Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherpstepunten in AF-C modus.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scherpstepunten in AF-C modus.

    Ik ben in het bezit van een Nikon D7200 en de volgende instellingen zijn ingesteld :

    Diafragma A
    Autofocus AF-C
    Scherpstelpunten 21

    Toch als ik nu in mijn zoeker kijk zie ik maar één scherpstelpunt .

  • #2
    Re: Scherpstepunten in AF-C modus.

    zie topic hieronder of de handleiding, uw scherpstelpunt zal uw onderwerp volgen tot de respectievelijke 9- 21 - 51 punten, als je dat niet wil moet je hem maar in auto stand zetten of 3d
    Nikon Powah

    Comment


    • #3
      Re: Scherpstepunten in AF-C modus.

      Het is het aantal scherpstelpunten, dat je kan gebruiken en alleen de actieve zie je. Wees blij hierom, wat blijft er van je beeld over als allemaal zichtbaar zouden zijn, bij bv de D500.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Scherpstepunten in AF-C modus.

        Om nogmaals terug te komen op die scherpstelpunten van mijn camera . Er is zo pas een spanplafond geïnstalleerd ( witte doek ) in mijn living met 12 spots daar in verwerkt . Nu wilde ik daar een foto van nemen met de instellingen in het begin van mijn topic vermeld . Ik zie maar één scherpstelpunt in mijn zoeker ( terwijl ik er 21 heb geselecteerd )bijgevolg moet ik op één spot scherpstellen om een foto te kunnen maken want op het witte oppervlakte ( doek ) stelt hij niet scherpt . Wie kan mij daar een redelijke uitleg voor geven .
        Last edited by noliko; 26 juli 2018, 13:07.

        Comment


        • #5
          Re: Scherpstepunten in AF-C modus.

          De 20 punten rond dat ene scherpstelpunt zijn ook actief waardoor wanneer je iets volgt in continue af, je niet dat ene kleine puntje op je onderwerp dient te houden. Je hebt als het ware een groot scherpstelpunt waarvan het zichtbare het midden is.
          Voor statische onderwerpen in single af kan je net zo goed maar 1 scherpstelpunt gebruiken.
          Voor de rest, je handleiding eens doornemen, daar kom je al ver mee.

          Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Scherpstepunten in AF-C modus.

            Maar met die 21 scherpstelpunten die naar ik begrijp niet allemaal zichtbaar zijn , zou ik toch van dat witte spanplafond een foto moeten kunnen nemen . Ik moet werkelijk naar een spotje gaan om een foto te kunnen nemen .

            Comment


            • #7
              Re: Scherpstepunten in AF-C modus.

              1, 9, 21 of 153 punten maakt geen verschil. Als je scherpstelt op een effen vlak heeft je camera geen 'referentie' om te weten of iets scherp is. Een onscherp wit vlak ziet er hetzelfde uit als een scherp wit vlak.
              Als jij naar een wit vlak zou kijken, zonder dat je de vloer of muren of wat dan ook ziet, weet je ook niet hoe ver weg dat vlak is. Zelfde voor je camera.

              Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Scherpstepunten in AF-C modus.

                In orde . Bedankt .

                Comment


                • #9
                  Re: Scherpstepunten in AF-C modus.

                  Het trouwens absoluut zinloos om een niet-bewegend vlak als een plafond te willen fotograferen in AF-continu. AF-C is er voor bewegende onderwerpen.
                  Voor jouw onderwerp zou AF-C enkel nuttig zijn als je het wil fotograferen als het naar beneden valt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Scherpstepunten in AF-C modus.

                    Daar was ik op aan het wachten . Grapje , de man die zo juist dat spanplafond had geïnstalleerd vroeg mij of ik er een paar foto's van wilde maken . Per toeval stond hij nog op AF-C .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Scherpstepunten in AF-C modus.

                      Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                      Daar was ik op aan het wachten...
                      Hoe, is het dan niet gevallen?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Scherpstepunten in AF-C modus.

                        Nee , nee . Het hangt er nog .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Scherpstepunten in AF-C modus.

                          Om eventjes iets te verduidelijken: Eigenlijk zeg je dat er 21 scherpstelpunten beschikbaar moeten zijn waarvan jijzelf 1 kiest. Autofocus zal automatisch scherpstellen op iets dat dichterbij of verderaf gaat. Je scherpstelpunt zal nooit bewegen tenzij jij ze zelf verandert. Indien je wenst dat je scherpstelpunt automatisch over de 21 scherpstelpunten beweegt om iets te volgen moet je de optie 3d tracking opzetten.
                          Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

                          Comment

                          Working...
                          X