Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief met schommelkop : Sirui vs Benro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • statief met schommelkop : Sirui vs Benro

    Ik ben op zoek naar een degelijk statief met schommelkop.
    In eerste instantie om Tarmon 150-600G2 met Nikon D500 te dragen.
    Vooral vogel- en natuurfotografie.

    Ik twijfel tussen :

    Sirui N-3204X met de PH-20 schommelkop

    of

    Benro C3770TN met de GH2 Schommelkop.

    Tips? Ervaringen?

    Ik heb momenteel een statief van Benro, waar ik opzich wel tevreden van ben, maar is eerder macro statief?
    Het biedt niet voldoende steun voor de combo Tamron - Nikon.
    Nikon D500 - Nikkor 17-55mm 2.8 - Nikkor 50mm 1.8 - Tamron 90mm VC USD -
    Tamron 70-200mm 2.8 VC G2 - Tamron 150-600mm VC G2 - Benro C4770TN - Benro GH2C

    https://500px.com/pieterhelsen

  • #2
    Re: statief met schommelkop : Sirui vs Benro

    Hoi Helspie,

    Ik zou, als je een vergelijk wilt maken met de Benro C3770TN, eerder de Sirui N-3203X nog proberen aan te kopen. Een uitloopmodel, maar who cares.
    Deze heeft ook 3 sectie poten, de 3204X heeft 4 secties.
    Sirui N-3203X Master Statief. De Sirui N-3203X Master Statief is een handzaam maar tegelijkertijd stevig statief. Het carbonfiber statief heeft een...


    Ik heb zelf alweer 3,5 jaar de Sirui n-3204X samen met de Nest NT-530H MKII schommelkop.
    De laatste heb ik rechtreeks uit het verre oosten gekocht, zelf de smering aangepast...
    Kostte me toen ook maar €180,-....
    Hier kun je deze nog aanschaffen:


    Je kunt wel snel heel veel geld aan dat spul uitgeven, maar het kan ook goed zijn voor veel minder.
    Je moet nog maar eens lezen in het verzameltopic hierboven, daar staat veel wijsheid in.
    Op dit moment ben ik van mijn vakantie in Italië aan het genieten, dus kan je niet veel verder helpen
    Een persoonlijk bericht en 2 weken geduld, dan kan ik wel weer meer.

    Ciao.
    Adrie

    Comment


    • #3
      Re: statief met schommelkop : Sirui vs Benro

      Hoi,

      Firma Grijpink uit Nijmegen heeft nog enkele N-3203X statieven op voorraad.
      Echter, z’n winkelprijs is hoger dan via Bol.com... (onderhandelbasis...)

      Comment


      • #4
        Re: statief met schommelkop : Sirui vs Benro

        Ik heb destijds gekozen voor de Benro C4780TN, de Suiri's komen allen met een nutteloos midden kolom en ik zet mijn vraagtekens bij de duurzaamheid.

        pro's voor mij waren:
        - draagvermogen
        - min/max hoogte
        - geen midden kolom om ruzie mee te maken, als ik eens laag bij de grond "wil/moet" zijn. (ten aanzien van mijn manfrotje)

        de cons - niet zwaarwegende -:
        - transport lengte
        - gewicht

        Daarnaast heb ik de Benro GH2C welke feitelijk zich alleen in gewichtsvoordeel uitspreekt t.a.v. de GH2. Deze heb ik wel vergeleken met de Wimberley WH-200 Head Version II.
        Maar om nu 250eurie extra voor "iets" neer te leggen vond ik ook wat te gortig.

        Voor vanuit een hut waarbij er voorzieningen zijn overweeg ik nog wel iets als de Benro LBA1/LBA2 of Sunway DYH-90.. (moet ik nog wel op zoek naar stukkie 3/8" draadeind en vleugelmoer)

        Comment


        • #5
          Re: statief met schommelkop : Sirui vs Benro

          Die Nest NT-530H schommelkop waar adrie het over heeft is geweldig. Die heb ik gebruikt icm een Sigma 150-600S. Ik zou deze verkiezen boven de Benro en die andere PH-20. Wat ik heel fijn vind is dat er een zekere demping is bij het op- en neergaan waardoor je niet zelf aan dat wieltje moet draaien om de juiste spanning te vinden voor een soepele beweging. Gewoon plaatje inschuiven en voor de rest moet je niks meer doen. Geloof me dat is een hele tijdsbesparing.

          Ik ben nu eventjes gestopt met vogels fotograferen maar die schommelkop gaat niet weg.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: statief met schommelkop : Sirui vs Benro

            In die prijsklasse heb je ook de joby HD4. Een dijk van een schommelkop. In vergelijking met de sirui is die veel soepeler. Ben er zeer tevreden van.

            Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: statief met schommelkop : Sirui vs Benro

              Hoi Helspie,

              Op het Nederlands Nikon forum las ik dat je reeds een keuze aan statief en schommelkop hebt kunnen maken.
              Een respectabele keuze.
              Veel fotofun daarmee.

              Groet.
              Adrie

              Comment


              • #8
                Re: statief met schommelkop : Sirui vs Benro

                Ja, keuze is gemaakt en vandaag alles opgehaald.
                Ben er tevreden mee hoe het eruitziet en hoe het aanvoelt, toch wel kwaliteit. (mag natuurlijk ook wel voor de prijs.)
                De komende dagen de natuur intrekken en maar fotograferen!

                Benro C4770TN statief met GH2C schommelkop.

                Benro by Pieter Helsen, on Flickr

                Benro by Pieter Helsen, on Flickr

                Benro by Pieter Helsen, on Flickr
                Nikon D500 - Nikkor 17-55mm 2.8 - Nikkor 50mm 1.8 - Tamron 90mm VC USD -
                Tamron 70-200mm 2.8 VC G2 - Tamron 150-600mm VC G2 - Benro C4770TN - Benro GH2C

                https://500px.com/pieterhelsen

                Comment


                • #9
                  Re: statief met schommelkop : Sirui vs Benro

                  Ja, keuze is gemaakt en vandaag alles opgehaald.
                  Ben er tevreden mee hoe het eruitziet en hoe het aanvoelt, toch wel kwaliteit. (mag natuurlijk ook wel voor de prijs.)
                  De komende dagen de natuur intrekken en maar fotograferen!

                  Benro C4770TN statief met GH2C schommelkop.

                  Benro by Pieter Helsen, on Flickr

                  Benro by Pieter Helsen, on Flickr

                  Benro by Pieter Helsen, on Flickr
                  Nikon D500 - Nikkor 17-55mm 2.8 - Nikkor 50mm 1.8 - Tamron 90mm VC USD -
                  Tamron 70-200mm 2.8 VC G2 - Tamron 150-600mm VC G2 - Benro C4770TN - Benro GH2C

                  https://500px.com/pieterhelsen

                  Comment

                  Working...
                  X