Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie van de 4 Canon S900 Epson 950-2100 HP7350

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie van de 4 Canon S900 Epson 950-2100 HP7350

    Zoek in de buurt van Antwerpen foto winkels waar ze fotoprinters verkopen en voorraad hebben


    Ik ben op zoek naar een foto printer.
    Mijn voorlopige keuze, Canon S900 of Epson 950. Heeft iemand ervaring met deze printers of is voorstander voor een van beiden.)


    Na verder onderzoek op verschillende forums zou de Epson 2100 (A3) printer op dit moment de beste printer zijn kwasi kwaliteit en kleurvastheid.

    Ik begin meer en meer te twijfelen aan de Canon S900 om volgende redenen.
    - beperkte papiersoorten,
    - een printkop met een zeer groot aantal spuitgaten (groter risico op verstopping),
    - weinig fotografische toepassingen betreffende papiertoevoer.




    Luc / CP4500






    <font size="1" color="darkgray">Edited by - Joeper on 12 August 2002 23:40:47</font>

  • #2
    Raar dat er niemand reageert... Ik zal hem eens terug onder de aandacht brengen...

    Maar het zou misschien ook helpen je titel wat uitgebreider te maken

    greetz,
    Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

    Comment


    • #3
      Joeper, de Canon heeft als voordeel dat je randloos kunt printen en heeft aparte inktpotten. Hoewel pin je daar zeker niet op vast. Je snijd wel een klein beetje van je foto af. Helaas is de inkt niet al te fel water- en kleurvast. Ik bedoel leg de uitgeprinte foto niet direkt in te felle zon of hevig licht. Hij bleekt zéér snel uit !
      Zelf heb ik steeds met de HP 990CXI gewerkt, prima fotoprinter. Tegenwoordig heb ik de nieuwe HP Photosmart 7350. Knappe printer GEEN randloos, tenzij het 10,5x15 formaat. Inkt is volledig water- en kleurvast! Wat noem je de omgeving van Antwerpen ?



      Edited by - flurk on 12 August 2002 16:21:08

      Comment


      • #4
        @ Flurk: Ik heb hier een brochure van Canon naast mij liggen en bij deze printer beloven ze 25 jaar lichtvastheid met PR-101.
        Ik veronderstel dat PR-101 papier van Canon zelf is. Heb je dit al eens geprobeerd ?

        Het is hier in het verleden gebleken dat je steeds de beste resultaten boekt met papier van het merk zelf.

        Misschien zijn jou slechte resultaten niet zozeer aan de inkt te wijten dan wel aan het papier ?

        Reclame overdrijft natuurlijk altijd een beetje, maar tussen -zeer snel verbleken- en een lichtvastheid van 25 jaar ligt toch een hemelsbreed verschil...


        Marc
        www.pbase.com/mvb
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5

          @ Flurk: Ik heb hier een brochure van Canon naast mij liggen en bij deze printer beloven ze 25 jaar lichtvastheid met PR-101.
          Ik veronderstel dat PR-101 papier van Canon zelf is. Heb je dit al eens geprobeerd ?

          Het is hier in het verleden gebleken dat je steeds de beste resultaten boekt met papier van het merk zelf.

          Misschien zijn jou slechte resultaten niet zozeer aan de inkt te wijten dan wel aan het papier ?

          Reclame overdrijft natuurlijk altijd een beetje, maar tussen -zeer snel verbleken- en een lichtvastheid van 25 jaar ligt toch een hemelsbreed verschil...
          Marc
          www.pbase.com/mvb
          Marc, natuurlijk gaan we niet over één nacht ijs! Het was wel degelijk Canonfotopapier PR-101, het lag wel de ganse dag in de volle zon. Trouwens op ander fotopapier kun je met die printer niks fatsoenlijk uitgeprint krijgen. Probeer b.v. TDK- of HPfotopapier. Enfin, het waren onze bevindingen die ik hier ff kwijt wilde...

          Comment


          • #6
            Ho ho, bijt mijne neus niet af !
            Ik geloof je wel, je hoeft daarom nog niet zo bold te typen !

            Ik volg dit topic gewoon uit persoonlijke interesse, daar mijn printer ook aan een upgrade toe is.

            Maar mijn punt is: wat mogen we dan nog geloven van de technische specificaties ???

            Epson heeft reeksen waar ze nog vele langere conserveringstijden belooft. Corrigeer me maar gerust als het niet waar is.

            Hoe kunnen ze dit testen ? Door computersimulatie ? Maar dan deugt dit ook niet ?

            De afdrukkwaliteit van de S900 is in ieder geval indrukwekkend. Maar nu we bijna-perfecte foto's kunnen afdrukken komt er een ander probleem om het hoekje kijken: Hoe lang kan je ze bewaren ?

            Wel Flurk, ik heb dan nog het meeste vertrouwen in een forum van een betouwbare site zoals deze, maar om een betrouwbare conclusie te kunnen resumeren hebben we meer getuigenissen nodig zoals de jouwe.

            Dus BD-ers met een nieuwe printer, BD-ers uit bonafide winkels, BD-ers die bij HP, Canon of Epson werken... doe eens een (eerlijk) testje zoals Flurk !

            Btw. Om je geloofwaardigheid wat kracht bij te zetten, stel ik voor om Piet Fluwijn te kiezen als nickname ipv Flurk !

            ( Grapje hoor ! )

            Marc
            www.pbase.com/mvb

            Edited by - Marc on 12 August 2002 21:35:57
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              @ Flurk: Wie zijn -we- ???
              Werk je voor een consumentenorganisatie of zo ?
              Of heb je testen voor je bedrijf moeten uitvoeren ?

              Marc
              www.pbase.com/mvb
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8

                @ Flurk: Wie zijn -we- ???
                Werk je voor een consumentenorganisatie of zo ?
                Of heb je testen voor je bedrijf moeten uitvoeren ?

                Marc
                www.pbase.com/mvb
                Marc, een antwoord hierop zit in je mailbox.

                Comment


                • #9
                  Waar blijft de reactie over de printers.
                  Er word precies weinig geprint bij de BD ers.

                  Luc/CP4500


                  Comment

                  Working...
                  X