Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alcoholvrije dranken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alcoholvrije dranken

    In het biertopic heb ik het probleem even geschetst.

    Als je er voor kiest om geen of minder alcohol te drinken, dan blijkt pas hoe sterk we op alcohol gericht zijn.

    En welke drankjes je vindt is nogal beperkt, of ze zitten vol suiker.

    Ik drink wel eens een alcoholfrei Weizen in Duitsland, of een Tonic.

    Wat drinken jullie?

  • #2
    Re: Alcoholvrije dranken

    Veel plat water af toe bruis, sterk verdunde aanmaak limonade (1deel siroop en 9 of meer delen water, fabrikant adviseert vaak 6 en soms 7delen water), ongezoete thee. Heel soms een fruitsapje/frisdrank.

    Maar Crodino is wel een lekker apart aperitiefje, uiteraard alcohol vrij.

    Ik eet heel af en toe kersen bonbons en soms per ongeluk een bonbon met een andere likeur. Maar in principe ben ik niet zo voor alcohol.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Alcoholvrije dranken

      Hier tot op mijn gezegende leeftijd altijd alcohol gemogen. Geluk gehad de beste wijnen en champagnes te hebben mogen proeven en drinken en er ook erg van genoten. Allerhande bieren mocht ik ook hoor. Trouwens een biertje is één van de beste aperitieven voor het eten. Onze kelder bevat ook nog een voorraad met het betere vocht. 2 keer per jaar trekken mijn vrouw en ik al 25 jaar naar de champagnestreek naar het ons vertrouwde Champagne huis. Sedert mijn alcoholstop zie ik dat allemaal een beetje "verwateren".
      Mijn stop is dus absoluut niet om gezondheidsredenen ingegeven maar eerder uit de gedachte of de vraag of alcohol wel nodig is in het leven...
      Het zou dus wel interessant zijn om hier wat tips van vervangingsdrankjes te kunnen vernemen, het liefst zonder veel suikers. Bij mij is het grootste probleem het aperitief. Aan tafel drink ik thuis steeds water bij het eten, tenzij bij een speciaal etentje thuis of met vrienden. Zoals hoger aangegeven zijn mijn vrouw en ik ook al jaren fervente champagne drinkers. Ik hoorde dat er alcoholvrijs Cava's zouden bestaan, maar dat die helemaal op niks trekken.
      Last edited by enero; 28 juli 2018, 20:45.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Alcoholvrije dranken

        Al meer dan 25 jaar voor 99,99% alles alcoholvrij ... daardoor wel verslaafd aan Cola Zero of vervangend Pepsi Max als enkel dat aangeboden wordt.
        Voor de rest plat water, soms eens bruisend, Aquarius, Fanta, Sprite, ...
        Op restaurant als het kan een alcoholvrije cocktail ... smaakt even goed zonder alcohol.
        Straffe is wel dat veel van die alcoholvrije drankjes (ingrediënten cocktails) niet overal te vinden zijn en winkels meer uit zijn om de alcohol bevattende versies te verkopen.
        Ook betreur ik dat op veel plaatsen een all in aangeboden wordt (eten en aangepaste wijnen) maar bijna nooit een combinatie met alcoholvrije drankjes.
        Alcoholvrij wordt vaak afgestraft op deze manier.
        Last edited by VerSeg; 29 juli 2018, 07:59. Reden: Typfout
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Alcoholvrije dranken

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Al meer dan 25 jaar voor 99,99% alles alcoholvrij ... daardoor wel verslaafd aal Cola Zero of vervangend Pepsi Max als enkel dat aangeboden wordt.
          Voor de rest plat water, soms eens bruisend, Aquarius, Fanta, Sprite, ...
          Op restaurant als het kan een alcoholvrije cocktail ... smaakt even goed zonder alcohol.
          Straffe is wel dat veel van die alcoholvrije drankjes (ingrediënten cocktails) niet overal te vinden zijn en winkels meer uit zijn om de alcohol bevattende versies te verkopen.
          Ook betreur ik dat op veel plaatsen een all in aangeboden wordt (eten en aangepaste wijnen) maar bijna nooit een combinatie met alcoholvrije drankjes.
          Alcoholvrij wordt vaak afgestraft op deze manier.
          +1 : het lijkt alsof ik deze tekst zelf heb gechreven......100% ook mijn manier van denken.
          Ik mag wel eens een Duveltje......maximaal een 3 tal op een heel jaar.....
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Alcoholvrije dranken

            Bijna nergens serveren ze ongegiste druivensap. Altijd moet er maar alcohol in zitten.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: Alcoholvrije dranken

              Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
              Bijna nergens serveren ze ongegiste druivensap. Altijd moet er maar alcohol in zitten.
              dit herken ik waardoor ik meestal maar water drink zonder me er slecht bij te voelen
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Alcoholvrije dranken

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                +1 : het lijkt alsof ik deze tekst zelf heb gechreven......100% ook mijn manier van denken.
                Ik mag wel eens een Duveltje......maximaal een 3 tal op een heel jaar.....
                Eens een witte Martini of Cava als aperitief op restaurant of met nieuwjaar gebeurt wel, maar dan volgt water of frisdrank.
                En een kriek lust ik ook wel, ook hier maximum drie per jaar en dan nog niet elk jaar. [emoji16]
                Sommige restaurants bieden ook een digestief (met alcohol) aan op het einde, ik vraag dan steeds of een cola ook kan ... sommigen zeggen ja, anderen neen.
                Die met neen hebben pech, daar gaan we dan niet (vaak) meer.
                Het grote voordeel is dat ze mij altijd en overal mogen controleren en doen blazen ... altijd met een gerust geweten. [emoji57]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Alcoholvrije dranken

                  Ik ben een wijnliefhebber in hart en nieren, maar ik beperk onze liefhebberij tot 1x per week. ( zoals Zino Davidoff zei "minder maar beter" )

                  Inzake alcoholvrij probeer ik ook zeker suiker te vermijden, regelmatig Fanta Light, en heel af en toe eens een Cola Zero/Light, want dat laatste is zéér slecht voor de nieren. Vroeger dronk ik dagelijks cola zero, maar dan eens in het ziekenhuis gelegen met nierstenen, en toen veel geleerd over wat nierstenen kan bevorderen.

                  Verder San Pellegrino en Perrier. Een bierdrinker ben ik helemaal niet; maximum 3 keer per jaar eens een speciaal biertje.

                  Voor wat restaurants betreft ( en ook recepties! ) is het inderdaad waar: alcohol wordt nog veel te veel beschouwd als normaal, terwijl er imho zeker een evenwaardig niet alcoholisch aanbod zou moeten zijn.

                  Maar zoals de meeste dingen: maat houden...

                  Een beetje van alles, en van alles een beetje
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alcoholvrije dranken

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Eens een witte Martini of Cava als aperitief op restaurant of met nieuwjaar gebeurt wel, maar dan volgt water of frisdrank.
                    En een kriek lust ik ook wel, ook hier maximum drie per jaar en dan nog niet elk jaar. [emoji16]
                    Sommige restaurants bieden ook een digestief (met alcohol) aan op het einde, ik vraag dan steeds of een cola ook kan ... sommigen zeggen ja, anderen neen.
                    Die met neen hebben pech, daar gaan we dan niet (vaak) meer.
                    Het grote voordeel is dat ze mij altijd en overal mogen controleren en doen blazen ... altijd met een gerust geweten. [emoji57]
                    Ah, Freddy, die Italiaan die ik U doormailde komt soms op het einde met een Limoncello af. Dat sla ik elke keer beleefd af, maar eigenlijk is het nooit in mij opgekomen om een Cola te vragen.
                    Dat zal hun wellicht meer kosten dan die ( wellicht zelf gebrouwen) Limoncello
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Alcoholvrije dranken

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Ah, Freddy, die Italiaan die ik U doormailde komt soms op het einde met een Limoncello af. Dat sla ik elke keer beleefd af, maar eigenlijk is het nooit in mij opgekomen om een Cola te vragen.
                      Dat zal hun wellicht meer kosten dan die ( wellicht zelf gebrouwen) Limoncello
                      Awel Marc, de Italiaan dat ik daarop aan u doormailde, die biedt dat ook aan. [emoji16]
                      Maar omdat we tijdens het eten alleen water of frisdrank nemen, vraagt die er meteen bij of we liever iets fris willen. (De enige die het ooit zelf vroeg.)
                      Nu kent hij ons al redelijk goed en is het meteen “Een Cola en een Cola Zero?”. [emoji106]

                      Of dat nu meer kost of niet weet ik niet meteen, maar een klant tevreden stellen en houden ... dat brengt nog veel meer op. [emoji57]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alcoholvrije dranken

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Eens een witte Martini of Cava als aperitief op restaurant of met nieuwjaar gebeurt wel, maar dan volgt water of frisdrank.
                        En een kriek lust ik ook wel, ook hier maximum drie per jaar en dan nog niet elk jaar. [emoji16]
                        Sommige restaurants bieden ook een digestief (met alcohol) aan op het einde, ik vraag dan steeds of een cola ook kan ... sommigen zeggen ja, anderen neen.
                        Die met neen hebben pech, daar gaan we dan niet (vaak) meer.
                        Het grote voordeel is dat ze mij altijd en overal mogen controleren en doen blazen ... altijd met een gerust geweten. [emoji57]
                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Awel Marc, de Italiaan dat ik daarop aan u doormailde, die biedt dat ook aan. [emoji16]
                        Maar omdat we tijdens het eten alleen water of frisdrank nemen, vraagt die er meteen bij of we liever iets fris willen. (De enige die het ooit zelf vroeg.)
                        Nu kent hij ons al redelijk goed en is het meteen “Een Cola en een Cola Zero?”. [emoji106]

                        Of dat nu meer kost of niet weet ik niet meteen, maar een klant tevreden stellen en houden ... dat brengt nog veel meer op. [emoji57]
                        Dat is waar, als goede Belg ben ik meestal te braaf in zulke situaties.....

                        Bovendien vind ik Limoncello echt niet lekker.... Brrrr.....
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alcoholvrije dranken

                          Drink alleen maar alcoholvrij bier.
                          Geen frisdrank.
                          Alleen het verschil tussen de alcoholvrije bieren is wel erg groot.
                          Mijn voorkeur: Jupiler, dan Amstelbier dan Heineken in deze volgorde van voorkeur.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Alcoholvrije dranken

                            Op een terras na een wandeling of bij een speciale gelegenheid soms een speciaalbiertje en verder thuis; bij een fietstocht of tijdens een wandeling leidingwater en op het strand ook alleen leidingwater. Nooit die suiker(fris)drankjes.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Alcoholvrije dranken

                              Ik drink ook al een aantal jaren zo goed als geen alcohol meer, vroeger ging ik geregeld naar mijn stamcafé en toen dronk ik meestal meer dan wat goed voor mij was.
                              Maar omdat ik daar de volgende dag steeds meer last van kreeg ben ik er gewoon mee gestopt, en sindsdien voel ik mij ook beter.

                              Met dit warme weer drink ik vrij veel water, gewoon van de kraan als ik thuis ben (met flessen water sleuren, daar begin ik niet aan, het water van de kraan is hier zeker goed genoeg), op het werk staat er een waterdispenser, maar eigenlijk vind ik het water dat hier uit de kraan komt beter dan het water van die dispenser (sinds ik deze gebruik op het werk https://nl.aliexpress.com/item/Nieuw...ceBeautifyAB=0 smaakt het water al een stuk beter dan uit de plastieken bekertjes en zorg ik ook voor minder afval) .
                              Verder drink ik koffie, thee (naar het werk neem ik altijd een thermos thee mee, thuis drink ik meer koffie) en af en toe een Cola Light (Freeway van de Lidl), en als ik ergens naartoe ga, dan drink ik soms wel een "echte Coca-Cola", maar dikwijls ook plat water.

                              Op het werk staat een frisdrankautomaat, maar daar heb ik nog nooit iets uit gehaald (de collega's die er het meeste uithalen, daar zie je het ook aan omdat die daardoor veel teveel calorieën binnenkrijgen).
                              Last edited by Black B@ndit; 29 juli 2018, 09:49.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X