Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd vintage Minolta lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies gevraagd vintage Minolta lens

    Iemand die de Minolta 24-35mm f3.5 kent (MF) of gebruikt ? Is die iets waard? en zo ja hoeveel zou die mogen kosten ?
    TIA

  • #2
    Re: Advies gevraagd vintage Minolta lens


    Heb er een review van gevonden.

    Het grote nadeel van de lens is dat je geen focus tot oneindig hebt op een Canon en heel lichtsterk is de lens niet. Dus ik verwacht dat de lens met veel geluk maar paar tientjes weet op te brengen.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Advies gevraagd vintage Minolta lens

      Bedankt voor de reactie .. ik heb een paar reviews gevonden maar de algemene tendens is dat deze lens geen partij is voor zijn grotere broertje, de 35-70 macro. Vandaar mijn vraag of er iemand praktische ervaring mee had voor het geval ik 'm zou willen kopen. Spijtig genoeg is de Konica AR, zelfde bereik, zo goed als onvindbaar ttz toch voor een schappelijke prijs.

      Comment


      • #4
        Re: Advies gevraagd vintage Minolta lens

        Hier staat nog een korte zoom in mint-staat , een Vivitar Series1 VMC 24 - 48 mm / 1: 3,8 met Patent onder Nikon gefabriceerd door het vermaarde Kino - precision ( Kiron

        En ook nog enkele zeer gegeerde en haarscherpe Minolta's : MC Rokkor PG 50mm 1,4 / MD Rokkor 2,8 135mm ( vergelijkbaar met de Leica Elmarit R 135mm 2,8) Minolta MD 35-70 mm 3,5 welke ook bestaat als macro uitvoering , deze lens werd ook ontwikkeld voor Leica en vele jaren verkocht als hun Vario Elmar - R

        Keuze genoeg , zoek deze lenzen hun specificatie's maar op het i-net ; allemaal stuk voor stuk te gebruiken op digitale toestellen tot FF via adapter

        Comment


        • #5
          Re: Advies gevraagd vintage Minolta lens

          Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
          Hier staat nog een korte zoom in mint-staat , een Vivitar Series1 VMC 24 - 48 mm / 1: 3,8 met Patent onder Nikon gefabriceerd door het vermaarde Kino - precision ( Kiron

          ...
          Bedenkt voor de info ... volgens "allphotolenses" is de Minolta 25-35 mm optisch beter dan de Vivitar (4,25 versus 4.0 gekwoteerd) andere reviews schijnen dat ongeveer te bevestigen ... de rest van de lenzen die u citeert heb ik of vallen buiten mijn interessesfeer (Ik heb de 35-70 macro, de type III)

          Comment


          • #6
            Re: Advies gevraagd vintage Minolta lens

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Bedenkt voor de info ... volgens "allphotolenses" is de Minolta 25-35 mm optisch beter dan de Vivitar (4,25 versus 4.0 gekwoteerd) andere reviews schijnen dat ongeveer te bevestigen ... de rest van de lenzen die u citeert heb ik of vallen buiten mijn interessesfeer (Ik heb de 35-70 macro, de type III)
            Ik heb die 35-70 ook nog liggen. Prima lens, maar ik heb helemaal geen goesting om de converter te gebruiken, want dan ben ik het compacte voordeel kwijt. Indien interesse, geef maar seintje.
            https://www.behance.net/Lynx1966

            Comment

            Working...
            X