Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fris vandaag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Fris vandaag

    Ik heb deze foto in het voorjaar 2017 gemaakt.
    Olympus E-M1
    1/1000
    F2.8
    ISO200
    90mm equivalent
    multi segment
    ik heb de oorspronkelijke witbalans met meerdere °Kelvin verlaagd om het 'koude' gevoel te accentueren.

    [IMG]P4031180-video koele tonen by Raoul Heremans, on Flickr[/IMG].
    Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
    www.pixeldude.be
    www.flickr.com/photos/139672558@N07

  • #2
    Re: Fris vandaag

    Voor mij mag hij iets scherper op de voorgrond.
    De koele afwerking past hier wel.

    Comment


    • #3
      Re: Fris vandaag

      De gedacht achter deze foto meen ik wel te begrijpen. Hier zit een schitterende minimalistische plaat in.
      Die ene pluim (links) zou ik wegsnijden, zo tegen het kader aan.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Fris vandaag

        Goede opbouw en het koude gevoel doet z'n werk.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Fris vandaag

          dat heeft wel als gevolg gehad dat je stengels ook blauwig geworden zijn. Klassiek probleem. Misschien proberen met de bruintinten te desatureren, dan zijn ze neutraler in het beeld ?
          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

          Comment


          • #6
            Re: Fris vandaag

            Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
            dat heeft wel als gevolg gehad dat je stengels ook blauwig geworden zijn. Klassiek probleem. Misschien proberen met de bruintinten te desatureren, dan zijn ze neutraler in het beeld ?
            Misschien zoals je zegt, i.p.v. de Kelvin naar beneden te halen, kleur per kleur aanpakken. Alhoewel, ik vind het totaalbeeld 'blauw' niet echt verkeerd.
            Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
            www.pixeldude.be
            www.flickr.com/photos/139672558@N07

            Comment


            • #7
              Re: Fris vandaag

              Dit soort beeld hoeft van mij de WB echt niet altijd kloppend te zijn..De koele afwerking over heel vind ik goed werking...Kan wel volgen over de linkse pluim.
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Fris vandaag

                Ik kan wel volgen in de reacties i.v.m. de stengel die links aan het kader plakt.

                Verder heeft het resultaat van de bewerking zijn opzet zeker niet gemist. Het koude gevoel wordt inderdaad geaccentueerd.

                Mvg.,
                Smets.

                Comment


                • #9
                  Re: Fris vandaag

                  Oorspronkelijk geplaatst door Smets84 Bekijk bericht
                  Ik kan wel volgen in de reacties i.v.m. de stengel die links aan het kader plakt.

                  Verder heeft het resultaat van de bewerking zijn opzet zeker niet gemist. Het koude gevoel wordt inderdaad geaccentueerd.

                  Mvg.,
                  Smets.
                  Ik kan dan beter de pluim wegclonen. Wanneer ik ze volledig afsnijd verlies ik de linkere donkere kant en kom direct in het water terecht ... en dat vind ik niet mooi.
                  Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
                  www.pixeldude.be
                  www.flickr.com/photos/139672558@N07

                  Comment

                  Working...
                  X