Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met Nikon D7200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen met Nikon D7200

    Heel recent probleem met mijn Nikon D7200 opgedoken. Gisteren bij het nemen van de foto's voor de eerste wedstrijd KSV Roeselare (website) kon ik plots geen foto's meer nemen. Hoe ik ook maar probeerde af te drukken, niks gebeurde. De gegevens op het bedieningspaneel (schermpje bovenaan camera) bleven wel opgelicht en leesbaar. Ook blijft de volledige info af te lezen(alle instellingen) op dat kleine schermpje bij het afleggen 'off' van de camera.
    Bij 'on' werkt scherm menu ook niet meer, alsook zijn er geen foto's te bekijken.

    Enkele malen de (volgeladen) batterij uitgehaald en teruggeplaatst, gegevens uiteraard weg, maar na aansteken info op bedieningspaneel (uiteraard door stroomtoevoer weg te nemen) ook niet meer zichtbaar. Tijdlang gewacht en mij beredderd met mijn oude D300. Na tijdje opnieuw geprobeerd en toen werkte die plots weer. Na langere tijd foto's nemen opnieuw zelfde fenomeen.

    Wil nog meegeven dat ik dit nu pas voorheb, dit na het binnen doen voor jaarlijks onderhoud.

    Nog iemand of op de hoogte met dergelijk probleem?
    Alvast bedankt!

    Dirk
    Last edited by dvh; 5 augustus 2018, 08:46.

  • #2
    Re: Problemen met Nikon D7200

    Misschien een stomme vraag, maar waarvoor dient een jaarlijks onderhoud?
    Het enige wat ik kan bedenken is een sensor reiniging. En dat doe ik zelf.
    Iets wat niet defect moet je niet wegbrengen mijns inziens.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

    Comment


    • #3
      Re: Problemen met Nikon D7200

      Geen stomme vraag, Ruud. Toestel is twee jaar oud, en heb een garantie bij Vandenborre afgesloten voor 4 jaar. Zag het als controle en eventueel misschien een update.

      Comment


      • #4
        Re: Problemen met Nikon D7200

        Ik zou dat toch zeker rapporteren bij Vandenborre alhoewel ik betwijfel of je daar de juiste service zal krijgen. Misschien heeft dat "onderhoud" meer kwaad dan goed gedaan, al hoop ik voor u van niet.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

        Comment


        • #5
          Re: Problemen met Nikon D7200

          Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
          Ik zou dat toch zeker rapporteren bij Vandenborre alhoewel ik betwijfel of je daar de juiste service zal krijgen. Misschien heeft dat "onderhoud" meer kwaad dan goed gedaan, al hoop ik voor u van niet.
          Morgen eerste werk naar Vandenborre!

          Comment

          Working...
          X