Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

het leven van een reiger aan de waterkant

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] het leven van een reiger aan de waterkant

    een eerste poging tot een serie
    Avondeten !

    Wat doet al dat volk op mijn stoep ?

    Vergeet niet : ik bijt sneller dan mijn schaduw !
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

  • #2
    Re: het leven van een reiger aan de waterkant

    Ik zie het verband niet tussen de foto's.

    1 en 2 zitten te krap in de vijver.

    Als je de reiger als onderwerp kiest moet je wel zorgen dat deze ook als danig naar voren komt.. 1ste is zoekt en gij zult vinden, ik dacht dat het eerst iets drijvends in het water lag. De 2de is aardig zo van bovenaf, maar mijn inzicht is dat het groen buiten beeld gebracht had moeten worden.

    Comment


    • #3
      Re: het leven van een reiger aan de waterkant

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      Ik zie het verband niet tussen de foto's.

      1 en 2 zitten te krap in de vijver.

      Als je de reiger als onderwerp kiest moet je wel zorgen dat deze ook als danig naar voren komt.. 1ste is zoekt en gij zult vinden, ik dacht dat het eerst iets drijvends in het water lag. De 2de is aardig zo van bovenaf, maar mijn inzicht is dat het groen buiten beeld gebracht had moeten worden.
      Tja, even uitleg dan : ik zie een reeks als een korte strip. Je moet dan starten met een overzichtsbeeld zodat de bezoeker/kijker zich een beeld kan vormen waar hij zich bevindt. De reiger drijft bovendien niet, maar vliegt bijna vooraan.
      Als hij op de 2de foto over zijn stoep spreekt, moet er toch iets van zijn woning te zien zijn (het riet)
      De derde foto toont een reiger en zijn schaduw. Wie al geconfronteerd werd met zo'n dier kent de snelheid waarmee dat reageert. Een Belgische stripkenner kan dit enkel associëren met Lucky Luck die sneller schiet dan zijn schaduw.

      Blijkbaar zal ik naar meer voor de hand liggende thema's moeten overschakelen, maar elk begin is moeilijk; ik moet mijn weg nog zoeken.
      Bedankt voor het inzicht dat u me gegeven hebt.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: het leven van een reiger aan de waterkant

        Als ik de beelden bekijk van onder naar boven, kan ik er nu wel wat mee.

        Een geduldig jagende reiger
        Wordt verstoord door eenden
        En vliegt weg

        Het thema is wel goed, echter moet je wel rekening houden met hoe je je boodschap overbrengt en hoe een kijker zijn / haar eigen verhaal erbij bedenkt.

        Mijn werkwijze - uitgaande van het brede begrip natuurfotografie -:
        kies thema / onderwerp
        bepaal doel, hoe wil je het presenteren
        bepaal doorlooptijd van het project(je)
        verdiep je in thema / onderwerp
        bedenk welke beelden je wilt maken en noteer daarbij hoe / wat / waar en een globaal tijdstip
        bedenk wat je wat je dan eventueel nog ontbreekt in de fototas of pas je plan zodanig aan dat je het af kan met hetgeen je hebt
        ga op pad / verken je omgeving (maak aantekeningen en "snapshots")
        met de gemaakte "snapshots" kan je al aan de slag om je thema / beeldverhaal te verwoorden
        blijf bovenstaande herhalen totdat je tevreden bent met de ""verwoording"
        nu kan je gericht gaan kijken welke beelden niet voldoen / verbetering behoeven en ga je die proberen te verbeteren
        en uiteindelijk rond je je project(je) af

        Note: let op dat het een eenheid blijft, dat kan je bereiken door o.a. alle foto's op 1 en dezelfde formaat te presenteren.

        Comment


        • #5
          Re: het leven van een reiger aan de waterkant

          Geslaagde presentatie in driedelig opzet. Begrijp en zie het verhaal. Laat maar komen.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment

          Working...
          X