Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Platform fotografen - modellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Platform fotografen - modellen

    Laat me mezelf even mezelf voorstellen. Ik ben amateurfotograaf en in hoofdberoep webdeveloper. Soms kruisen die twee elkaar wat leuk is (voor enkele klanten doe ik fashion en stockphoto shoots). Ik maak soms gebruik van enkele platformen zoals fotoshoots.be, modellennet.be of mymodel.be. Van sommige websites zijn pagina's compleet onbruikbaar op een smartphone/tablet, geblurde foto's kunnen in de browser achterhaald worden (CSS blur uitzetten), alles wordt met ingewikkelde iconen gepresenteerd of formulieren zijn zeer complex en zeer ongebruiksvriendelijk. Zeker alle respect voor de oprichters en ontwikkelaars achter deze platformen, maar ik ben ervan overtuigd dat het beter kan.

    Daarom speel ik met het idee om zelf dergelijk platform op te richten, waar design, usability en mobielvriendelijkheid op de eerste plaats staan. Hoe het er nu juist moet uitzien en hoe het systeem moet werken is belange nog niet uitgedacht. En voor ik dit idee verder zou uitwerken, wil ik eerst peilen of dergelijk platformen überhaupt gebruikt worden. En als ze al gebruikt worden door fotografen, of er dezelfde bedenkingen naar design en usability naar boven komen.

    Alvast bedankt voor jullie feedback.
    Last edited by mrdc; 27 juli 2018, 14:09.
    Palmares: 400D - 70D - 6DII - R6 + Holy Trinity

  • #2
    Re: Platform fotografen - modellen

    Hey,
    Het lijkt me idd wel iets.
    Want nu zijn er de 3 die je vernoemt. En enkel mymodel.nl komt in de buurt van hoe het zou kunnen zijn. En al zeker door de beschikbaarheid van een 'app' versie.
    Ik gebruik alle 3. Waarbij je echter merkt dat zowel modellennet als fotoshoots de laatste tijd weinig of geen updates krijgen. Zowel structureel als inhoudelijk. Nieuwe modellen en fotografen, hmmm.
    Wat jammer is natuurlijk.
    Het moet gezegd worden dat het grote aanzuigeffect van de # facebook groepen hier wel een oorzaak zal van kennen.
    Mits een goed uitgewerkt idee en concept van een website kan dit beter worden gebruikt.
    Uiteraard vrees'k dat enkele aandachtspunten nodig zijn:
    -beheer op dagelijks basis (nieuwe profielen, administratie, opvolgen posts ed)
    -kostenplaatje server (ik heb een betalend profiel op modellennet, maar vrees dat ik dit niet meer zal verlengen)

    Wil er zeker positief met meewerken (testen, ..)

    mvg,
    Frank

    Comment


    • #3
      Re: Platform fotografen - modellen

      Leuk om te horen dat er gelijkgestemden zijn. Ondertussen broeien er een aantal ideeën.

      Dagelijks beheer lijkt me geen probleem, ook de server niet aangezien ik die investering al staan heb.

      Social media zal inderdaad een deel van de rol overnemen. Maar sommige functionaliteit zoals een goed zoekformulier kan alleen op een eigen platform.

      Ik zie dat het topic wel gelezen wordt maar bijna niet gereageerd wordt. Ik zou toch nog een oproep willen doen om jullie mening hier neer te schijven, ookal is dat via een PM.
      Last edited by mrdc; 1 augustus 2018, 07:59.
      Palmares: 400D - 70D - 6DII - R6 + Holy Trinity

      Comment


      • #4
        Re: Platform fotografen - modellen

        Wij zijn nu ruim een jaar bezig met een volledig platform uit te bouwen op facebook die dit doel volledig zal dienen. Alle voordelen van facebook. Maar ook enkele nadelen.
        Voorlopig zijn we goed op weg. We ondervinden dat het medium "website" al lang op pensioen is. Forums kunnen binnenkort ook het museum in. Jammer maar de tijden veranderen nu eenmaal.
        Je moet mee of je bent "out" en oud en je vind geen modellen meer.

        Comment


        • #5
          Re: Platform fotografen - modellen

          Website totaal afgeschreven vind ik wat kort door de bocht. In FB kan je veel ontwikkelen, maar ik geloof nog in de community website. Maar ik ben zeker heel benieuwd naar jullie resultaat.

          Het idee en concept is er, als er meer nieuws is laat ik zeker hier iets weten.
          Last edited by mrdc; 6 augustus 2018, 07:47.
          Palmares: 400D - 70D - 6DII - R6 + Holy Trinity

          Comment


          • #6
            Re: Platform fotografen - modellen

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            Wij zijn nu ruim een jaar bezig met een volledig platform uit te bouwen op facebook die dit doel volledig zal dienen. Alle voordelen van facebook. Maar ook enkele nadelen.
            Voorlopig zijn we goed op weg. We ondervinden dat het medium "website" al lang op pensioen is. Forums kunnen binnenkort ook het museum in. Jammer maar de tijden veranderen nu eenmaal.
            Je moet mee of je bent "out" en oud en je vind geen modellen meer.
            Maar heeft het dan nog wel zin van nu nog te investeren in Facebook als de generatie van toekomstige fotomodellen Facebook massaal de rug begint toe te keren ?
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

            Comment

            Working...
            X