Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Amaryllis belladonna

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Amaryllis belladonna


    Amaryllis belladonna Poldigit
    Last edited by poldigit; 23 juli 2018, 18:49.

  • #2
    Re: Amaryllis belladonna

    zwoel beeld, mooi scherp, goed gekozen uitsnijding
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Amaryllis belladonna

      Heel mooi in beeld gezet.
      Komt goed uit tegen die zwarte BG.
      groetjes, moniq (BD1321BE)

      A picture paints a thousand words

      Comment


      • #4
        Re: Amaryllis belladonna

        Mooi !
        Hier doet de zwarte BG het !
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Amaryllis belladonna

          de bloem is al net zo fraai als de titel
          "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

          Comment


          • #6
            Re: Amaryllis belladonna

            goed van scherpte en detail
            D 7500 > 16/85 > 70/300>105
            https://www.behance.net/joscaeymae0afa
            Grt. Jos

            Comment


            • #7
              Re: Amaryllis belladonna

              Heel mooie amaryllis, maar ik ga iets kritischer zijn als het je me toelaat. De grens tussen de bloem en de bg aan de linkerkant is volledig zwart (wellicht gemaakt, wat op zich niet slecht is) terwijl je duidelijk ziet dat er na ongeveer één cm het niet meer volledig zwart is... Ik zou dus de BG zwart maken, overal egaal, nu is hij helemaal niet egaal zwart en dat stoort mij althans. Dit is mijn persoonlijke mening maar voor mij valt het te veel op en stoort het mij toch enigszins.
              Voor de rest heel mooie plaat (maar nog een beetje werk aan).

              Comment


              • #8
                Re: Amaryllis belladonna

                Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
                Heel mooie amaryllis, maar ik ga iets kritischer zijn als het je me toelaat. De grens tussen de bloem en de bg aan de linkerkant is volledig zwart (wellicht gemaakt, wat op zich niet slecht is) terwijl je duidelijk ziet dat er na ongeveer één cm het niet meer volledig zwart is... Ik zou dus de BG zwart maken, overal egaal, nu is hij helemaal niet egaal zwart en dat stoort mij althans. Dit is mijn persoonlijke mening maar voor mij valt het te veel op en stoort het mij toch enigszins.
                Voor de rest heel mooie plaat (maar nog een beetje werk aan).
                Misschien een woordje uitleg...

                De foto is geflitst met behulp van 2 parapluutjes.
                In een duistere kamer met zwarte achtergrond + de achtergrond afgeschermd van het flitslicht.
                Manuele instelling van camera en flits.
                De foto komt zo uit de camera. Geen photoshop.
                Misschien kunnen anderen bevestigen wat jij ziet... In niet
                Opmerking: de intensiteit van de belichting neemt kwadratisch af!

                Comment


                • #9
                  Re: Amaryllis belladonna

                  [/IMG]

                  de linker onder hoek is niet egaal zwart, er is een groene tint licht zichtbaar
                  D 7500 > 16/85 > 70/300>105
                  https://www.behance.net/joscaeymae0afa
                  Grt. Jos

                  Comment


                  • #10
                    Re: Amaryllis belladonna

                    Oorspronkelijk geplaatst door Josca Bekijk bericht
                    [/IMG]

                    de linker onder hoek is niet egaal zwart, er is een groene tint licht zichtbaar
                    En de scheiding van de bloem links met de BG is inzwart ... tov de rest van het "zwart". Zelfs op je screenshot valt dit op. Ik denk gewoon dat de dynamic range van de jpg conversie uit de camera hier niet goed mee overweg kan ... Ik weet het, het is muggeziften maar ik wou het toch maar meegeven

                    Comment


                    • #11
                      Re: Amaryllis belladonna

                      Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
                      Ik denk gewoon dat de dynamic range van de jpg conversie uit de camera hier niet goed mee overweg kan ... Ik weet het, het is muggeziften maar ik wou het toch maar meegeven
                      De groene kleur (cfk Josca) heb ik ondertussen ook kunnen vaststellen.

                      Ik ben wellicht dom... hoe kan de dynamic range van de jpg conversie uit de camera meespelen als ik steeds in RAW fotografeer?
                      Heb je hier een verklaring voor? Verder gebruik ik LR CC 2018 voor omzetting naar Jpeg.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Amaryllis belladonna

                        Oorspronkelijk geplaatst door poldigit Bekijk bericht
                        De groene kleur (cfk Josca) heb ik ondertussen ook kunnen vaststellen.

                        Ik ben wellicht dom... hoe kan de dynamic range van de jpg conversie uit de camera meespelen als ik steeds in RAW fotografeer?
                        Heb je hier een verklaring voor? Verder gebruik ik LR CC 2018 voor omzetting naar Jpeg.
                        Nee, ik baseerde me op je zin, "de foto komt zo uit de camera" ... daaruit zou ik afleiden dat de jpg conversie gebeurt in cam. Wat dus blijkbaar niet het geval is maar de jpg conversie gebeurd door LR...

                        Soit, ik zag verschillende soorten zwart en ik wou gewoon maar zeggen dat ik liever egaal zwart zie ...
                        Maar wie ben ik, les couleurs et les goûts cela ne se discute pas.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Amaryllis belladonna

                          Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
                          Maar wie ben ik, les couleurs et les goûts cela ne se discute pas.
                          Just! Had dit alles niet bemerkt. Toch bedankt voor je reactie

                          Comment


                          • #14
                            Re: Amaryllis belladonna

                            Die staat er toch wel mooi op, hoor.
                            Zie ook flickr

                            Comment

                            Working...
                            X