Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Altijd slechter kwaliteit na uploaden...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Altijd slechter kwaliteit na uploaden...

    Hallo allemaal

    Ik denk dat ik hier een aantal jaartjes terug al eens een vraag heb over gesteld.
    Maar omdat het al zo lang geleden is weet ik niet meer hoe ik dit uiteindelijk heb aangepakt.

    Steeds wanneer ik mooie, scherpe foto's heb, gaat die mooie kwaliteit verloren bij het uploaden van die foto's...
    Ik zou graag eens het verschil willen laten zien tussen de afbeelding die op mijn laptop staat, en hoe hij eruit ziet na het uploaden, maar gezien ik die dan ook weer moet uploaden, zullen jullie het effect niet zien, uiteraard...

    Is het mogelijk dat ik ergens iets verkeerd doe? Ik gebruikte al verschillende uploadsites, maar overal hetzelfde resultaat...
    Wie kan me helpen?

    Alvast bedankt

    Groetjes
    Jolien
    Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

  • #2
    Re: Altijd slechter kwaliteit na uploaden...

    Dan heb ik een paar vraagjes.
    -Bij welke sites is dit allemaal.
    -Wat is het formaat van de foto ( vermoed jpg )
    -En welk kwaliteitsverschil zie je?
    Scherpte en of kleuren of beide.
    -Hoe bekijk je de foto's op je computer. ( Welk program )

    En post toch maar eens een voorbeeld.



    --
    mlap.
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: Altijd slechter kwaliteit na uploaden...

      Dag mlap,

      - Bij photobucket, flickr en tinypic...
      - Ik plaats mijn foto's in een map bij documenten en bekijk ze via 'voorvertoning' (mac). Formaat is idd in jpeg, ik verklein ze eerst naar het maximum formaat in Photoshop om ze hier te posten...
      - verschil zit vooral in scherpte maar ook wat in kleur (altijd wat 'doffer' en minder contrastvol)

      Dit is een voorbeeld (gisteren geplaatst bij Macro en Closeup... :



      Hier valt het nog wel mee, maar het je ziet het al in mijn watermerkje... Ziet er normaal haarscherp en zuiver uit maar na het posten 'blurry' en gepixeld... (zoom maar eens een klein beetje in)...



      Bij dit vlindertje zie je het ook goed vind ik...


      En dit is gewoon een printscreen die ik heb genomen...
      Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

      Comment


      • #4
        Re: Altijd slechter kwaliteit na uploaden...

        Jolien, zit daar een kopieerbeveiliging op?
        Als ik de foto binnen haal en probeer te openen dan lukt het me niet.
        Het markeringssegment is te kort of afgebroken en onvolledig, krijg ik te lezen.
        En ook op mijn scherm zijn al uw foto's wazig, dat was vroeger toch niet zo.
        Heb je al een ander kaartje in je fototoestel gestoken, want ik heb de indruk dat er data mankeert in uw foto's.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Altijd slechter kwaliteit na uploaden...

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Jolien, zit daar een kopieerbeveiliging op?
          Als ik de foto binnen haal en probeer te openen dan lukt het me niet.
          Het markeringssegment is te kort of afgebroken en onvolledig, krijg ik te lezen.
          Kopieerbeveiliging? Niet dat ik weet... en wat zou ik daar dan kunnen aan doen?
          Ander kaartje, goh, ik heb een jaar of 2 geleden een nieuw toestel gekocht, met een ander formaat kaartje.
          Sedert toen heb ik wel geen nieuwe foto's meer gepost hier. Maar wat zou er dan aan dat kaartje kunnen liggen?
          Daarvanswege ben ik dus wel echt een leek...

          Groetjes
          Jolien
          Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

          Comment


          • #6
            Re: Altijd slechter kwaliteit na uploaden...

            Ik heb je foto ook proberen te openen met Affinity en die herkent ook het formaat niet.
            Probeer eens te posten als een PNG bestand. Ik blijf zolang online om te kijken of dit beter is.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Altijd slechter kwaliteit na uploaden...

              Ok, dit is jpeg.



              En dit is png.


              Eerlijk gezegd zie ik amper verschil...
              Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

              Comment


              • #8
                Re: Altijd slechter kwaliteit na uploaden...

                Er is inderdaad geen verschil te zien, maar ook het PNG bestand opent niet. Zelfde foutmelding.
                Van Apple ken ik niks, misschien dat Les C u kan helpen.
                Ik heb toch een flauw vermoeden dat er iets gewijzigd is aan de instellingen van uw software (PS?) of uw OS.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Altijd slechter kwaliteit na uploaden...

                  Ok, ik zoek verder. Toch bedankt om dit met mij te bekijken!
                  Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Altijd slechter kwaliteit na uploaden...

                    Ik werk ook met Mac als ik rechts klik met mijn muis op de foto's en daarna op afbeeldingsinfo bekijken zie ik dat de bestand grote van de geplaatste foto's amper 45kb is.
                    Ik denk dat dit wel het probleem zal zijn.

                    Mvg Yves.
                    What you see is what you get

                    Comment


                    • #11
                      Re: Altijd slechter kwaliteit na uploaden...

                      is het niet gewoon omdat de bestandsgrootte verminderd wordt ? Zelfs de laatste dagen zijn er verschillende inzendingen waar gevraagd wordt om naar een grotere versie te kijken om het beeld naar zijn echte waarde te schatten (ik denk aan de stormkering en het strandbeeld met dame en hond bvb) De verschillen zijn opmerkelijk.
                      of zit ik er naast ?
                      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Altijd slechter kwaliteit na uploaden...

                        Hoe exporteer je je foto's vanuit LR?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Altijd slechter kwaliteit na uploaden...

                          Bij de meeste websites waar je gratis foto's kan zetten om te gebruiken op een forum worden de fotobestanden kleiner gemaakt, er wordt dan een extra beeldcompressie toegepast waardoor het bestand kleiner wordt (even veel pixels, maar een lagere kwaliteit) waardoor ze de datastroom kunnen verlagen (data doorsturen kost geld).
                          Op Facebook doen ze dat naar het schijnt ook, maar daar zet ik meestal alleen maar een link naar mijn foto's, want Facebook trekt zich weinig aan van de rechten van de fotograaf.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Altijd slechter kwaliteit na uploaden...

                            Een foto met resolutie 900 x 600 moet echt geen 100den KB groot zijn.

                            Ik denk dat hier het probleem eerder de resolutie is.

                            Ook de jpg kwaliteit zou een probleem kunnen zijn, maar dan zou je verschil moeten zien met de png files.

                            Op mijn gsm zien de foto's er niet zo slecht uit.
                            Ben je zeker dat je de foto's op 100% bekijkt ,dat is dus niet beeldvullen.

                            Als je ze beeldvullen bekijkt, dan is het normaal dat de foto's er slechter uit zien.

                            Ik ga het straks eens bekijken op mijn laptop.

                            --
                            mlap.
                            T.T.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Altijd slechter kwaliteit na uploaden...

                              Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                              Op mijn gsm zien de foto's er niet zo slecht uit.
                              Ben je zeker dat je de foto's op 100% bekijkt ,dat is dus niet beeldvullen.

                              Als je ze beeldvullen bekijkt, dan is het normaal dat de foto's er slechter uit zien.


                              --
                              mlap.
                              T.T.
                              Op mijn gsm zien ze er bizar genoeg ook niet slecht uit...
                              Ik bekijk ze zeker op 100% en niet beeldvullend... ze zien er echt uit zoals ze er zouden moeten uitzien op mijn laptop, maar durf ik ze uploaden om aan jullie te laten zien...

                              Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                              Hoe exporteer je je foto's vanuit LR?
                              Ik werk niet met LR... ik open mijn foto's in Photoshop om ze daar in de juiste grootte te zetten en sla ze dan terug op... Maar dat heb ik eerlijk gezegd al altijd zo gedaan, vroeger geen problemen mee gehad... heb inmiddels wel al een jaartje een andere laptop en een nieuwe camera...
                              Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

                              Comment

                              Working...
                              X