Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hittebestendigheid spiegelreflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hittebestendigheid spiegelreflex

    Dag Allemaal,

    Gisteren bleef de camera per ongeluk een dag in de wagen liggen, op het eerste zicht niks aan de hand. Maar aangezien het de laatste dagen bloedheet kan worden in een wagen, stelde ik me de vraag in hoeverre een spiegel reflex camera hier tegen kan. Op google vond ik niet meteen iets, vandaar dat ik mijn vraag hier even deel

    Groetjes

  • #2
    Re: Hittebestendigheid spiegelreflex

    Staat gewoon in de handleiding, maar camera heb ik een auto gehad Californië en daar is het toch warmer dan hier.
    Mijn tablet kan ook slecht tegen de warmte, maar gaat niet kapot, maar bij muziek streamen gaat die stotteren en later doet hij het weer goed.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Hittebestendigheid spiegelreflex

      What happens under extreme heat?
      The seals that keep out dust and moisture can dry out and the lubrication on moving parts can evaporate.
      Sometimes you can repair this damage, but sometimes you can’t. Excess heat can also impact your battery.

      Never leave your DSLR sitting in direct sunlight.
      Not only will it heat up quickly, but if you keep doing it too often, the UV rays can warp or deteriorate the body over time.

      Also, never leave your DSLR in an enclosed space on a hot day.
      Even if it’s only 90F outside, the inside of a car can be 20–30 degrees hotter depending on the circumstances.
      You DO NOT want to expose your camera to that kind of stress.

      On a hot day, especially when it’s climbing close to 100F,
      you should actively take breaks of a few minutes to cool down your gear.
      If your camera starts to malfunction, shut it off and take it to a service center ASAP.
      "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

      Comment


      • #4
        Re: Hittebestendigheid spiegelreflex

        Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht
        the UV rays can warp or deteriorate the body over time.
        Welke UV stralen? Laat je hem in de kofferbak: geen, laat je hem in de zitruimte: geen, want dat zit hij in een tas en nog achter glas ook en dat laat ook geen UV door. Typisch bangmakerij verhaal.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Hittebestendigheid spiegelreflex

          Zolang de zon niet rechtstreeks op de camera schijnt (ook niet achter glas) zal de temperatuur niet zo hoog oplopen dat dat voor schade kan zorgen.
          Als je iets op het dashboard legt in een auto die in volle zon geparkeerd staat zal de temperatuur van dat voorwerp een heel stuk hoger worden dan wanneer datzelfde voorwerp in de kofferbak ligt.
          In volle zon zal de oppervlaktetemperatuur vele malen hoger zijn dan in de kofferbak van een auto, dat is waar je voor moet opletten als je elektronica in de auto legt.

          Lithium-ion accu's verouderen ook sneller bij hogere temperaturen, zeker als die 100% geladen zijn.
          Maar dat wil dan nog niet zeggen dat ze na een paar uur in de auto op een hete zomerdag plots niet meer werken, de veroudering gaat geleidelijk, maar wel sneller naarmate de temperatuur hoger wordt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Hittebestendigheid spiegelreflex

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Staat gewoon in de handleiding
            Ik ben eens gaan kijken in mijn handleiding (5D2) en dat staat er niet in wat ik toch wel verwonderlijk vind. Enkel de gebruikstemperatuur staat erin, niet de stockagetemperatuur. Die laatste ligt meestal wel iets hoger maar het zou goed zijn om die te kennen.

            In de handleiding van de lichtmeter (Sekonic) staat het wel netjes in: 0-60 °C en dat vind ik eigenlijk weinig.

            Comment


            • #7
              Re: Hittebestendigheid spiegelreflex

              Bedankt allemaal. Lag gelukkig in de koffer, netjes in de cameratas.

              Comment

              Working...
              X