Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Platform fotografen - modellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Platform fotografen - modellen

    Laat me mezelf even mezelf voorstellen. Ik ben amateurfotograaf en in hoofdberoep webdeveloper. Soms kruisen die twee elkaar wat leuk is (voor enkele klanten doe ik fashion en stockphoto shoots). Ik maak soms gebruik van enkele platformen zoals fotoshoots.be, modellennet.be of mymodel.be. Van sommige websites zijn pagina's compleet onbruikbaar op een smartphone/tablet, geblurde foto's kunnen in de browser achterhaald worden (CSS blur uitzetten), alles wordt met ingewikkelde iconen gepresenteerd of formulieren zijn zeer complex en zeer ongebruiksvriendelijk. Zeker alle respect voor de oprichters en ontwikkelaars achter deze platformen, maar ik ben ervan overtuigd dat het beter kan.

    Daarom speel ik met het idee om zelf dergelijk platform op te richten, waar design, usability en mobielvriendelijkheid op de eerste plaats staan. Hoe het er nu juist moet uitzien en hoe het systeem moet werken is belange nog niet uitgedacht. En voor ik dit idee verder zou uitwerken, wil ik eerst peilen of dergelijk platformen überhaupt gebruikt worden. En als ze al gebruikt worden door fotografen, of er dezelfde bedenkingen naar design en usability naar boven komen.

    Alvast bedankt voor jullie feedback.
    Last edited by mrdc; 27 juli 2018, 14:09.
    Palmares: 400D - 70D - 6DII - R6 + Holy Trinity

  • #2
    Re: Platform fotografen - modellen

    Hey,
    Het lijkt me idd wel iets.
    Want nu zijn er de 3 die je vernoemt. En enkel mymodel.nl komt in de buurt van hoe het zou kunnen zijn. En al zeker door de beschikbaarheid van een 'app' versie.
    Ik gebruik alle 3. Waarbij je echter merkt dat zowel modellennet als fotoshoots de laatste tijd weinig of geen updates krijgen. Zowel structureel als inhoudelijk. Nieuwe modellen en fotografen, hmmm.
    Wat jammer is natuurlijk.