      Ik heb het dan zelf gereinigd met de hogedrukreiniger. Ziet er nu terug zoals nieuw uit (zelfs zonder detergent te moeten gebruiken).

      Comment


      • #4
        Re: Cement plakking zuiver maken?

        Toen ik nog werkte heb ik regelmatig gevelreiniging gedaan , je kan dat op verschillende manieren proberen , met de hogedrukreiniger ; met een stoomreiniger , zandstralen . wat ik altijd heel efficient vond en niet duur : de gevel inspuiten met Hypochloriet , laten intrekken en dan met de hogedrukreiniger goed afspuiten. In praktisch alle gevallen goed resultaat voor weinig geld . ( enkel opletten voor vlekken van de Hypo. ) en zeker GEEN zoutzuur zomaar gebruiken.

        Comment


        • #5
          Re: Cement plakking zuiver maken?

          Ok, dit weekend ga ik eens zien of ik met hoge druk iets kan doen.
          Bedankt voor het meedenken.

          Comment

          Working...
          X