Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info qualiteit foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Info qualiteit foto's

    Beste leden . Ik heb onlangs een fotograaf ingehuurd aan 100 euro per uur . Die beloofde me van volle qualiteit foto's . Ik krijg deze binnen met een resolutie van 2736x1824
    Hij beweert doordat ze op 300dpi staan dat dit volle qualiteit is en dat ik daardoor afdrukken kan maken tot wel 2meter zonder probleem . deze werden genomen met canon 6d mark1
    Ik ben zelf fotograaf maar hij wil niet luisteren naar mijn en hij moet zijn gelijk halen . Nu met eventueel jullie meningen zal ik mijn gelijk kunnen halen hoop ik

  • #2
    Re: Info qualiteit foto's

    Gaan we weer.

    Let wel dat een 1024x863 ook gewoon gebruikt kan worden voor "extreem grote" afdrukken, dus de vraag is hoe gedetailleerd heb jij schriftelijk die goede man op pad gestuurd.
    Wat die man aan apparatuur heeft doet er feitelijk niet toe.

    Comment


    • #3
      Re: Info qualiteit foto's

      Het feit dat je 300dpi heeft, betekent helemaal niets. Dat kan je altijd wijzigen zonder verlies aan kwaliteit. Wat echt telt is het aantal pixels. Als deze foto’s zijn met een professionele camera opgenomen, lijkt mij dat het aantal pixels gering is. Je kan meer pixels aanmaken met interpolatie, maar daar heb je een verlies aan kwaliteit.
      Langs een andere kant, een afdruk maken van 2 meter betekent ook niets. Je kan vergroten zoveel als je wilt (ook 4 meter), maar de pixels worden steeds groter. Als de resolutie vermindert, moet je de afdruk kijken vanuit een grotere afstand door verlies aan details.
      Ik denk dat voor deze prijs kan je een grotere resolutie opeisen.

      Comment


      • #4
        Re: Info qualiteit foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
        Gaan we weer.