Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klonen in photoshop cc 2018

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Klonen in photoshop cc 2018

    Actieve laag wordt negatief als ik de kloonstempel activeer, kan dit niet terugvinden in help photoshop

  • #2
    Re: Klonen in photoshop cc 2018

    Zou dit de oplossing zijn? Ga naar Window>Clone Source en check of Normal de blend mode is, en Invert niet is aangevinkt.
    Only recently I have noticed that the clone stamp tool's behaviour seems to have changed, because the cloned area now appears to display a negative or inverted colour version of the sampled area, whereas it just used to show the sampled pixels. Choose an opacity of, say, 30% and, as the stamp is app...


    Heb zelf CS6, maar ook daar is het blijkbaar mogelijk om via Window>Clone Source de settings aan te passen. Nooit geweten!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Klonen in photoshop cc 2018

      Ik werk op Mac en denk dat dit veranderd is na de laatste update van Photoshop, voordien ging het perfect met de kloonstempel, maar ik vindt de oplossing nergens terug

      Comment


      • #4
        Re: Klonen in photoshop cc 2018

        Ik werk ook met Mac. Ik vermoed dat jij Photoshop in het Nederlands gebruikt? In dat geval moet je zoeken naar Venster>Kloonbron of iets dergelijks...
        Bij mij (in het Engels) voorlaatste menu item:


        En dan verschijnt rechts dit venstertje. Bij jou staat wellicht 'Inverteer' aangevinkt.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Klonen in photoshop cc 2018

          Dan u wel, dit was de fout je hebt mij goed geholpen.

          Comment


          • #6
            Re: Klonen in photoshop cc 2018

            Blij dat we het kunnen oplossen hebben!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X