Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Challenge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Challenge

    Heb vandaag voor het eerst de foto’s van de challenge eens bekeken....er zitten prachtige werkjes bij...
    Maar als ik het reglement erop nalees vind ik het wel vreemd dat erin staat dat de deelnemende foto’s niet echt mogen bewerkt worden....daar wordt toch van afgeweken me dunkt...
    Persoonlijk vind ik dat er toch veel constructies worden gecreeerd om te kunnen deelnemen....begrijp me niet verkeerd er zitten werkstukken bij die echte pareltjes zijn...maar gaat dit het doel niet voorbij...is maar een persoonlijke bedenking natuurlijk....waarschijnlijk om mijn onkunde om hier aan deel te nemen te verdoezelen...��
    Last edited by freddy69; 7 juli 2018, 20:18. Reden: Bij
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Challenge

    Geef eens een voorbeeld. Je hebt bewerken en bewerken hoor.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

    Comment


    • #3
      Re: Challenge

      Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
      Heb vandaag voor het eerst de foto’s van de challenge eens bekeken....er zitten prachtige werkjes bij...
      Maar als ik het reglement erop nalees vind ik het wel vreemd dat erin staat dat de deelnemende foto’s niet echt mogen bewerkt worden....daar wordt toch van afgeweken me dunkt...
      Persoonlijk vind ik dat er toch veel constructies worden gecreeerd om te kunnen deelnemen....begrijp me niet verkeerd er zitten werkstukken bij die echte pareltjes zijn...maar gaat dit het doel niet voorbij...is maar een persoonlijke bedenking natuurlijk....waarschijnlijk om mijn onkunde om hier aan deel te nemen te verdoezelen...��
      Als men denkt dat er iets niet klopt, vraagt men extra info,
      soms wordt er gewoon gevraagd "hoe heb je deze foto gemaakt"

      In het forum gedeelte "challenge of the month" staat dan ook regelmatig te lezen hoe een foto tot stand is gekomen.

      misschien dat je daardoor een ander inzicht krijgt ;-)

      En zoals al gevraagd door rufus1964, geef eens voorbeelden waar je twijfelt.

      Comment


      • #4
        Re: Challenge

        Hoef niet echt voorbeelden aan te halen...er is idd een verschil tss bewerken en bewerken...voor mij is bewerken, belichting, ruis, scherpte en mss lichte crop aanpakken...
        Wat ik bedoel is dat er toch constructies worden opgezet die dan gefotografeerd worden en dan bewerkt in ps...kijk maar eens bij de challenge over “herhalingen” of zoiets was de titel toch als iks me niet vergis....

        Begrijp me niet verkeerd ik wil hier helemaal geen verhitte discussie tot stand brengen over het construeren van beelden...als dit mag voor mij geen probleem maar op het eerste zicht lijkt me het reglement dan eerder onvolledig...alhoewel als ik er nader over nadenk is een constructie fotograferen toch ook niet echt bewerken dus mss mijn opmerkingen niet terecht

        Groetjes
        Freddy
        https://fredor2.wixsite.com/my-site

        Comment


        • #5
          Re: Challenge

          Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
          Hoef niet echt voorbeelden aan te halen...er is idd een verschil tss bewerken en bewerken...voor mij is bewerken, belichting, ruis, scherpte en mss lichte crop aanpakken...
          Wat ik bedoel is dat er toch constructies worden opgezet die dan gefotografeerd worden en dan bewerkt in ps...kijk maar eens bij de challenge over “herhalingen” of zoiets was de titel toch als iks me niet vergis....

          Begrijp me niet verkeerd ik wil hier helemaal geen verhitte discussie tot stand brengen over het construeren van beelden...als dit mag voor mij geen probleem maar op het eerste zicht lijkt me het reglement dan eerder onvolledig...alhoewel als ik er nader over nadenk is een constructie fotograferen toch ook niet echt bewerken dus mss mijn opmerkingen niet terecht

          Groetjes
          Freddy
          Freddy, ik begrijp heel goed wat je bedoelt en daar heb ik ook al vaak naar verwezen, maar een grens trekken is nu éénmaal niet mogelijk.

          Je kan ee foto hevig bewerken in pS en da
          t mag niet.
          Je kan wel een studio-opstelling aken waar je heksentoeren uit haalt en dat mag wel. Zo is het nu éénmaal en zo zal het blijven.
          Maar ize de challenge als een eigen uitdaging. Oh, waar ik ook sta, kan me worst wezen. Ik doe mee voor een uitdaging aan mezelf. Soms durf ik dan eens een studio-opstelling te maken en evenvaak wil ik een realiteitsgetrouw beeld schieten.
          Ik doe iedere maand mee en daar kruipt wat denkwerk bij, maar, ik post niet iedere keer foto's bij de challenge.Waarom niet ? Het aantal beoordelingen ligt voor mij te laag en aan: Eeen schone foto" heb ik helaas niets.
          Vraag is natuurlijk, indien een fototestel HDR aan kan, je dan in PS geen HDR mag gebruiken. Niet iedereen heeft het geluk een toestel te bezitten die dat aan kan. Idem voor dubbele, driedubbele opnames. En er is natuurlijk nog meer.
          Niet iedereen heeft een studio, niet iedereen heeft dit en dat ...
          Zoals ik schreef. Het is een persoonlijke uitdaging en spijtig voor "Challenge" zelf, mar veelal laat ik de foto's zien en beoordelen door anderen. En veelal is dat geen goede commentaar, maar ik leer er dan wel veel uit.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Challenge

            Moderator Note: Challenge Mod

            Als er echt een beeld is, waarvan je vermoedt dat ie een "zware" bewerking heeft ondergaan, mag je me altijd contacteren, liefst via PB en met een link, zodat ik kan nagaan wat er precies aan de hand is. Liefst geen publieke discussie.
            Voorlopig zit er bv eentje bij waar een miniatuureffect bekomen is "in camera", want met softwarefilters achteraf mag niet.
            Die vooruitgang valt niet tegen te houden; m'n voorganger Spooky had me jaren geleden al voor gewaarschuwd, maar voorlopig blijft het reglement ongewijzigd: als je in camera zoiets kunt bekomen (zoals Wim heeft vermeld: sommige camera's kunnen dat), dan mag het. Het is een fotografie 'challenge', geen beeldbewerkingschallenge.
            Maar ga de winnende foto's eens na: je hoeft echt geen camera te hebben die dat allemaal kan, hoor. Een goeie fotograaf kan gewoon een goeie foto maken.
            Ik ga, als Mod, deze topic verhuizen naar ons eigen 'Challenge-of-the-month' subforum, waar ie thuishoort...
            Last edited by LesC; 9 juli 2018, 11:32.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Challenge

              EDIT: Oops, de nieuwe challenge stond dus bovenaan, en nog amper tijd

              V

              Comment


              • #8
                Re: Challenge

                Oorspronkelijk geplaatst door Valvert Bekijk bericht
                EDIT: Oops, de nieuwe challenge stond dus bovenaan, en nog amper tijd

                V
                Nog een dagje of 5-6 (Challenge sluit uiterlijk op 24 juli 23:59), hoewel je al had kunnen schieten vanaf 1 juni.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Challenge

                  @Valvert,

                  Meer dan tijd genoeg met deze 5 dagen...
                  Het onderwerp is zo zomers en dus zo open dat zowat alles daar in past. gewoon effen nadenken en rond om zien en je fototoestel bij de hand en het lukt je zeker.
                  SNeeuw zal moeilijk lukken en stortregens zal ook wel niet lukken maar er is aanbod genoeg.
                  Suc6
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #10
                    Re: Challenge

                    Waar ik normaal aan Alpinisme ga doen (Saasdal Zwitserland) kan ik je doorgaans zo aan foto's van sneeuw en stortregens in de zomer helpen hoor

                    Maar alleszins bedankt!

                    V

                    Comment


                    • #11
                      Re: Challenge

                      Oorspronkelijk geplaatst door Valvert Bekijk bericht
                      Waar ik normaal aan Alpinisme ga doen (Saasdal Zwitserland) kan ik je doorgaans zo aan foto's van sneeuw en stortregens in de zomer helpen hoor

                      Maar alleszins bedankt!

                      V
                      Kijk, zo'n info is niet altijd verstandig. Indien er nu foto's komen in CHallenge met sneeuw, in Zwitserland valt er hier ene door de mand. Had een mooie uitdaging geweest om te zien hoe sneeuw scoort in een zomerse challenge
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment

                      Working...
                      X