Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Make a wish

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Make a wish



    enjoy

    Nathan
    www.lensculture.com/nathan-verstraete

  • #2
    Re: Make a wish

    proficiat met het beeld : ik heb noch de moed, noch de tijd om me er aan te zetten. Maar wanneer ik puur technisch kijk, moet ik toch opmerken dat de sterren vlekjes zijn en dat ik de voorgrond te helder vind.
    bekijk dit nu niet negatief : ik zou het dus niet kunnen realiseren, maar als je vergelijkt met andere sterrenhemelbeelden, is er nog verbetering mogelijk. We wachten met spanning af.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Make a wish

      Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
      proficiat met het beeld : ik heb noch de moed, noch de tijd om me er aan te zetten. Maar wanneer ik puur technisch kijk, moet ik toch opmerken dat de sterren vlekjes zijn en dat ik de voorgrond te helder vind.
      bekijk dit nu niet negatief : ik zou het dus niet kunnen realiseren, maar als je vergelijkt met andere sterrenhemelbeelden, is er nog verbetering mogelijk. We wachten met spanning af.
      Dat de sterren geen punten maar beginnende streepjes zijn komt omdat dit eigenlijk de testshot was bij 20s volgens de regel van 500 moet het voor de 35mm waar ik het met heb geschoten tussen de 10 en 15s max zijn om de beweging van de sterren te snel af te zijn.... maar bij deze had ik een vallende ster er gratis bij (bij de overige shots niet) en heb ik voor de “content” gekozen boven de techniek ... de boom heb ik met extern licht wat uitgelicht, vond het anders maar een donkere massa

      Dus nee ‘t is geen perfect beeld :-(
      www.lensculture.com/nathan-verstraete

      Comment


      • #4
        Re: Make a wish

        Oorspronkelijk geplaatst door thaann Bekijk bericht
        Dat de sterren geen punten maar beginnende streepjes zijn komt omdat dit eigenlijk de testshot was bij 20s volgens de regel van 500 moet het voor de 35mm waar ik het met heb geschoten tussen de 10 en 15s max zijn om de beweging van de sterren te snel af te zijn.... maar bij deze had ik een vallende ster er gratis bij (bij de overige shots niet) en heb ik voor de “content” gekozen boven de techniek ... de boom heb ik met extern licht wat uitgelicht, vond het anders maar een donkere massa

        Dus nee ‘t is geen perfect beeld :-(
        hoeft ook niet steeds te lukken. De vreugde als alles dan wel meezit is dan des te groter. Bewondering voor het doorzetten !
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Re: Make a wish

          Ik heb meer de neiging om hier naar het geheel te kijken en dan storen mij die beginnende sterrensporen niet.
          Goed idee om die rechtse boom zelf wat uit te lichten.

          De nachthemel doet het hier goed in het zwart-wit.

          Mvg.,
          Smets84.

          Comment


          • #6
            Re: Make a wish

            De boom wat uitlichten was hier een goed gedacht.
            Moest de lucht iets meer contrast hebben zou het een prachtige foto kunnen opleveren.

            Comment

            Working...
            X