Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kan geen raw's meer openen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kan geen raw's meer openen

    hallo iedereen,

    ik werk met den canon eos 5D IV, maar als ik nu mijn foto's op mijn computer zet (windows 10) dan kan ik mijn raw's niet meer zien, wat met mijn 70D wel kon. Heeft iemand hier een oplossing voor?

    Groetjes.

  • #2
    Re: kan geen raw's meer openen

    Lekker duidelijk geformuleerd: "dan kan ik mijn raw's niet meer zien"

    Comment


    • #3
      Re: kan geen raw's meer openen

      ook goed!

      Comment


      • #4
        Re: kan geen raw's meer openen

        Je kan je RAW's niet meer zien (in de verkenner hoogstwaarschijnlijk) omdat de juiste codec (dit is een COder/DECoder die er voor zorgt dat de inhoud van de bestanden 'zichtbaar' wordt in Windows) ontbreekt. De 5D gebruikt een andere codec dan de 70D voor dezelfde extensie.

        De oplossing: installeer de nodige codec

        Zie bijvoorbeeld dit draadje...

        Erik

        Duidelijk genoeg geformuleerd?
        "De gustibus et coloribus non est disputandum"

        Comment


        • #5
          Re: kan geen raw's meer openen

          Oorspronkelijk geplaatst door Marjannie24 Bekijk bericht
          hallo iedereen,

          ik werk met den canon eos 5D IV, maar als ik nu mijn foto's op mijn computer zet (windows 10) dan kan ik mijn raw's niet meer zien, wat met mijn 70D wel kon. Heeft iemand hier een oplossing voor?

          Groetjes.
          Via de software van canon kan dit wel.

          Met Digital Photo Professional van Canon kun je RAW foto's bekijken en bewerken. Ik denk zelfs dat deze software bij het toestel zit. Anders staat het zeker in de handleiding vermeld waar en hoe je dit kunt downloaden.

          Handleiding lezen is voor veel dingen goed ;-)

          Meer info - > https://www.canon.nl/support/camera_software/

          --
          mlap.
          T.T.

          Comment


          • #6
            Re: kan geen raw's meer openen

            TS bedoelt waarschijnlijk dat ze in de verkenners haar raw-foto's niet meer ziet.

            Jaja

            Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: kan geen raw's meer openen

              hallo Marjannie,

              Je kan het programma Faststone Image Viewer gratis downloaden via Google. Als je het programma daarna opent, kun je het bestand kiezen waar jouw CR2 files in staan en dan worden die automatisch geopend. Je kan de foto 's zelfs van daaruit bewerken in Photoshop of een ander bewerkingsprogramma als je dat programma koppelt via extern bewerken.

              Veel succes !

              Last edited by Els186; 8 januari 2019, 13:21.

              Comment


              • #8
                Re: kan geen raw's meer openen

                Oorspronkelijk geplaatst door Els186 Bekijk bericht
                hallo Marjannie,

                Je kan het programma Faststone Image Viewer gratis downloaden via Google. Als je het programma daarna opent, kun je het bestand kiezen waar jouw CR2 files in staan en dan worden die automatisch geopend. Je kan de foto 's zelfs van daaruit bewerken in Photoshop of een ander bewerkingsprogramma als je dat programma koppelt via extern bewerken.

                Veel succes !

                https://computerplusclub.nl/wp-conte...e-viewer_2.pdf

                Moderator Note: Deze topic dateert van augustus 2018. Ik vermoed dat topic starter intussen geholpen is. Ik sluit deze topic.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment

                Working...
                X