Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hallo, mag ik ook posten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hallo, mag ik ook posten?

    Beste mensen, na al een tijdje dit forum te hebben gevolgd met interessante onderwerpen en mindere interessante onderwerpen, idem voor de forumleden ga ik ook maar eens beginnen posten.
    Tevens zou ik overwegen om lid te worden, maar het is me niet zo duidelijk wat nu het verschil is tussen een betalend en een gratis lid, waar zitten bv de vordelen? Wie helpt me daarmee vooruit?
    Last edited by jeff@; 7 oktober 2004, 07:46.

  • #2
    Re: Hallo, mag ik ook posten?

    Hallo, welkom op BD, en lees dit eens even door dan zal je al iets beter begrijpen wat de bedoeling is en het verschil tussen betalende en niet-betalende leden. Maar foto's posten mag je in ieder geval ook hoor.
    Lees wel eerst de sticky's bovenaan ieder forumonderdeel dan weet je wat je zo ongeveer te doen maar ook te laten hebt.
    Veel plezier.

    Groeten, Jan.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

    Comment


    • #3
      Re: Hallo, mag ik ook posten?

      Welkom, Jeff@ !

      Voor meer gegevens rond de VZW kan je op de homepage van BelgiumDigital terecht, klik er op de VZW-banner.
      De eerste echte VZW-dag vond plaats in Alden-Biezen met een shooting en een cursus fotobewerking.
      De tweede VZW-dag was er in Diest, met een bezoek aan de brouwerij en vanzelfsprekend de mogelijkheid tot het maken van véél foto in Diest. De avond werd afgesloten met een barbeque.
      Deze dagen waren er enkel voor de VZW-leden.
      Dit jaar is er veel geld en energie gestoken in het opzetten van een eigen server voor het beter presteren van het forumgedeelte, iets waar iedereen de voordelen van ondervonden heeft.
      Wat 2005 brengt voor de VZW, blijft nog even een verrassing.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        Re: Hallo, mag ik ook posten?

        Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
        Wat 2005 brengt voor de VZW, blijft nog even een verrassing.
        Hé Willy, je maakt het wel spannend.

        groeten, Jan.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

        Comment


        • #5
          Re: Hallo, mag ik ook posten?

          Tja als student heb ik niet zoveel geld te verspillen aan lidgelden, daarenboven mailen verschillende mensen me dat het toch weggesmeten geld zou zijn?? Ze vertelden me zelfs dat er zelfs bij dat ik met onze wedstrijd 'wenend zigeunerkind' veel kans maak dat wanneer ik eenmaal betaald zou hebben ook onmiddelijk zou verwijderd worden, lijkt me allemaal erg ongeloofwaardig maar 25 euro kan ik wel beter besteden.

          Comment


          • #6
            Re: Hallo, mag ik ook posten?

            Rickie, Armondo, Jolie, Inge, Jeff,

            wat zoeken jullie eigenlijk op dit forum?
            wensen jullie nog iets bij te leren? jullie zijn tenslotte toch studenten fotografie, ja? dus ik neem aan binnenkort grote namen, want toch vrij intensief met fotografie bezig?
            ik denk dat jullie het forum zeker kunnen interessanter maken door jullie welgefundeerde mening te uiten en die ook te staven.
            pas op, dit is geen hogeschool maar een bron van informatie voor allen die zich met fotografie 'ledig' houden.
            ik hoop nog veel opbouwende kritiek te mogen lezen van jullie kant.

            PS: als jullie een commentaar schrijven, kunnen jullie op z'n minst jullie eigen naam eronder zetten? ik bedoel: is het steeds Jeff die schrijft? of schrijven de anderen ook?

            MM
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #7
              Re: Hallo, mag ik ook posten?

              Oorspronkelijk geplaatst door MM
              Rickie, Armondo, Jolie, Inge, Jeff,

              wat zoeken jullie eigenlijk op dit forum?
              wensen jullie nog iets bij te leren? jullie zijn tenslotte toch studenten fotografie, ja? dus ik neem aan binnenkort grote namen, want toch vrij intensief met fotografie bezig?
              ik denk dat jullie het forum zeker kunnen interessanter maken door jullie welgefundeerde mening te uiten en die ook te staven.
              pas op, dit is geen hogeschool maar een bron van informatie voor allen die zich met fotografie 'ledig' houden.
              ik hoop nog veel opbouwende kritiek te mogen lezen van jullie kant.

              PS: als jullie een commentaar schrijven, kunnen jullie op z'n minst jullie eigen naam eronder zetten? ik bedoel: is het steeds Jeff die schrijft? of schrijven de anderen ook?

              MM
              Hallo MM, ik vrees dat commentaar geven hier niet echt zal lukken. Wij wilden hier op een ludieke manier iets organiseren maar werden onmiddelijk afgeblokt http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=56298
              Commentaar ligt hier blijkbaar gevoelig. We zullen nog trachten commentaren te geven in showcase maar dan liefst op een plezante manier en echt niet diep gefundeerd maar wel duidelijk makend waar jonge mensen tegenwoordig nog willen naar kijken.

              Comment


              • #8
                Re: Hallo, mag ik ook posten?

                jeff (ik veronderstel toch jeff?),
                ik vrees dat commentaar geven hier niet echt zal lukken.
                en waarom zou dat niet lukken? jullie bevinden je toch in een ideale positie om dat te doen? ik veronderstel dat het kritisch bekijken van foto's toch wel een onderdeel van jullie studie inhoud?
                Wij wilden hier op een ludieke manier iets organiseren maar werden onmiddelijk afgeblokt
                ik begrijp volkomen de reactie van de mod, want als er nood zou zijn aan een dergelijk forum (noem het 'het oordeel van jeff@'), zou dat niet gebeurd zijn. jullie initiatief vond ik eerst wel leuk, ware het niet dat het enkel en allen was om bepaalde foto's (sorry voor de algemeenheid) een stigma van 'waar trekt da nu op' te geven.
                Commentaar ligt hier blijkbaar gevoelig
                allicht wel, daarom is het belangrijk die commentaar te funderen. een zegt nagenoeg niks, enkel misschien een persoonlijke appreciatie. het waarom achter die is pas het interessante.
                We zullen nog trachten commentaren te geven in showcase maar dan liefst op een plezante manier en echt niet diep gefundeerd
                mag ik je er even op wijzen dat showcase niet echt voor commentaren bedoeld is? daarvoor dient 'beoordeel mijn foto'. wat natuurlijk niet wegneemt dat je daar al of niet zou mogen posten. maar ik had echt wel graag een argumentatie gelezen. voor de 'beoordeel mijn foto' denk ik dat jullie zelf ook veel zouden kunnen leren als jullie in groep effectief die topics zouden bespreken en een résumé posten van wat er bij jullie op tafel kwam (dan denk ik vooral fototechnisch). na 4 jaar intense studie (maal 5, is de ervaring van 20 jaar!!!) kunnen jullie allicht wel veel meer dan foto's doorverwijzen naar boma's kaderlijstje op de schouw, hé . en op een plezante manier? ja, graag. maar pas op, dit is cyberspace, intonaties en gezichtsuitdrukkingen worden hier niet meegegeven met de post, dus voorzie daar zelf ook wat hé ( zijn er maar enkele).
                maar wel duidelijk makend waar jonge mensen tegenwoordig nog willen naar kijken
                oké, en volkomen terrecht. maar wat is de gemiddelde leeftijd van de posters hier? geen 22 hoor!! misschien zitten er effectief ook wel boma's en bompa's tussen (ben er trouwens zeker van). dus hou daar rekening mee hé.

                blijf verder jullie mening geven over de geposte foto's, maar probeer niemand te kwetsen. en ('k weet het, jullie horen het niet graag) argumenteer uw oordeel. ik ben er zeker van dat jullie docenten dat ook doen, zodat jullie ook vooruit kunnen.

                zo, ik ben ondertussen in blijde verwachting van een staaltje van jullie kunnen.
                trouwens, aan welke fotoschool zitten jullie? laat ons zeker weten als er een tentoonstelling komt hé.

                de groeten ... MM
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment


                • #9
                  Re: Hallo, mag ik ook posten?

                  @MM
                  Dat funderen laten we toch liever weg, even door de topics fietsen en laten zien wat ons opvalt, tegenvalt enz maar als ontspanning hé, wij willen niet in de wereld van te en overdreven serieu meedraaien.
                  Wat ons werk betreft en de bedoeling van ons hier te laten opmerken gaan we later wel uit de doeken doen.
                  Door onze dwaaltochten hier gaan we trachten mensen te vinden die volgens ons een uitnodiging waard zijn om (en dan wel op een serieuze basis) mme te werken aan een thesis over wat digitale fotogafie eigenlijk heeft teweeggebracht in de hobbyfotografie.
                  Dus het ludieke heeft wel ergens een doel om de doetjes er uit weg te selecteren (maar nu heb ik wel al teveel gezegd, maar met het doel dat men ons toch nog wat krediet wil geven).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hallo, mag ik ook posten?

                    Oorspronkelijk geplaatst door jeff@
                    maar wel duidelijk makend waar jonge mensen tegenwoordig nog willen naar kijken.
                    Dat zinnetje ligt me toch een beetje zwaar op mijn maag!
                    Ben je hier niet een beetje opdringerig?
                    Als je zelf wat post dan zal je merken of de aanwezigen op het forum dit (willen) zien, je hoeft echt je mening niet op te dringen.

                    En kritiek geven? Dat mag, graag zelfs, maar van afschieten houdt niemand. Wat ludiek is voor 5 mensen hoeft anderen niet te kwetsen!
                    Digitale fotografie kan ook een hobby zijn voor wie geen specifieke opleiding hieromtrent gehad heeft. Is daar iets mis mee? Deze hobby-isten willen ook wel wat bijleren en zeker van jullie.
                    Laat jullie 'voorbeelden' maar komen, draag bij om het forum te verbeteren, maar gedraag jullie niet als 'onverbeterlijk'.

                    vriendelijke groeten,

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hallo, mag ik ook posten?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jeff@
                      Hallo MM, ik vrees dat commentaar geven hier niet echt zal lukken. Wij wilden hier op een ludieke manier iets organiseren maar werden onmiddelijk afgeblokt http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=56298
                      Commentaar ligt hier blijkbaar gevoelig. We zullen nog trachten commentaren te geven in showcase maar dan liefst op een plezante manier en echt niet diep gefundeerd maar wel duidelijk makend waar jonge mensen tegenwoordig nog willen naar kijken.
                      Van mij mogen jullie best opbouwend commentaar geven, maar jullie klinken nu mensen die het allemaal beter weten omdat jullie een opleiding op een fotoschool gedaan hebben. Het is altijd makkelijk om vanuit de zijlijn commentaar te geven; in Nederland zeggen wij dan ironisch "De beste stuurlui staan aan wal"

                      Waarom posten jullie zelf geen foto's? Dan kunnen wij ook bekijken op welk niveau jullie opleiding jullie heeft gebracht. Daar kunnen wij misschien ook wat van leren.
                      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                      --------

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hallo, mag ik ook posten?

                        Oorspronkelijk geplaatst door MM
                        zo, ik ben ondertussen in blijde verwachting van een staaltje van jullie kunnen.
                        trouwens, aan welke fotoschool zitten jullie? laat ons zeker weten als er een tentoonstelling komt hé.
                        Ja, laat ook eens iets zien
                        Ik ben trouwens ook benieuwd naar welke school jullie gaan, ik ken enkele fotografen in spe, en hier komens zelfs enkele leerkrachten van fotoscholen langs.
                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hallo, mag ik ook posten?

                          @jeff@:bey.MM
                          ∏__|_ ∏__|_
                          "no rules, great shots"
                          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hallo, mag ik ook posten?

                            Hoi,

                            Heb vol belangstelling gelezen.

                            Ik wil nu absoluut niet pochen, maar...

                            Ben onlangs met iemand (heeft fotografie gestudeerd) naar een verlaten fabriek op avontuur geweest.

                            Hij zei zelf dat het merendeel van mij fotootjes (letterlijk klonk het : 'Seg, amateurken, gaat het zo'n beetke ?') er beter uitzagen dan de zijne. Qua compositie, belichting,...
                            (Klink nu wel écht als een dikke nek, hé ? )
                            Ik denk dat hij té veel 'origineel' wil zijn, op een aparte manier benaderen, weet je wel...

                            En zoals velen onder ons wel weten : 'Te veel is trop'.

                            Grts,
                            Roortje

                            PS : Ook wel benieuwd naar jullie werk, hoor !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hallo, mag ik ook posten?

                              Oorspronkelijk geplaatst door jeff@
                              Tja als student heb ik niet zoveel geld te verspillen aan lidgelden, daarenboven mailen verschillende mensen me dat het toch weggesmeten geld zou zijn?? Ze vertelden me zelfs dat er zelfs bij dat ik met onze wedstrijd 'wenend zigeunerkind' veel kans maak dat wanneer ik eenmaal betaald zou hebben ook onmiddelijk zou verwijderd worden, lijkt me allemaal erg ongeloofwaardig maar 25 euro kan ik wel beter besteden.
                              Zo duur is dat nu ook weer niet,als jullie 25 euro delen door Rickie, Armondo, Jolie, Inge en Jeff ,dan is dit 5 euro voor ieder.
                              Maar iedereen is hier welkom hoor,ook niet betalende leden.
                              mvg FrançoisVM
                              Canon 7D

                              Comment

                              Working...
                              X